Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Hoj
KTM SDR -18, Yamaha 750 seca -82 Scrambler
jag kör med biltemas och är riktigt nöjd. biter bra och ursprungsmärket är goldfren efter info man fått här på sh.

inga racebelägg men några banåkare har även testat dessa där med gott reslutat.

Hade inte ens en tanke att kolla på biltema.. Är väl för att man har fördomar om att det mesta är kass där. Kanske man provar dom nästa gång.. Hade som vanligt inte tålamod till att vänta utan köpte SBS-belägg, jävligt prisvärda faktiskt. Såg dock att man kunde sparat nån hundring på att beställa själv, men men.. Hörde att det var bättre bett i dom än orginal men något kortare livslängd. Orginal skulle dom ha över 1000 spänn per sida på Claessons.. lite väl saftigt

Tänkte jag skulle ge mig på och kolla ventilspelet och eventuellt justera vid behov. Nån som har gjort det och kanske sitter på några bra tips?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
har en övre styrkrona som är hel och rak, skrapmärken finns så det är inga nya grejer. duger fint till att köra bana med eller fixa fighterkrona.

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Hoj
Vilken dim. på bakhjulet kör ni med? Sitter 180 på min nu men funderar på att smälla på ett 190. Vad har ni för tankar och teorier om det?

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Vilken dim. på bakhjulet kör ni med? Sitter 180 på min nu men funderar på att smälla på ett 190. Vad har ni för tankar och teorier om det?

Jag har kört både med 180 och 190.
Ska väll vara 190 på dom egentligen, men jag märker ingen skillnad på dom.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Sitter 190 orginal.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Det är ingen som vet vart man kan fåtagt på sånna metallklipps som man skruvar ihop diverse kåpdelar med?

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Hoj
Har kollat ventilspelet nu och allt var som det skulle, endast en ventil som var gränsfall men dock inom angivet mått! Hojen har rullat 2800mil, kanske något mindre då det sitter en kugg mindre fram. Har hört fler med likadan hoj som kollat vid samma miltal med samma resultat :) Stabila grejer!

Tänkte bara dela med mig, kan va intressant att veta för er som undrar

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Har kollat ventilspelet nu och allt var som det skulle, endast en ventil som var gränsfall men dock inom angivet mått! Hojen har rullat 2800mil, kanske något mindre då det sitter en kugg mindre fram. Har hört fler med likadan hoj som kollat vid samma miltal med samma resultat :) Stabila grejer!

Tänkte bara dela med mig, kan va intressant att veta för er som undrar

kollade också mina och allt var inom angivet mått :)

nån som testat att flytta ner gaffelkronorna några cm ner och vad har ni märkt för skillnader?

Det är ingen som vet vart man kan fåtagt på sånna metallklipps som man skruvar ihop diverse kåpdelar med?

hittade på bauhaus :) funkade fint! kostade ca 30kr för 3 st

Last edited:

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Hoj

http://global.ebay.com/NEW_03_04_GSXR_GSX-R_1000_BLACK_FAIRING_BOLT_KIT_USA/250570712445/item

....såg nu att det bara var 15 min kvar :( men det finns säkert fler

nån som testat att flytta ner gaffelkronorna några cm ner och vad har ni märkt för skillnader?

Nej men du får gärna meddela resultatet om du gör det, tänkte också bygga om min till fighter nån gång i sommar.. Kan va kul och veta hur det påverkar egenskaperna, har hört lite olika om det.

På tal om det.. borrade du i styrkronan eller fixade du en ny? Har hört att man kan beställa ifrån Slowdog för en överkomlig peng

Last edited:

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
http://global.ebay.com/NEW_03_04_GSXR_GSX-R_1000_BLACK_FAIRING_BOLT_KIT_USA/250570712445/item

....såg nu att det bara var 15 min kvar :( men det finns säkert fler

Nej men du får gärna meddela resultatet om du gör det, tänkte också bygga om min till fighter nån gång i sommar.. Kan va kul och veta hur det påverkar egenskaperna, har hört lite olika om det.

På tal om det.. borrade du i styrkronan eller fixade du en ny? Har hört att man kan beställa ifrån Slowdog för en överkomlig peng

Jag köpte en lucas fighter krona för 2800kr, men tidigare fightern jag hade förstärke jag på undersidan med kemisk metal och borrade. Har en övre styrkrona över liggande som du kan få för en röding om du inte vill borra sönder din original.
Den är hel och fin, men har lite repor/skrapmärken på lite ställen.

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition

Jag tror personligen inte att det är att rekomendera på en fighter, då den kommer bli mer kvickstyrd (nervös) Blir nog ungefär samma som att höja den bak.

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Hoj
Jag köpte en lucas fighter krona för 2800kr, men tidigare fightern jag hade förstärke jag på undersidan med kemisk metal och borrade. Har en övre styrkrona över liggande som du kan få för en röding om du inte vill borra sönder din original.

Tack för erbjudandet men tror jag köper mig en färdig.. pallar inte kladda med det själv. Vill att det ska se bra ut och framför allt kännas säkert

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj

Shit vad jag blev sugen på att bygga fighter nu när jag läste det.
Hur enkelt är det? Måste man förlänga kablar och liknande om man sätter dit ett cross styre?

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Hoj
Hur enkelt är det? Måste man förlänga kablar och liknande om man sätter dit ett cross styre?

Som jag har fattat det behöver man bara byta bromsslangarna och sen dra om gas och kopplings vajer. Bully???

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra

Jag köpte hojen med stålombundna slangar som var ganska långa så har ingen aning om original räcker. Men annars får man bara dra kablar och vajrar lite annorlunda men allt räcker.

roobj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
03, Suzuki GSX-R 1000
Någon som vet var man kan hitta "täckbrickor" till hålen som blir i kåpan efter att jag tagit bort org. framblinkers?

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Någon som vet var man kan hitta "täckbrickor" till hålen som blir i kåpan efter att jag tagit bort org. framblinkers?

på en polares hoj tillverkade jag egna sådana i alu och lackade i passande färg. eller så köper du fina blinkers från mig och problemet är löst :) http://www.sporthoj.com/annonser/?id=40847

Skulle flytta hojen i garaget och hade glömt skivbromslåset och råkade spräcka framstänkskärmen, en polare har en ny framskärm i rätt färg men den tillhör en k8, nån som har en aning om den passar? så man slipper en massa onödigt jobb.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...