WestW
.
Vilka tillverkare har man att välja på om man vill ha en riktigt kort dämpare till sin K5,K6? Helst vill jag ha en som det ingår någon insats till som håller någorlunda laglig nivå för att klara DB krav på bankörningar.
Vilka tillverkare har man att välja på om man vill ha en riktigt kort dämpare till sin K5,K6? Helst vill jag ha en som det ingår någon insats till som håller någorlunda laglig nivå för att klara DB krav på bankörningar.
http://www.yoshimura-rd.com/07RRTRSSO.asp
mitt kolfiber tri-oval från Yoshimura är både kort, lätt och jävligt snyggt
Klarade 103 db -gränsen på bilprovningen, var där och testade för nån vecka sen.!! 102,8 db mätte de på 5500 rpm
Har sedan mätt i förbifart på Rörken vilken iofs är svårt att hinna gasa fullt på, men kom då upp i 92 db.
Så jag räknar med att kunna köra med slipon på de flesta banor i sommar, ska var A-torp och Monzta då där de tydligen är jättepetiga...
http://www.yoshimura-rd.com/07RRTRSSO.asp
mitt kolfiber tri-oval från Yoshimura är både kort, lätt och jävligt snyggt
Klarade 103 db -gränsen på bilprovningen, var där och testade för nån vecka sen.!! 102,8 db mätte de på 5500 rpm
Har sedan mätt i förbifart på Rörken vilken iofs är svårt att hinna gasa fullt på, men kom då upp i 92 db.
Så jag räknar med att kunna köra med slipon på de flesta banor i sommar, ska var A-torp och Monzta då där de tydligen är jättepetiga...
Hoppsan!...men varför inte berätta att du var uppe i 113db när du torrgasade i depån... Jag stod då ca 3m i sida och nästan 1m bakom dämparen, dessutom så mätte jag av misstag i "trög" ljudupptagning, när man ska mäta i "snabb"
Tur att jag för en gångs skull snubblade in på denna tråden.
Att mäta förbipasserande 92db på Rörken när du garantarat inte ens var i närheten av 10.000rpm är inte värt så mycket i mina öron, men varför inte berätta att du var uppe i 113db när du torrgasade i depån... Jag stod då ca 3m i sida och nästan 1m bakom dämparen, dessutom så mätte jag av misstag i "trög" ljudupptagning, när man ska mäta i "snabb"
Fick höra att en kille med orginalsystem på en GSXR 1000 K6:a fick för höga mätvärden på Monzta.
ngn som vet vad orginaldrevningen är på en R1000 -05 ?
16 fram och 42-43 bak ??
17-42 har jag för mig.
är du säker ??
Anledningen till att jag frågar är att det sitter ett 16 fram och 43 bak på min 1000 -05 och den känns inte så värst hoppig el lätt fram av denna drevning alls...
Detta satt på hojen när jag köpte den, många gixxer 1000 ägare säger att r1000 är ganska el väldigt " lätt fram " och då borde ju min som är uppdrevad både bak och fram vara väldigt lätt men det är inget jag märker av..
men men tack för infon...
Har kollat nu, och det är 17/42 original, så din borde vara lätt i framänden ja.
Jag upplever inte min med originaldrevning som väldigt lätt, men det är inte så svårt att få den och lyfta i 1án och 2án enbart med gas. Full gas i 3án lyfter den bara med hjälp av ett backkrön. Går kanske om man rycker o sliter i styret också,men det har jag inte provat.
Vart kan man hitta en avgashållare så att man kan få bort fotpinnar bak ?
Nervös K5a:
Hur ofta får ni styrslag/wobbel på K5an? Har nu haft två riktigt otäcka wheelielandningar där styret slagit mellan styrstoppen. Den ruskar gärna på sig vid pådrag/lätt framända också. Tittar nu på justerbar styrdämpare och nytt framdäck. Min gamla SRAD beter sig aldrig så och den är dessutom droppad i kronorna.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|