Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Ok då alla smålänningar och skottar som kör K5/6 ;) För 8jämnt får man ett sprillans Yoshihelsystem som finns i Stockholm för avhämtning.

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
oflyt

Jaha då skrapade man bettan efter 400 mil. Stannade lite smådumt vid vägkanten på en 70-väg när nöden trängde på. Polaren drömde och körde på bakfälgen varvid hojen la sig på högersidan. Lite kosmetika på högersidan bara(dock retfullt som fan på en ny hoj) men fälgen fick en bula stor som en pingisboll ungefär. Inget man fixar väl,så stora bulor? Kolla med försäkringsbolaget på Måndag och hoppas dom ger lartecken för införskaffning av en ny . Ingen lust att lämna hojen nu, det får vänta tills hösten. Någon som vet vad en bakfälg kan gå lös på ca???? :huvet

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
ulf skrev:
2307979 Jaha då skrapade man bettan efter 400 mil. Stannade lite smådumt vid vägkanten på en 70-väg när nöden trängde på. Polaren drömde och körde på bakfälgen varvid hojen la sig på högersidan. Lite kosmetika på högersidan bara(dock retfullt som fan på en ny hoj) men fälgen fick en bula stor som en pingisboll ungefär. Inget man fixar väl,så stora bulor? Kolla med försäkringsbolaget på Måndag och hoppas dom ger lartecken för införskaffning av en ny . Ingen lust att lämna hojen nu, det får vänta tills hösten. Någon som vet vad en bakfälg kan gå lös på ca???? :huvet

fan va surt.

Jag har inga exakta siffror, men när jag skulle köpa ny framfälg te min 600k1 så gick den lös på 5000... så bakfälgen te din borde ju ligga där eller lite högre... själv köpte jag min på ebay tillslut för 2k.. fin fint

Ett alternativ är ju att kolla med intera (reservation för stavfel) som tydligen ska va duktiga på o rikta fälgar osv.. dock innebär det med största säkerhet lite väntetid.

gsxrtobbe

Radical Riders
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
gsxrk5 såld,r1-08 såld.yamaha r1 införskaffad
hej e det någon som vet hur man släcker f1 larmet på hojen.
har plockat av avgasventilen o kopplat av kablar o vajrarna helt.o satt på slip on.men röde lampan lyser o det blinkar f1 efter jag lossade vajrarna.
tacksam för tips

Gurra Gixxer

ERF 2010
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
GsxR 1000 k9
gsxrtobbe skrev:
2308369 hej e det någon som vet hur man släcker f1 larmet på hojen.
har plockat av avgasventilen o kopplat av kablar o vajrarna helt.o satt på slip on.men röde lampan lyser o det blinkar f1 efter jag lossade vajrarna.
tacksam för tips

Det sitter en svart kabel till databoxen under sadeln som du måste ta av.. brukar finnas papper med om det till slip-on en vilken kabel det är

gsxrtobbe

Radical Riders
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
gsxrk5 såld,r1-08 såld.yamaha r1 införskaffad
Gurra Gixxer skrev:
2308782 Det sitter en svart kabel till databoxen under sadeln som du måste ta av.. brukar finnas papper med om det till slip-on en vilken kabel det är
tack för tipset.ska kolla upp det,i bruksanvisningarna till slip on skulle man ju kapa av det gamla med ventilen o skarva i hop med det nya,men jag har sett andra hojar som har plockat bort vajrar o hela ventil o så.
men tyvärr har jag ju inte kunnat fråga dom.

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
newstead skrev:
2295994 Närmsta firma som pressar hydraulslang. Ex. vis Hydroscand. Det brukar bli billigare än att köpa på hojfirmor.

Jag kan varmt rekomendera denna firma, 3 minuter tog det att tillverka en stålomspunnen slang. 300 kr kostade det.

Enkelt, snabbt och billigt.

Last edited:

Sir:C

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1000 K6 banhoj/KTM 530 -08
Tja är nybliven ägare av en k5:a.
Grejen är den att ibland när jag kör och ska stanna och jag har 1:an i och drar in kopplingen så dör hojen så man måste starta om den.
Lite luddigt beskrivet kanske men är det nån som har vart med om nåt liknande? :va

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
Idag kom tomten med paket! :p

köpte mig ett fullt justerbart fotpinne sett (pp-tuning), jävligt tjusiga också om jag får säga det :)

Köpte även clipons i farten, dock insåg jag en sak med dom, finns inget stället likt original o fästa bromsvätskebehållaren, nån som har en smart lösning på det?

Bifogat

• pegs.jpg
    pegs.jpg
    54.5 KB · Visningar: 100

knorrhane

Eutrigla gurnardus
Gick med
31 Jul 2006
Hoj
Triumph Speed triple -06
Hej jag kör en K6 och undrar om ni har något tips där man får tag på en power commander till bra pris till cykeln.:banana

Killersnail

En hal typ
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
S1000RR
semper skrev:
2343078 Idag kom tomten med paket! :p

köpte mig ett fullt justerbart fotpinne sett (pp-tuning), jävligt tjusiga också om jag får säga det :)

Köpte även clipons i farten, dock insåg jag en sak med dom, finns inget stället likt original o fästa bromsvätskebehållaren, nån som har en smart lösning på det?

Snyggt, undrar bara om det där med clipon gick av "bara farten" eller nödvändigt ont??

Saknade dig idag på onsdagskörningen.

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
Killersnail skrev:
2347084 Snyggt, undrar bara om det där med clipon gick av "bara farten" eller nödvändigt ont??

Saknade dig idag på onsdagskörningen.

Cliponen va väl både och :D måste bara komma på något fiffigt sätt o lösa bromsvätske behållaren.. och samla ork att lyfta gaffelkronan för att få på dom :)

aa men va så kekigt väder, duggade när jag skulle åka, så ställde in :)

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Turbo K5

Nu har jag äntligen fått hem hojen. Kan säga att den inte känns slö på någon växel:D :D :D Kommer aldrig att åka utan TURBO igen...

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
fan va gött. typ 250 hästar på slangen eller?. måste mata på precvis hela tiden. tjobing..

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
semper skrev:
2343078 Idag kom tomten med paket! :p

Strajpa fast den på nått bra ställe den slås av annars när du kraschar. :D

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
Tjoffe skrev:
2355921 Strajpa fast den på nått bra ställe den slås av annars när du kraschar. :D

joo :D hehe
fast var/hur, antar den måste va den högsta punkten.. eller måste men bör väl va?
Var skulle man strajpa fast den då, nån ide?

funderar på om man kan fästa en liten bricka o sätta fast den på, ska undersöka.

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Den ladda

Kungen skrev:
2355860 fan va gött. typ 250 hästar på slangen eller?. måste mata på precvis hela tiden. tjobing..

Vid 0,55Bars tryck är det ca 240hk på slangen vid 0,80Bar 288Hk

Räcker med det första:tungan

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM