Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

sandstream

Guest
P@trik skrev:
Såg yoshi sliponet på ava för nån vecka sen, köp det.
Det var väl inte direkt billigt men satan så snyggt, blir nog ett skönt ljud oxå.
Jo tack! Lelle startade hojen och demonstrerade hur det lät utan avgasventil :)
Har varit i kontakt med BoOve och Yoshis MotoGP-replica kommer inom kort, ska bli spännande att se och höra det.
 

sandstream

Guest
Har kompletterat det första inlägget i tråden med bilder på de 4 olika färgerna som jag känner till.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
sandstream skrev:
Frågan är om det behövs för en vanlig dödlig, den svänger som en liten 600:a original.
Det kan aldrig svänga för bra, men däremot vill man kanske inte tulla på stabiliteten på gathoj för man kör trots allt på ganska dåliga vägar ibland.

Man tycker att det svänger som en 600, men sen provkör man en ny 600 och inser att så var inte alls fallet. Den roterande massan i motorn gör mycket mer än man tror.
 

sandstream

Guest
eus skrev:
Det kan aldrig svänga för bra, men däremot vill man kanske inte tulla på stabiliteten på gathoj för man kör trots allt på ganska dåliga vägar ibland.

Man tycker att det svänger som en 600, men sen provkör man en ny 600 och inser att så var inte alls fallet. Den roterande massan i motorn gör mycket mer än man tror.
Jo, det kanske stämmer men faktum är att R1000 skulle tillhöra en av de mindre 600:eek:rna om man ser till vikt och mått.

Var bara tvungen att lägga in den här bilden :)

pic_3.jpg
 

sandstream

Guest
SSPC skrev:
137:- filter, 250:- olja, + 1timme eget jobb.
Och ingen förlängd reklamationsrätt (om den nu är värd något).

Glömde nämna att de spända kedjan och drog åt ena backspegeln, "gratis" :tungan
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
hörde idag att farmhjulet/axeln har distanser som på vanliga skithojar, säg att det inte är sant?
 

sandstream

Guest
R2 skrev:
hörde idag att farmhjulet/axeln har distanser som på vanliga skithojar, säg att det inte är sant?
För okunnig för att kunna svara på det, men syns det inte på bilderna i första inlägget?
 

HwB

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Mölndal
Hoj
GSXR-600
Jag vill också ha en!!! :banana
Men jag tror inte jag skulle klara av att köra den :(
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
sandstream skrev:
För okunnig för att kunna svara på det, men syns det inte på bilderna i första inlägget?
nä inte en chans
på tidigare gixxers har man bara dragit ur framhjulsaxeln för att byta fälg
nu skall det tydligen va 1000miljoner distanser och skit mellan gaffel och fälg som trillar ner och rullar iväg och gör en sur...
 

sandstream

Guest
HwB skrev:
Jag vill också ha en!!! :banana
Men jag tror inte jag skulle klara av att köra den :(
Den är busenkel att köra och jättesnäll, så länge man inte vrider för mycket på gasen :)
R2 skrev:
nä inte en chans
på tidigare gixxers har man bara dragit ur framhjulsaxeln för att byta fälg
nu skall det tydligen va 1000miljoner distanser och skit mellan gaffel och fälg som trillar ner och rullar iväg och gör en sur...
Ja, på min R750 -02 kunde till och med jag ta bort och sätta tillbaka hjulet :)
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
R2 skrev:
nä inte en chans
på tidigare gixxers har man bara dragit ur framhjulsaxeln för att byta fälg
nu skall det tydligen va 1000miljoner distanser och skit mellan gaffel och fälg som trillar ner och rullar iväg och gör en sur...
Usch, fler distanser än vanligt?
Bakhjulen brukar ju ha det, men på min racehoj sitter mina distanser fast bak. Kanske går att lösa det så på GSX-Ren också?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
eus skrev:
Usch, fler distanser än vanligt?
Bakhjulen brukar ju ha det, men på min racehoj sitter mina distanser fast bak. Kanske går att lösa det så på GSX-Ren också?
klart det går att lösa, men är det reglements korrekt?
varför dom nu gjort detta är ett mysterium, just sånna här detaljer är det som gjort gixxer till världens mest uppskattade privat räcer ju..
börja samarbeta med kawa, bha..

Eus, vad fan har hänt med chatten?
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
R2 skrev:
klart det går att lösa, men är det reglements korrekt?
varför dom nu gjort detta är ett mysterium, just sånna här detaljer är det som gjort gixxer till världens mest uppskattade privat räcer ju..
börja samarbeta med kawa, bha..
Klart lustigt att dom krånglat till det så. Kawa? Men dom såg väl likheterna, båda 2 är kass i MotoGP :hihi
R2 skrev:
Eus, vad fan har hänt med chatten?
Jag vet inte, det är seges fel :mad:
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
sandstream skrev:
Jo, det kanske stämmer men faktum är att R1000 skulle tillhöra en av de mindre 600:eek:rna om man ser till vikt och mått.
Ja jo, men åter igen det är inte vikten som gör det.
Snackade med Jocke på anderstorp om det här. Han körde ju både 600 och 1000 förra året. Det skiljde 2(?) kg på hojarna, men 1000-kubikaren var mycket mer trögstyrd och ville gå rakt fram i kurvorna.
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Har kommit en bra bit på vägen att övertyga frugan om att K5an är bra mycket bättre "skjutsmaskin" än R1an :rolleyes:

Nu måste jag bara fråga om det kan vara så?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
I dag på träningen på Sviestad var det två K5:eek:r med. En med originalsystem som lät lite fjuttigt och en med en kort dämpare i ungefär samma stil som original men inte lika svulstig förstås. Såg tyvärr inte fabrikat men det var ett fantastiskt ljud ur den hojen. :yoparty Nummer 16 (SBK/R1000?) hade han i alla fall om någon vet vem det är.
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
R1 wannabe skrev:
Har kommit en bra bit på vägen att övertyga frugan om att K5an är bra mycket bättre "skjutsmaskin" än R1an :rolleyes:

Nu måste jag bara fråga om det kan vara så?


Funka igår i alla fall på gelleråsen ett pass...... :) Du får väl fråga
damen min, hon har suttit både på -01,-03,-05 Gixxer..... Citerar
henne: Jag tycker den är jätte bra!! Men bäst är -03:an... Och om man jämför R1 och K5 så är sitt stilen bakpå inte stor förutom att man sitter bättre på K5:an då den är snällare.
 

Bifogat

  • A.jpg
    A.jpg
    35.3 KB · Visningar: 188
Last edited:

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
BLUERIDER skrev:
Funka igår i alla fall på gelleråsen ett pass...... :) Du får väl fråga
damen min, hon har suttit både på -01,-03,-05 Gixxer..... Citerar
henne: Jag tycker den är jätte bra!! Men bäst är -03:an... Och om man jämför R1 och K5 så är sitt stilen bakpå inte stor förutom att man sitter bättre på K5:an då den är snällare.
Att få med damen på en tur runt någon bana är bara och fetglömma :lol

Tack för svaret.....nu ska det fixas till en riktig förhandling...Har jag tur och gud är med mej så sitter jag förhoppningsvis på en gixxer nästa år :tummenupp

*Ironi* Vad ska du ha för din "turbocarbonmoppe" nästa år No1? :lol

Bara för att det är turbo blir väl inte passagerarkomforten lidande :tummenupp *Ironi*
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top