Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

Gersby

Medlem
Gick med
20 Oct 2007
Ort
Munkfors
Hoj
2003 buell xb9s, 1983 Honda mtx 125R, 2013 Honda 250r
Nån som har en bra sida att beställa dubble bubble kåpglas ifrån, funderade på om det kanske finns nån sida i Uk som man kan beställa ifrån nu när pundet är lågt.:Bugar
 

Jbod

Kör hårt!
Gick med
28 May 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Kawasuki 1000-04
Söker bakre fotpinnar (skjuts pinnar) till suzuki gsxr 1000 -04
Eller om det är någon som har ett bra fäste för original burken.
Tänkte besiktiga cykeln så det skulle räcka med höger fotpinne om det är någon som bara har den kvar.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
På jakt efter en kopplingsvire, så har nån en liggande är det bara skicka PM
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Var i behov av en ny framskärm och fick tag i en som ska sitta på k5-k8 och den passade rakt av. Tänkte bara dela med mig det ifall nån annan undrar.
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Hej alla glada Gixxer ägare!

Idag hade jag chansen att provköra en K3 som hade Yoshi helsystem och PC3. Första reaktionen var att jag satt riktigt bra på hojen trotts att jag är 188 lång.

Sedan blev jag positivt överraskad vad det gäller mellanregistret och växellådan på hojen! Fina täta lägen i växellådan!

Nu till min fråga. Vad finns det för bra att veta eller så kallade skavanker på en sådan k3-k4:a? Barnsjukdomar? Det första jag kunde urskilja var bromsarna som inte alls är lika vassa som på min Blade.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Hej alla glada Gixxer ägare!

Idag hade jag chansen att provköra en K3 som hade Yoshi helsystem och PC3. Första reaktionen var att jag satt riktigt bra på hojen trotts att jag är 188 lång.

Sedan blev jag positivt överraskad vad det gäller mellanregistret och växellådan på hojen! Fina täta lägen i växellådan!

Nu till min fråga. Vad finns det för bra att veta eller så kallade skavanker på en sådan k3-k4:a? Barnsjukdomar? Det första jag kunde urskilja var bromsarna som inte alls är lika vassa som på min Blade.

finns inga kända fel på denna hoj! går som satan och väldig jämn och fin effekt kurva. boven som gör att bromsarna är kassa är bromspumpen, jag bytte den på min till en brembo och bromsar som faaaaaan. flera kända amerikanska tidiningar har rankat denna hoj till mest hoj för pengarna. köp säger jag bara.
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Skulle väl vara placeringen av den djävla tomgångsskruven då....
Har kopplat en gummislang på min så att jag kommer åt den utan att demontera kåpan..

Skulle behöva göra en 2.400 milaservice på min gixxer nu. Någon som kan rekomendera en bra och billig firma för detta i Stockholmstrakten eller ngn som rentav klarar detta själv hemma i garaget för en billig peng? 2.400 milaservicen innehåller väl en ventiljustering?
 
Last edited:

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Ort
I närheten
Hoj
KTM SDR -18, Yamaha 750 seca -82 Scrambler
Skulle väl vara placeringen av den djävla tomgångsskruven då....
Har kopplat en gummislang på min så att jag kommer åt den utan att demontera kåpan..

Skulle behöva göra en 2.400 milaservice på min gixxer nu. Någon som kan rekomendera en bra och billig firma för detta i Stockholmstrakten eller ngn som rentav klarar detta själv hemma i garaget för en billig peng? 2.400 milaservicen innehåller väl en ventiljustering?

Inga problem att göra det själv... Kan va lite knepigt om du skulle behöva justera ventilerna, men det har jag mycket svårt att tro att du skulle behöva göra. Inte en enda jag känner till har behövt justera dom, kollade själv mina innan säsongen började och min har gått 2800 mil. Har du bara en manual så är det inga problem att kolla ventilerna själv om du är osäker.. Resten är ju en baggis.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Skulle väl vara placeringen av den djävla tomgångsskruven då....
Har kopplat en gummislang på min så att jag kommer åt den utan att demontera kåpan..

Skulle behöva göra en 2.400 milaservice på min gixxer nu. Någon som kan rekomendera en bra och billig firma för detta i Stockholmstrakten eller ngn som rentav klarar detta själv hemma i garaget för en billig peng? 2.400 milaservicen innehåller väl en ventiljustering?

det är en ventilkontroll, alltså man kontrollerar bara om det behövs justeras eller om allt lirar fint. Gjorde nyligen en sådan service på min och allt såg bra ut.
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Så är det den eviga frågan om manualer... Någon som har elektroniskt?
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Skall lämna in min på service hade jag tänkt. Har kommit upp i 2444 mil nu så tänkte att det är lika bra. Har dessutom problem med den. Någon här som kanske har haft liknande eller som vet.

För det första tänds F1 lampan i princip varje gång jag är ute och kör. Dock inte alltid av någon anledning. Röda lampan lyser hela tiden och det blinkar F1 i displayen. Det tråkiga är att den går som en påse nötter. Runt 4,5k rpm -5,5k rpm uppför den sig väldigt konstigt. Får ett helt annant ljud och blöddrar låter det nästan som och kan då rycka extremt mycket. Den hugger så att säga. Korta intervaller och händer när man ligger på detta varvtal en längre tid. Den är även extremt okänslig vid ingen gas och lite gas. Ibland dör den bara och övergår till motorbroms utan att jag röt på handen och efter några sekunder igen så börjar den gasa igen.

Antar att detta är insprutnignsproblem eller liknande. Någon som vart med om liknande? Ide att lämna in eller fixa själv?

Edit: Läste nu att det var ovanligt med ventiljustering så då kanske man skall göra den servicen själv. Så blir det lite billigare än att de skall fixa båda sakerna. :gnissla

Edit2: Glömde skriva att jag har fortfarande kvar ventilen i avgasröret.
 
Last edited:

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Ort
I närheten
Hoj
KTM SDR -18, Yamaha 750 seca -82 Scrambler
Skall lämna in min på service hade jag tänkt. Har kommit upp i 2444 mil nu så tänkte att det är lika bra. Har dessutom problem med den. Någon här som kanske har haft liknande eller som vet.

För det första tänds F1 lampan i princip varje gång jag är ute och kör. Dock inte alltid av någon anledning. Röda lampan lyser hela tiden och det blinkar F1 i displayen. Det tråkiga är att den går som en påse nötter. Runt 4,5k rpm -5,5k rpm uppför den sig väldigt konstigt. Får ett helt annant ljud och blöddrar låter det nästan som och kan då rycka extremt mycket. Den hugger så att säga. Korta intervaller och händer när man ligger på detta varvtal en längre tid. Den är även extremt okänslig vid ingen gas och lite gas. Ibland dör den bara och övergår till motorbroms utan att jag röt på handen och efter några sekunder igen så börjar den gasa igen.

Antar att detta är insprutnignsproblem eller liknande. Någon som vart med om liknande? Ide att lämna in eller fixa själv?

Edit: Läste nu att det var ovanligt med ventiljustering så då kanske man skall göra den servicen själv. Så blir det lite billigare än att de skall fixa båda sakerna. :gnissla
Svårt att säga vad det kan vara som strular... kan va en del olika grejer. Hade också ett "bludderproblem" med min.. Den bluddrade upp till 4-5k varv innan den tände ordentligt på alla fyra. Hade dessutom ingen indikation på problemet så jag hade en hel lista med grejer jag skulle kolla. Hade dock en väldans flax.. för efter servicen går den hur bra som helst igen. Tilläggas bör kanske också att slangen för avgasreturen hade hoppat av, men nya stift, kontaktsprej, olja och filter gjorde susen. Eftersom din F1 lampa lyser kan du ju ha ett annat problem.. Koppla hojen i "dealermode" se här. http://wotid.com/gsxr/content/view/27/35/ och kolla i manualen vad felkoden betyder så vet du i alla fall vad felindikeringen beror på, fixa problemet och serva hojen så ska den nog må bra igen, om inte så hojta till...
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Svårt att säga vad det kan vara som strular... kan va en del olika grejer. Hade också ett "bludderproblem" med min.. Den bluddrade upp till 4-5k varv innan den tände ordentligt på alla fyra. Hade dessutom ingen indikation på problemet så jag hade en hel lista med grejer jag skulle kolla. Hade dock en väldans flax.. för efter servicen går den hur bra som helst igen. Tilläggas bör kanske också att slangen för avgasreturen hade hoppat av, men nya stift, kontaktsprej, olja och filter gjorde susen. Eftersom din F1 lampa lyser kan du ju ha ett annat problem.. Koppla hojen i "dealermode" se här. http://wotid.com/gsxr/content/view/27/35/ och kolla i manualen vad felkoden betyder så vet du i alla fall vad felindikeringen beror på, fixa problemet och serva hojen så ska den nog må bra igen, om inte så hojta till...
Tack så hemskt mycket för tipset! Detta skall kollas i helgen. Hoppas på en relativt enkel lösning men man vet ju aldrig. :gnissla
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Okej felkoden var avgasventilen, MEN TPSen är helt åt helvete. Den står på strecket längst ned hela tiden oavsett varvtal. Så detta skall fixas samt byta filter och tändstift så får vi se om det blir någon skillnad. Har ett helsystem liggande så då skall inte avgasventilen vara något problem längre iaf. :)
 
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Top