Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
Magnus-Sthlm skrev:
2161551 Den där framlyktan är överjordisk, tror att den ligger på runt 5000, som hittat.

Speedycom har ett nytt slipon som är ganska hårt, lite väl likt Yamahas MotoGp-blås bara, dom skulle ha kopierat Suzukis YoshiMotoGp-rör, (fint ord :)) istället.


Var kan man hitta den lyktan???
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Kodax skrev:
2165070 Mera Bilder

Visst Blev det bra?

Kanonsnyggt...speciellt waveskivorna är grymma...

Bild på nya handtagen. Tycker att det blev riktigt bra men det var lite ovant att köra med så korta grepp.
 

Bifogat

  • ATT00001.jpg
    ATT00001.jpg
    28.9 KB · Visningar: 81
Last edited:

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
En fråga för alla med lite mer motorkunnande. Vad är nästa steg efter helsystem och PC för att vässa ytterligare? OBS, turbo är inte intressant.
Det som är mest intressant är vart i registret man får effekten, hur hållbarheten påverkas och självklart också till vilken kostnad. Att tex betala 20.000 för 3 hk är helt ointressant.

Och nej, man behöver egentligen inte mer effekt men det är en helt annan diskussion.
 

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
På Alviks Mc

snake_415 skrev:
2168164 var har du köpt spegelglaset ?? fint najzz hojen blev :tummenupp

På Alviks Mc. Fick vänta på det typ 2 mån men du kan få köpa det kosta 1195 nytt. Ska köpa ett bubbel. Ha endast sutte på hojen en vecka.

Magnus-Sthlm skrev:
2167220 Kanonsnyggt...speciellt waveskivorna är grymma...

Bild på nya handtagen. Tycker att det blev riktigt bra men det var lite ovant att köra med så korta grepp.


Vart beställde du greppen? Ingen bild på pipan?
 

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
hejsan

Råkade köpa mig en Gixxer1000 06:a.... ;-)
Nån som har erfarenhet av Yoshimura TRC helsytem?
Effekt,kvalite...m.m.?
 

Bifogat

  • b1_3.jpg
    b1_3.jpg
    83.8 KB · Visningar: 82

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Kodax skrev:
2172889 Vad kosta helsystemet?
Törs nästan inte säga hur billigt jag fick det på ebay.... :D Med tull å moms å frakt slutade det på 7400skr :yoparty
 

Bifogat

  • Bild(207).jpg
    Bild(207).jpg
    100.1 KB · Visningar: 60

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Kodax skrev:
2170040
Vart beställde du greppen? Ingen bild på pipan?

Jodå, så här fin är pipan nu :)

Råkade ut för en krock i ondags. Kom körande på St:Eriksgatan som är tvåfilig. Åkte i ca 50 km/h och låg i vänsterfilen. Helt plötsligt så bestämmer sig en taxi-chaufför att en U-sväng är en bra idé varpå jag kör rakt in i hans vänstra flygel, tar en liten lufttur på 15 meter och stannar precis på mittsträcket mot den mötande trafiken.
Fick åka ambulans in till KS där det konstaterades att det inte var något brutet vilket var skönt. Är allmänt blåslagen och har ont i höger knä som bucklade sönder tanken vid krocken och höger axel som jag landade på. Hade full skyddsutrustning vilket jag är oerhört glad för idag.

Hojen är det 50/50 med om dom lagar eller löser in. Det är i princip hela högra sidan, med slipon, samtliga kåpor, handtag, fotpinnar som är trasigt. Tanken måste bytas och även framfälgen. Sen är det möjligt att framgaffeln är trasig men den har dom inte hunnit mäta än.

Som tur är hade jag inte hunnit montera på helsystemet. Så Nogger, om du fortfarande vill ha ett slipon så kan du få köpa ett kartongnytt sen, bra va :)

Är oerhört tacksam att det gick så bra som det gick. Det fanns otroligt många saker som hade kunnat gå bra mycket värre och en motorcykel är ju bara en sak och går att byta ut. Jag är ruskigt sugen på att köra igen men det lär väl dröja ett par veckor innan axeln är bra och motorcykeln är lagad alternativt inlöst och nyinförskaffad.
 

Bifogat

  • ATT00019.jpg
    ATT00019.jpg
    38.7 KB · Visningar: 82
  • ATT00022.jpg
    ATT00022.jpg
    42.2 KB · Visningar: 121
  • ATT00037.jpg
    ATT00037.jpg
    47.5 KB · Visningar: 80

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
Magnus-Sthlm skrev:
2173672 Jodå, så här fin är pipan nu :)

Råkade ut för en krock i ondags. Kom körande på St:Eriksgatan som är tvåfilig. Åkte i ca 50 km/h och låg i vänsterfilen. Helt plötsligt så bestämmer sig en taxi-chaufför att en U-sväng är en bra idé varpå jag kör rakt in i hans vänstra flygel, tar en liten lufttur på 15 meter och stannar precis på mittsträcket mot den mötande trafiken.
Fick åka ambulans in till KS där det konstaterades att det inte var något brutet vilket var skönt. Är allmänt blåslagen och har ont i höger knä som bucklade sönder tanken vid krocken och höger axel som jag landade på. Hade full skyddsutrustning vilket jag är oerhört glad för idag.

Hojen är det 50/50 med om dom lagar eller löser in. Det är i princip hela högra sidan, med slipon, samtliga kåpor, handtag, fotpinnar som är trasigt. Tanken måste bytas och även framfälgen. Sen är det möjligt att framgaffeln är trasig men den har dom inte hunnit mäta än.

Som tur är hade jag inte hunnit montera på helsystemet. Så Nogger, om du fortfarande vill ha ett slipon så kan du få köpa ett kartongnytt sen, bra va :)

Är oerhört tacksam att det gick så bra som det gick. Det fanns otroligt många saker som hade kunnat gå bra mycket värre och en motorcykel är ju bara en sak och går att byta ut. Jag är ruskigt sugen på att köra igen men det lär väl dröja ett par veckor innan axeln är bra och motorcykeln är lagad alternativt inlöst och nyinförskaffad.

edit: jag läste fel o blanda ihop hojjarna märkte jag

skönt att det gick ok med dig dock!
 
Last edited:

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Magnus-Sthlm skrev:
2173672Råkade ut för en krock i ondags. Kom körande på St:Eriksgatan som är tvåfilig. Åkte i ca 50 km/h och låg i vänsterfilen. Helt plötsligt så bestämmer sig en taxi-chaufför att en U-sväng är en bra idé varpå jag kör rakt in i hans vänstra flygel, tar en liten lufttur på 15 meter och stannar precis på mittsträcket mot den mötande trafiken.
Exakt samma sak höll på att hända mig förra veckan, åkte på vasagatan där det är 2 filigt samt en 3´e fil för att svänga vänster. En taxi som står parkerad intill trotoaren på högersida bestämmer sig för att svänga ut, korsa två filer samt göra en u sväng där man svänger vänster (utan att blinka eller kolla såklart). Lyckades precis nita så jag stod med framdäcket 30cm från hans förar dörr. Hittade inte tutan i choken så jag skrek som fan åt han. Han vevade ned rutan o sa "eeyy skrik inte till åt mig". Man ska alltid vara EXTRA kritiskt till taxi-bilar, dom kan göra VAFAN som helst.

tur att du klarade hälsan, det är det viktiga!

/N
 

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
isse skrev:
2173873 Exakt samma sak höll på att hända mig förra veckan, åkte på vasagatan där det är 2 filigt samt en 3´e fil för att svänga vänster. En taxi som står parkerad intill trotoaren på högersida bestämmer sig för att svänga ut, korsa två filer samt göra en u sväng där man svänger vänster (utan att blinka eller kolla såklart). Lyckades precis nita så jag stod med framdäcket 30cm från hans förar dörr. Hittade inte tutan i choken så jag skrek som fan åt han. Han vevade ned rutan o sa "eeyy skrik inte till åt mig". Man ska alltid vara EXTRA kritiskt till taxi-bilar, dom kan göra VAFAN som helst.

tur att du klarade hälsan, det är det viktiga!

/N


Bättre du åkt lastbil då hade vi sluppit "eeyy skrik inte till åt mig" :tummenupp
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Någon som vet om det finns en svart 05:a till salu? Gärna så orginal som möjligt.

För man kan väl inte köpa en 2006 zx10:a, eller...???? :tungan
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
Magnus-Sthlm skrev:
2181278 Någon som vet om det finns en svart 05:a till salu? Gärna så orginal som möjligt.

För man kan väl inte köpa en 2006 zx10:a, eller...???? :tungan

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ !!!!!!!! det kan man INTE !! :fatta! :7peta :)

Det låter som det blir lösen alltså... :confused:
 
Last edited:

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Nogger skrev:
2181530 NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ !!!!!!!! det kan man INTE !! :fatta! :7peta :)

Det låter som det blir lösen alltså... :confused:

Jag tror att det blir lösen. Det är ett märke på ramen som ställer till det och som inte går att få riktigt bra.

Problemet är ju att det inte finns en enda svart att få tag på. 06 har ju i och för sig dekaler man kan ta bort men på tanken är den inlackad.

ZX10:an är ju ingen skönhet med seatpipes men jag har sett ett midpipebygge på den som är riktigt grym. Men, men....först får man se vad försäkringsbolaget säger. Det är ju både hoj och utrustning som sak ersättas och jag misstänker att man får kämpa lite för att få en skälig ersättning.

Det är ju märkligt ändå att jag kommer att bli drabbad fastän det helt var motpartens fel. Det finns ju inga svarta 05:eek:r att få tag på och om jag vill vara första ägaren på den som nu måste jag betala en massa mellan.
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Är det någon som är intresserad av ett helsystem, Yoshimura med det korta röret i titan, eventuellt en PCIII:a också?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top