2173672 Jodå, så här fin är pipan nu
Råkade ut för en krock i ondags. Kom körande på St:Eriksgatan som är tvåfilig. Åkte i ca 50 km/h och låg i vänsterfilen. Helt plötsligt så bestämmer sig en taxi-chaufför att en U-sväng är en bra idé varpå jag kör rakt in i hans vänstra flygel, tar en liten lufttur på 15 meter och stannar precis på mittsträcket mot den mötande trafiken.
Fick åka ambulans in till KS där det konstaterades att det inte var något brutet vilket var skönt. Är allmänt blåslagen och har ont i höger knä som bucklade sönder tanken vid krocken och höger axel som jag landade på. Hade full skyddsutrustning vilket jag är oerhört glad för idag.
Hojen är det 50/50 med om dom lagar eller löser in. Det är i princip hela högra sidan, med slipon, samtliga kåpor, handtag, fotpinnar som är trasigt. Tanken måste bytas och även framfälgen. Sen är det möjligt att framgaffeln är trasig men den har dom inte hunnit mäta än.
Som tur är hade jag inte hunnit montera på helsystemet. Så Nogger, om du fortfarande vill ha ett slipon så kan du få köpa ett kartongnytt sen, bra va
Är oerhört tacksam att det gick så bra som det gick. Det fanns otroligt många saker som hade kunnat gå bra mycket värre och en motorcykel är ju bara en sak och går att byta ut. Jag är ruskigt sugen på att köra igen men det lär väl dröja ett par veckor innan axeln är bra och motorcykeln är lagad alternativt inlöst och nyinförskaffad.