Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Vilket slip on är bäst till en k6a? Låter goast och ser goast ut. Jag har varit inne på ett akropovic (eller hur det stavas).

Sen undrar jag om man ska underhålla styrdämparen som sitter på på något sätt? Samt om det är något annat man ska speciellt tänka på angående denna modellen.
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Argyle skrev:
2458790 Vilket slip on är bäst till en k6a? Låter goast och ser goast ut. Jag har varit inne på ett akropovic (eller hur det stavas).
Säker på att det inte är en tårta du är ute efter?
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
flex skrev:
2458967 ni som kör med crash kåpor på k5/k6.an vart har ni köpt de?? vore tacksam med lite tips.

..Det där löser vi i vinter du och jag, jag hjälper dig efter du tävlat när du blivit normal igen ! Misstänker att du är snart i samma form som på bilden...:tummenupp /M
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Någon som har en K5 till salu? Gärna med lite extra kåpor o fälgar!

Hur är det med service på dom? Hur ofta är det oljebyte och hur ofta bör man kolla ventilerna?
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Finns fortfarande ett sprillans helsystem till salu. Yoshimura NYTT i kartong med den korta pipan i titan. 7000 spänn, marginellt mer än för ett slipon.
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Nu så är jag en av Er! köpte precis en K5 med 400mil på mätarn, slipon osv...
Hade tänkt att köpa en gammal banhoj först men fan! Jag vill ha något att pyssla med i vinter och så vill jag inte att någon annan ska ha pillat på prylarna!

Nu letar jag bara fälgar!
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
ozto skrev:
2463842 Nu så är jag en av Er! köpte precis en K5 med 400mil på mätarn, slipon osv...
Hade tänkt att köpa en gammal banhoj först men fan! Jag vill ha något att pyssla med i vinter och så vill jag inte att någon annan ska ha pillat på prylarna!

Nu letar jag bara fälgar!

...så där ja !! :tummenupp
 

SAMURAJEN

Medlem, javisst.
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Krylbo
Hoj
Suzuki Hayabusa Turbo -03
Brorsan funderar på att sälja sin Suzuki 1000 och därför lägger jag in en fråga här på forumet. Någon som tror sig veta vad denna K5:a kan vara värd och vad han kan begära/få ?
Han vet inte om han ska sälja den eller inte, beror på "värdet" på hojen !!???
Sen hur mycket stiger värdet med alla tillbehör som broder har gentemot en helt original K5:a som man ser på annons på t.ex. Blocket.se ??!??

Suzuki GSXR1000-05
*ca.350mil
*svensksåld
*Akrapovic Hexagonal helsystem. (165hkr på hjulet, SAE korr.)
*PC3usb.
*Valtermoto krasch-puckar.
*Double-bubble kåpglas.
*Cordona quickshifter.
*Spencercycle steglöst justerbara höj/sänk stag bak.
*Evolution Composites kolfiber. (regskylts-hållare, Luftintag, "ankstjärt", fäste för avgassystemet)
 

Bifogat

  • K5an 0118.JPG
    K5an 0118.JPG
    99.6 KB · Visningar: 218
  • K5an 0116.JPG
    K5an 0116.JPG
    99.6 KB · Visningar: 151
  • K5an 0115.JPG
    K5an 0115.JPG
    95.8 KB · Visningar: 150
Last edited:

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
SAMURAJEN skrev:
2471910 Brorsan funderar på att sälja sin Suzuki 1000 och därför lägger jag in en fråga här på forumet. Någon som tror sig veta vad denna K5:a kan vara värd och vad han kan begära/få ?
Han vet inte om han ska sälja den eller inte, beror på "värdet" på hojen !!???
Sen hur mycket stiger värdet med alla tillbehör som broder har gentemot en helt original K5:a som man ser på annons på t.ex. Blocket.se ??!??

Suzuki GSXR1000-05
*ca.350mil
*svensksåld
*Akrapovic Hexagonal helsystem. (165hkr på hjulet, SAE korr.)
*PC3usb.
*Valtermoto krasch-puckar.
*Double-bubble kåpglas.
*Cordona quickshifter.
*Spencercycle steglöst justerbara höj/sänk stag bak.
*Evolution Composites kolfiber. (regskylts-hållare, Luftintag, "ankstjärt", fäste för avgassystemet)


Allså. Du ska nog inte räkna me att få så mkt mer för hojen kanske kan ta ut 10tusen men frågan är om inte personen i fråga kommer vilja pruta när han står där. Bäst är nog att ta av allt o sälja hojen för 95tusen och resten för halva nypriset del för del. Jag tror det skulle klart vara det bästa...
 

Aghili Racing

Aghili racing..custom racebikes.
Gick med
15 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
HRC cbr 1000rr
k6

har bestämt mer el mindre att sluta åka SH på gatan efter allt som har hänt denna sommar.
tycker ni att man ska bygga om k6.an till banhoj el är det bättre att sälja och köpa en som redan är raceklar??
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Det lär nog bli billigare att sälja och köpa en ny racepreppad, men då vet du inte lika mycket om vad den har varit med om...
 

kallehäll

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
RRace R1:a 04
Hej! ny här, jag har en k5:a som jag har byggt om till banhoj. Jag har kört nu med den ca ett år utan att man har gott omkull för hårt. Men för ett tag sedan så gjorde jag en highsider. Hojen fick sig en riktig åktur, den voltade några gånger och mycket slogs sönder på hojen. Jag har fått byta mycket delar men det får man räkna med när man kör bana tycker jag.
Nu till problemet, i craschen slogs nyckeln och övre delen av tändningslåset sönder. Detta medför ju att man inte kan start den såklart. Suzuki skulle ha hutlösa pengar i mitt tycke för nya delar så därför har jag kollat lite på nätet och hittat ett annat tändningslås med nyckel. Troligtvis har denna en annan kod än den jag har nu.
Så min fråga är kan man köpa detta tändningslås och monter det på hojen så att den funkar igen? lr måste det vara orginal nyckel med orginal kod.
MVH Karl
 

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Du måste

kallehäll skrev:
2494462 Hej! ny här, jag har en k5:a som jag har byggt om till banhoj. Jag har kört nu med den ca ett år utan att man har gott omkull för hårt. Men för ett tag sedan så gjorde jag en highsider. Hojen fick sig en riktig åktur, den voltade några gånger och mycket slogs sönder på hojen. Jag har fått byta mycket delar men det får man räkna med när man kör bana tycker jag.
Nu till problemet, i craschen slogs nyckeln och övre delen av tändningslåset sönder. Detta medför ju att man inte kan start den såklart. Suzuki skulle ha hutlösa pengar i mitt tycke för nya delar så därför har jag kollat lite på nätet och hittat ett annat tändningslås med nyckel. Troligtvis har denna en annan kod än den jag har nu.
Så min fråga är kan man köpa detta tändningslås och monter det på hojen så att den funkar igen? lr måste det vara orginal nyckel med orginal kod.
MVH Karl


Du måste köpa suzukis lås/nycklar med kod. Du får inte igång den annars. Tror du måste byta boxar och allt om du ska hela låset. Så är det på 1000rr ivf. Vad skulle dom ha för orginal låset då?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top