Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

sandstream

Guest
Testvinnare, igen!

I senaste AlltOmMc testas K5:an mot R1:an.
"Bäst på nästan allt" är ett av omdömena om K5:an som vinner testen solklart.

Nån tycker att K5:an är så rejsig en hoj kan bli vilket står i skön kontrast till Stiggys kommentar om att K5:an inte är tillräckligt rejsig :hihi
 

MC Doktorn

Guest
Allt om MC jfr Masterbike :rolleyes: Allt om mc testerna har väl aldrig hållit någon proffessionell klass.
Tror vad man än väljer finner man en hoj som vida överstiger de flestas förmåga att köra, sedan är det fråga om smak.
Jag provade K5 30 min på Sulas i Flen och vart väldigt positivt överraskad inte så obekväm och riktigt snäll att köra på landsväg.

Hur som helst ang nya K5 är det stor skillnad subjektivt att köra mot de äldre gsxr1000 " ni som ägt båda":va
 
Last edited:

sandstream

Guest
Veidecs K5:a

Skulle duga för bandagar :)
 

Bifogat

  • veidec_gron_k5_sh.jpg
    veidec_gron_k5_sh.jpg
    117.5 KB · Visningar: 271

sandstream

Guest
2ono skrev:
Hur som helst ang nya K5 är det stor skillnad subjektivt att köra mot de äldre gsxr1000 " ni som ägt båda":va
De jag har pratat med säger att skillnaden är stor, det är en helt annan hoj.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
sandstream skrev:
Nån tycker att K5:an är så rejsig en hoj kan bli vilket står i skön kontrast till Stiggys kommentar om att K5:an inte är tillräckligt rejsig :hihi
Ja för Stiggy vet ju inget om rejsiga hojar :rolleyes:

Vem är "nån"?
 

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
Nej han har inte kört något i tävlingshojsväg. Touringgubbarna på Allt om MC har däremot koll.
eus skrev:
Ja för Stiggy vet ju inget om rejsiga hojar :rolleyes:
Vem är "nån"?
Jag memorerar alltid testarnas namn :rolleyes:
Köp tidningen och läs själv! :7peta

De tester som gjordes tidigt av erkända mc-journalister var mycket positiva och beskrev K5:an som den bästa sporthojen någonsin (se tester i Bike, McNytt och Allt Om MC gjorda av utländska journalister).
Hurvida dessa personer har rätt eller fel kan ju ingen avgöra men om det rejsigaste Suzuki spottat ur sig någonsin inte är rejsigt nog för Stiggy kan man ju undra vad han har för krav på en gathoj :rolleyes:

Stiggy har väl mest kört små tvåtaktsmoppar och lite 600:a, eller har en lång erfarenhet av stora 4-taktare?
 

sandstream

Guest
Ninjaboy skrev:
Tur för dig att du säger uppgiven torrvikt för om man verkligen väger hojarna så är ZX-10R lättast.
Man får inte vara dum :D

10:an väger 1,7 Kg mindre "full" men har 1 liter mindre tank så det är 0,7 Kg som skiljer och det kan den behöva eftersom den saknar lite hästar :hihi

Nä, nu ska vi inte mäta penis längre för då kommer grabbarna som verkligen kan något om hojar och läxar upp oss :lol
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Chris Ash skrev:
Here we go again....
Håller ni specialbevakning på dessa trådar så att ni kan spruta tändvätska på debatten? :D

Jag har faktiskt skrivit fina saker i denna tråd och kan mycket väl tänka mig en K5:a om inte annat för det gudomliga ljudet med Yoshimura-burken. I går på Sviestad var det minst en till med samma dämpare. :yoparty
 

sandstream

Guest
Ninjaboy skrev:
Håller ni specialbevakning på dessa trådar så att ni kan spruta tändvätska på debatten? :D
Han är bara avundsjuk för att vi har hojarna han drömmer om :lol

Ninjaboy skrev:
Jag har faktiskt skrivit fina saker i denna tråd och kan mycket väl tänka mig en K5:a om inte annat för det gudomliga ljudet med Yoshimura-burken. I går på Sviestad var det minst en till med samma dämpare. :yoparty
Sent ska syndarna vakna ;)
 

sandstream

Guest
ninja-mannen(c) skrev:
10`an har flär hästar och er snabbare enligt Masterbike :arsele
Lite intressant att du tog upp det.
Den 10:a som användes i Masterbike väger fulltankad 4 KG mindre än den som Bike vägde plus att den har fler hästar än K5:an.

Förklaringen kan bara vara att Kawwa skickade en specialpreppad 10:a till MasterBike = fusk :hihi
 

sandstream

Guest
eus skrev:
Ja för Stiggy vet ju inget om rejsiga hojar :rolleyes:
Kollade samtliga varvtider från MasterBike och Stiggy var inte snabbast på nån hoj.
Arne Tode, en tysk 19 åring var snabbast på 6 st och Barry Veneman (tävlar mot Stiggy i år) var snabbast på 6 andra.
Måste svida lite att ha GP-meriter men ändå inte kunna köra så snabbt :3freak
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
Kollade samtliga varvtider från MasterBike och Stiggy var inte snabbast på nån hoj.
Arne Tode, en tysk 19 åring var snabbast på 6 st och Barry Veneman (tävlar mot Stiggy i år) var snabbast på 6 andra.
Måste svida lite att ha GP-meriter men ändå inte kunna köra så snabbt :3freak

Barry Veneman är gammal 500 GP-pilot, han och Stigefelt körde mot varandra 2001 i 500 VM. Har för mig Barry körde en Honda NSR V-twin i samma team som Antony West. Han har därefter fightats stenhårt med bland annat vår egen Jan Hanson och ex-GP-piloten Jarno Janssen om den holländska supersporttiteln. Han och Johan har ju dessutom kört väldigt jämnt med varandra i årets SS600 VM.

Tode hoppar in i VM då och då och brukar sluta runt plats 10-15. Ligger fn tvåa i tyska mästerskapen.

Så att dessa två skulle vara några halvtaskiga förare är alltså fel. Skulle snarare säga att de är jämnsnabba med Johan.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top