Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Jepp, det är det finstilta, för att garantin ska gälla så är det auktoriserad ockerverkstad som gäller.. :näsblod

Kan man dela sej lite innan man skriver på köpkontraktet till sitt nya åk så kan man få med första servicen i priset..det är ju reservdelar och service som firmorna hämtar dollars.

Hade samma problem när min garanti gällde, bara slanta sura pengar för i princip ingenting bara för att få den där stämpeln..det var verkligen en lättnad när garantin tog slut så man kunde fixa allt själv!
Iofs är det ingen som tvingar en att vända sig till firmorna för att få stämpeln men man kan väl ge sig fan på att den gången man missar så pajjar skiten (Lagen om alla tings Jävlighet) :huvet

För att prispressa så är det en möjlighet att vända sig till an auktoriserad verkstad ute på landet..när jag körde Kwak så skilde det halva timpenningen mellan MC-Verkstaden/Sthlm och Sulas MC / Enköping- Uppsala
Då är det helt klart värt dom soppapengar / tid då det handlade om ett par 1000-lappar

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Jag betalar 456:-/mån för trafik hos Folksam, är 33 år och bor i zon 1 (Stockholm).
Hel/hel skulle kosta ca 30.000:-/år hos Folksam.
Har du din hoj enbart trafikförsäkrad? Låter som du sover dåligt på nätterna...

Major Bif

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
Blåvit, R1000 K4. Yoshi Tri-oval bolt-on, Skidmarxz double bubble kåpglas. Bänkad vid 200mil, 155 SAE vid 11.000rpm.
sandstream skrev:
Usch, man vill väl inte att någon ska tro att man ha en sketen twin? :lol

Håller med. Det där var en stilren våldtäkt på hojen, har ixils utvecklingsavdelning börjat knarka?? :hihi

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
GSX-R1000 -05
sandstream skrev:
Problemet är väl att man måste serva den enligt serviceplanen hos en auktoriserad Suzuki-verkstad för att 5-års garantin ska gälla?

Säkert är det så att den 5-åriga garantin bara är en garanti för dom ska dra in mer deg.

En väldigt dyr garanti.

Och när bågen till slut rasar så är den 6år.

Tack , men nej tack.

/Nicholas

All_to_slow

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2003
Hoj
Såld
Ni som har kraschpuckar... Var har ni köpt dem o ca pris?
Behöver depåstöds bobbiner oxå?

Några ideér?

sandstream

Guest
All_to_slow skrev:
Ni som har kraschpuckar... Var har ni köpt dem o ca pris?
Behöver depåstöds bobbiner oxå?
Några ideér?
Jag köpte mina rampuckar hos www.DinMC.se för 795:-
De är ValterMoto och tas in i Sverige av Bo-Ove så de borde finnas lite överallt.
Jag tog mina gamla bobbiner från R750n och jag tror att du kan köpa nästan vilka som helst då det verkar finnas en standard för detta.

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
GSX-R1000 -05
sandstream skrev:
Jag köpte mina rampuckar hos www.DinMC.se för 795:-
De är ValterMoto och tas in i Sverige av Bo-Ove så de borde finnas lite överallt.
Jag tog mina gamla bobbiner från R750n och jag tror att du kan köpa nästan vilka som helst då det verkar finnas en standard för detta.

Jag trodde du hade regeringsbeslut på att du inte fick köpa lull-lull, och nu visar det sig att du redan bränt 795:- på puckar.

Finns det fler synder som inte kommit i fram ännu ?

/Nicholas

Gixer

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
Ducati 1199 Panigale Husaberg 650fs Gsx-R 1000 K5 Såld
sandstream skrev:
Nu är 100-mila servicen beställd, ca 2.300:- på DinMC.
Någon annan som beställt/gjort den och fått bättre pris hos en auktoriserad Suzuki-verkstad?

Jag har gjort min 100-mils servic idag! Betalade 1122:- var på MCguiden Vetlanda...
Tycker ditt pris e dyrt tog juh ca 30min sen va det färdigt.....så bättre pris tycker ja du borde få!!!

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
sandstream skrev:
Problemet är väl att man måste serva den enligt serviceplanen hos en auktoriserad Suzuki-verkstad för att 5-års garantin ska gälla?

Ja det är på service och eftermarknadsprylar som mc-firmorna tjänar pengar.
Så den femåriga garantin är främst en säkerhet för återförsäljaren att belägga sin verkstad, och därmed tjäna pengar.
Det känns som om man får en pungspark innan man blir rånad, när man lämnar in sin hoj hos en auktoriserad verkstad. Enligt min erfarenhet så gör dom ofta ett dåligt jobb, men det är en annan historia.

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
GSX-R1000 -05
Gixer skrev:
Jag har gjort min 100-mils servic idag! Betalade 1122:- var på MCguiden Vetlanda...
Tycker ditt pris e dyrt tog juh ca 30min sen va det färdigt.....så bättre pris tycker ja du borde få!!!

Oljefiltret kostar 139:- på AVA-MC.

Stämpelskatt på bågar ?

/Nicholas

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
GSX-R1000 -05
Jocke K skrev:
Ja det är på service och eftermarknadsprylar som mc-firmorna tjänar pengar.
Så den femåriga garantin är främst en säkerhet för återförsäljaren att belägga sin verkstad, och därmed tjäna pengar.
Det känns som om man får en pungspark innan man blir rånad, när man lämnar in sin hoj hos en auktoriserad verkstad. Enligt min erfarenhet så gör dom ofta ett dåligt jobb, men det är en annan historia.

Nja någon tjänar nånstans även på bågen.

I svedala 131.900 :- (inkl 25% moms)
105.520 ex moms

USA $11000 (inkl 13% state tax, californien)
ca 68.200 ex moms = 65% av svenskt pris ex moms.

/Nicholas

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Tjoffe skrev:
Det är alldeles för lite bilder i denna tråd! :(

Ok Tjoffe....

Va just ute och "puttra" lite
Det finns MKT och säga om den här hojen....... :tungan

Bifogat

• k4_NY.jpg
    k4_NY.jpg
    131.1 KB · Visningar: 276
  • k12_NY.jpg
    k12_NY.jpg
    117.9 KB · Visningar: 270
  • k6_NY.jpg
    k6_NY.jpg
    122.3 KB · Visningar: 270
Last edited:

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
CBR 1000RR
va den går !

va nere på falkenberg å testade lite i onsdags,fan va den drar genom hela registret !!! :yoparty

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
SSPC skrev:
Nja någon tjänar nånstans även på bågen.

I svedala 131.900 :- (inkl 25% moms)
105.520 ex moms

USA $11000 (inkl 13% state tax, californien)
ca 68.200 ex moms = 65% av svenskt pris ex moms.

/Nicholas

Inte undra på att jänkarna har 2-3 hojar ståendes i varje garage om man får dömma av bilder man ser på de amerikanska forumen. De har ju iofs lite högre löner "over there".

V-Moto

Kul på hjul...
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
FZS 600
Har idag provkört en K5:a demohoj. Helt imponerande alltså! Nu börjar det kännas som att det är drag i grejjerna! hehehe :D :tummenupp
Det är ett sånt :censored drag i hojjen! Huvvaligen....
Inget ont om nya blejjden men den börjar kännas som sporttouring i jämförelse mot K5:an. :nicka
Sukin e ju dessutom lättkörd i måttliga till låga hastigheter inne i stan osv. Svänger bra gör den också. Inta alls lika tungjobbad som tidigare modeller. Grym balans dessutom då man inte behöver sätta ner fötterna ens i krypfart. Ändå är det ju en räcer.
Som sagt...Nu börjar det likna nått, Suzuki! :Rockbanan :Bugar

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...