Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

sandstream

Guest
Mattiaz skrev:
Du är väl inne på din 2:a hoj nu va? eller hade du kanske nån äldre hoj innan 750n? Då vet du ju vad nästa köp blir då :tuttar

Själv skiter jag egentligen i vad för hoj jag kör, jag vill prova det mesta, och jappsområdet har jag redan provat, så då får man gå över till den mörka sidan :D
Jag är inne på min tredje egna (R1100 -92, R750 -02, R1000 -05).
Vad jag menade var att den Ducatin jag såg var snygg och att den kunde få stå i mitt garage och kanske komma ut lite då och då.
K5:an i första hand, sedan en motard och en Hayabusa för längre sträckor :D

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
sandstream skrev:
Jag är inne på min tredje egna (R1100 -92, R750 -02, R1000 -05).
Vad jag menade var att den Ducatin jag såg var snygg och att den kunde få stå i mitt garage och kanske komma ut lite då och då.
K5:an i första hand, sedan en motard och en Hayabusa för längre sträckor :D

En hayabusa vore ballt att ta sig tvärs genom europa på, har haft den tanken får jag säga :)

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
sandstream skrev:
Vet du vad den gav standard? På bakjulet?
Den gav ca 151 hk korrigerat i AVA's bänk som visar lågt så ca 164 korrigerat är en bra ökning.
Det är skillnaden som är intressant eftersom alla bänkar verkar visa olika på samma hoj.
så här kan det se ut: min gamla 750 gav 124 korrigerade i en bänk utan PCII, med PCII så gav den 118 korrigerade i en annan. :va :va

gsxr-sirwan

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
gsxr 600-01 såld-gsxR 750 :(
En fråga till er alla som skaffat er en ny k5 , ( grattis) hur fan har ni råd me försäkringen?? ,, jag pröjsar 800kr /mån ( ink rabbater osv...)bara för trafik på min gsxr 600 -01 , om jag hade skaffat mig min dröm hoj k5àn så hade jag nog behövt betala minst 3500/min trafik ,
vad pröjsar ni ?

sandstream

Guest
Jag betalar 456:-/mån för trafik hos Folksam, är 33 år och bor i zon 1 (Stockholm).
Hel/hel skulle kosta ca 30.000:-/år hos Folksam.

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
sandstream skrev:
Jag betalar 456:-/mån för trafik hos Folksam, är 33 år och bor i zon 1 (Stockholm).
Hel/hel skulle kosta ca 30.000:-/år hos Folksam.

Hur funkar detta? Jag är 21 och skulle jag ha helförsäkring skulle de kosta 38000:-/år för min 04. Hade jag varit 33 år hade jag fått betala runt 10000-12000 för helförsäkring. Är Stockholm så himla dyrt?

sandstream

Guest
Mackz skrev:
Hur funkar detta? Jag är 21 och skulle jag ha helförsäkring skulle de kosta 38000:-/år för min 04. Hade jag varit 33 år hade jag fått betala runt 10000-12000 för helförsäkring. Är Stockholm så himla dyrt?
Vet inte vad det beror på men det är den summa jag fick från Folksam när jag frågade.
Det stjäls säkert fler hojar i Stockholm så det kanske kan vara en anledning.

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
GSX-R1000 -05
gsxr-sirwan skrev:
En fråga till er alla som skaffat er en ny k5 , ( grattis) hur fan har ni råd me försäkringen?? ,, jag pröjsar 800kr /mån ( ink rabbater osv...)bara för trafik på min gsxr 600 -01 , om jag hade skaffat mig min dröm hoj k5àn så hade jag nog behövt betala minst 3500/min trafik ,
vad pröjsar ni ?

Folksam
15062 :-
Helförsäkr,
Helår, åretrunt, SMC medlem

över 35 år.

/Nicholas

Last edited:

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Utan att orka läsa hela tråden, vad ger 1000r 05an i bakhjulseffekt?
Inte motoreffekt utan vad har de bänkat den till?

Major Bif

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
Blåvit, R1000 K4. Yoshi Tri-oval bolt-on, Skidmarxz double bubble kåpglas. Bänkad vid 200mil, 155 SAE vid 11.000rpm.
Poacher skrev:
Utan att orka läsa hela tråden, vad ger 1000r 05an i bakhjulseffekt?
Inte motoreffekt utan vad har de bänkat den till?

De bänkningar jag har sett ligger mellan 158 - 162 SE!!

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Major Bif skrev:
De bänkningar jag har sett ligger mellan 158 - 162 SE!!
ok så det är runt 5-10 kusar m,er än den gamla modellen.
Tja det är ju en del det med, men knappast den enorma ökning det lät som tidigare.

sandstream

Guest
Poacher skrev:
ok så det är runt 5-10 kusar m,er än den gamla modellen.
Tja det är ju en del det med, men knappast den enorma ökning det lät som tidigare.
Bike mätte 167.5 på kopplingen vilket kan jämföras med überhojen ZX-10R som "bara" hade 160.2 :hihi

sandstream

Guest
SSPC skrev:
Folksam
15062 :-
Helförsäkr,
Helår, åretrunt, SMC medlem
över 35 år.
Ganska skäligt med tanke på vad det brukar kosta men fortfarande larvigt dyrt om man jämför med tex en Volvo S60 som kostar mer än dubbelt så mycket i inköp men bara 1/3 att försäkra :3freak

sandstream

Guest
Nu är 100-mila servicen beställd, ca 2.300:- på DinMC.
Någon annan som beställt/gjort den och fått bättre pris hos en auktoriserad Suzuki-verkstad?

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
En bild iallafall

Last edited:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Tjo!!!

Tjooo! 2.300:-
För vad efter 100 mil? stämpel,oljebyte + filter och förhoppningsviss går de igenom o spänner åt lite "lösa" skruvar/muttrar.
Det är ju hutlöst.
sandstream skrev:
Nu är 100-mila servicen beställd, ca 2.300:- på DinMC.
Någon annan som beställt/gjort den och fått bättre pris hos en auktoriserad Suzuki-verkstad?

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
GSX-R1000 -05
R1 racer skrev:
Tjooo! 2.300:-
För vad efter 100 mil? stämpel,oljebyte + filter och förhoppningsviss går de igenom o spänner åt lite "lösa" skruvar/muttrar.
Det är ju hutlöst.

Well, har själv funderat på att det snart är dags, trodde att den skulle ingå på en hoj för 132.900 men tydligen inte, sista gången svensk-köp, dom får sälja mig ett olje-filter thats it.

/Nicholas

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Tycker också det lät dyrt, har för mig att jag betalade 12-1300 för min 100-mila och då kostade olja och filter 500 kr. Ingår ventilkontroll redan vid 100 mil på K5, annars går väl en 100-mila ganska snabbt?

sandstream

Guest
SSPC skrev:
Well, har själv funderat på att det snart är dags, trodde att den skulle ingå på en hoj för 132.900 men tydligen inte, sista gången svensk-köp, dom får sälja mig ett olje-filter thats it.
/Nicholas
Problemet är väl att man måste serva den enligt serviceplanen hos en auktoriserad Suzuki-verkstad för att 5-års garantin ska gälla?

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras