Spontant hatar jag att fråga sånt här, men skulle behöva lite input
Har precis krängt iväg min gsxr600 och siktar nu på just antingen 1000 k5-6 eller 750k6 .. och kan fan inte bestämma mig..
Kan tänka mig 750:n för den verkar vara ganska optimal, vikt/effekt osv, speciellt vid bankörning, vilket jag gillar o försöker göra så ofta som möjligt (amatör nivå). Samt ny modell för i år, och riktigt snygg också. Nackdelen är väl reservdelsmarknaden, samt vetskapen om att det "finns mer"
1000 K5-6 Känns spontant som sjukt bra hoj om man dömmer av allt man läst/hört, dock undrar jag om det inte är lite för mkt effekt för bana, jag har ingen lust o highsida bara för man e gasglad ur en kurva utan gärna lite mer som min gamla 600.. Samt jag är inte helt förtjust i tanken på o bara peta i 3an o köra runt hela banan...
Dock så känns 1000 lite mer optimal för Roslags-piloting och liknande, dock en nackdel är väl att om suka håller stilen så uppdateras den 07 och följdaktligen borde en k5-k6 tappa andrahandsvärde just med tanke på att det finns en ny modell.
Om nån av er med K5 provat 750k6 o har lite jämförelser eller för den delen kommentarer/tankar om det ovanstående, feel free