på en polares hoj tillverkade jag egna sådana i alu och lackade i passande färg. eller så köper du fina blinkers från mig och problemet är löst http://www.sporthoj.com/annonser/?id=40847
Ok, då blir till att tillverka egna.
på en polares hoj tillverkade jag egna sådana i alu och lackade i passande färg. eller så köper du fina blinkers från mig och problemet är löst http://www.sporthoj.com/annonser/?id=40847
Nån som har en bra sida att beställa dubble bubble kåpglas ifrån, funderade på om det kanske finns nån sida i Uk som man kan beställa ifrån nu när pundet är lågt.
Hej alla glada Gixxer ägare!
Idag hade jag chansen att provköra en K3 som hade Yoshi helsystem och PC3. Första reaktionen var att jag satt riktigt bra på hojen trotts att jag är 188 lång.
Sedan blev jag positivt överraskad vad det gäller mellanregistret och växellådan på hojen! Fina täta lägen i växellådan!
Nu till min fråga. Vad finns det för bra att veta eller så kallade skavanker på en sådan k3-k4:a? Barnsjukdomar? Det första jag kunde urskilja var bromsarna som inte alls är lika vassa som på min Blade.
Skulle väl vara placeringen av den djävla tomgångsskruven då....
Har kopplat en gummislang på min så att jag kommer åt den utan att demontera kåpan..
Skulle behöva göra en 2.400 milaservice på min gixxer nu. Någon som kan rekomendera en bra och billig firma för detta i Stockholmstrakten eller ngn som rentav klarar detta själv hemma i garaget för en billig peng? 2.400 milaservicen innehåller väl en ventiljustering?
Skulle väl vara placeringen av den djävla tomgångsskruven då....
Har kopplat en gummislang på min så att jag kommer åt den utan att demontera kåpan..
Skulle behöva göra en 2.400 milaservice på min gixxer nu. Någon som kan rekomendera en bra och billig firma för detta i Stockholmstrakten eller ngn som rentav klarar detta själv hemma i garaget för en billig peng? 2.400 milaservicen innehåller väl en ventiljustering?
Så är det den eviga frågan om manualer... Någon som har elektroniskt?
Svårt att säga vad det kan vara som strular... kan va en del olika grejer. Hade också ett "bludderproblem" med min.. Den bluddrade upp till 4-5k varv innan den tände ordentligt på alla fyra. Hade dessutom ingen indikation på problemet så jag hade en hel lista med grejer jag skulle kolla. Hade dock en väldans flax.. för efter servicen går den hur bra som helst igen. Tilläggas bör kanske också att slangen för avgasreturen hade hoppat av, men nya stift, kontaktsprej, olja och filter gjorde susen. Eftersom din F1 lampa lyser kan du ju ha ett annat problem.. Koppla hojen i "dealermode" se här. http://wotid.com/gsxr/content/view/27/35/ och kolla i manualen vad felkoden betyder så vet du i alla fall vad felindikeringen beror på, fixa problemet och serva hojen så ska den nog må bra igen, om inte så hojta till...Skall lämna in min på service hade jag tänkt. Har kommit upp i 2444 mil nu så tänkte att det är lika bra. Har dessutom problem med den. Någon här som kanske har haft liknande eller som vet.
För det första tänds F1 lampan i princip varje gång jag är ute och kör. Dock inte alltid av någon anledning. Röda lampan lyser hela tiden och det blinkar F1 i displayen. Det tråkiga är att den går som en påse nötter. Runt 4,5k rpm -5,5k rpm uppför den sig väldigt konstigt. Får ett helt annant ljud och blöddrar låter det nästan som och kan då rycka extremt mycket. Den hugger så att säga. Korta intervaller och händer när man ligger på detta varvtal en längre tid. Den är även extremt okänslig vid ingen gas och lite gas. Ibland dör den bara och övergår till motorbroms utan att jag röt på handen och efter några sekunder igen så börjar den gasa igen.
Antar att detta är insprutnignsproblem eller liknande. Någon som vart med om liknande? Ide att lämna in eller fixa själv?
Edit: Läste nu att det var ovanligt med ventiljustering så då kanske man skall göra den servicen själv. Så blir det lite billigare än att de skall fixa båda sakerna.
Tack så hemskt mycket för tipset! Detta skall kollas i helgen. Hoppas på en relativt enkel lösning men man vet ju aldrig.Svårt att säga vad det kan vara som strular... kan va en del olika grejer. Hade också ett "bludderproblem" med min.. Den bluddrade upp till 4-5k varv innan den tände ordentligt på alla fyra. Hade dessutom ingen indikation på problemet så jag hade en hel lista med grejer jag skulle kolla. Hade dock en väldans flax.. för efter servicen går den hur bra som helst igen. Tilläggas bör kanske också att slangen för avgasreturen hade hoppat av, men nya stift, kontaktsprej, olja och filter gjorde susen. Eftersom din F1 lampa lyser kan du ju ha ett annat problem.. Koppla hojen i "dealermode" se här. http://wotid.com/gsxr/content/view/27/35/ och kolla i manualen vad felkoden betyder så vet du i alla fall vad felindikeringen beror på, fixa problemet och serva hojen så ska den nog må bra igen, om inte så hojta till...
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |