Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Vilka tillverkare har man att välja på om man vill ha en riktigt kort dämpare till sin K5,K6? Helst vill jag ha en som det ingår någon insats till som håller någorlunda laglig nivå för att klara DB krav på bankörningar.
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Vilka tillverkare har man att välja på om man vill ha en riktigt kort dämpare till sin K5,K6? Helst vill jag ha en som det ingår någon insats till som håller någorlunda laglig nivå för att klara DB krav på bankörningar.

http://www.yoshimura-rd.com/07RRTRSSO.asp

mitt kolfiber tri-oval från Yoshimura är både kort, lätt och jävligt snyggt:tummenupp
Klarade 103 db -gränsen på bilprovningen, var där och testade för nån vecka sen.!! 102,8 db mätte de på 5500 rpm

Har sedan mätt i förbifart på Rörken vilken iofs är svårt att hinna gasa fullt på, men kom då upp i 92 db.

Så jag räknar med att kunna köra med slipon på de flesta banor i sommar, ska var A-torp och Monzta då där de tydligen är jättepetiga...
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
http://www.yoshimura-rd.com/07RRTRSSO.asp

mitt kolfiber tri-oval från Yoshimura är både kort, lätt och jävligt snyggt:tummenupp
Klarade 103 db -gränsen på bilprovningen, var där och testade för nån vecka sen.!! 102,8 db mätte de på 5500 rpm

Har sedan mätt i förbifart på Rörken vilken iofs är svårt att hinna gasa fullt på, men kom då upp i 92 db.

Så jag räknar med att kunna köra med slipon på de flesta banor i sommar, ska var A-torp och Monzta då där de tydligen är jättepetiga...

Tack men dom där är lite i största laget för mig.
Vill ha montering och längd liknande dessa
Growler06R6.jpg


171395_1.jpg
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
http://www.yoshimura-rd.com/07RRTRSSO.asp

mitt kolfiber tri-oval från Yoshimura är både kort, lätt och jävligt snyggt:tummenupp
Klarade 103 db -gränsen på bilprovningen, var där och testade för nån vecka sen.!! 102,8 db mätte de på 5500 rpm

Har sedan mätt i förbifart på Rörken vilken iofs är svårt att hinna gasa fullt på, men kom då upp i 92 db.

Så jag räknar med att kunna köra med slipon på de flesta banor i sommar, ska var A-torp och Monzta då där de tydligen är jättepetiga...

Tur att jag för en gångs skull snubblade in på denna tråden. :)

Att mäta förbipasserande 92db på Rörken när du garantarat inte ens var i närheten av 10.000rpm är inte värt så mycket i mina öron, men varför inte berätta att du var uppe i 113db när du torrgasade i depån... Jag stod då ca 3m i sida och nästan 1m bakom dämparen, dessutom så mätte jag av misstag i "trög" ljudupptagning, när man ska mäta i "snabb" :fakta
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
...men varför inte berätta att du var uppe i 113db när du torrgasade i depån... Jag stod då ca 3m i sida och nästan 1m bakom dämparen, dessutom så mätte jag av misstag i "trög" ljudupptagning, när man ska mäta i "snabb" :fakta
Hoppsan! :fatta! :D :rolleyes:

Nu kan jag sälla mig till er andra lyckliga K5-ägare. Köpte en blåvit idag :banana K5'an fanns i Dalarna, och farsan likaså, så han köpte den åt mig och jag åker upp och hämtar den nästa helg. Han kör ZX-9R själv men var lite imponerad ändå. Fick följande sms när han kört hem den:
Hojen å ja' hemma, hela. Via Solvarbo och flygrakan accande upp till 270 fick jag slå av för en VIPER...! SKITKUL hemresa!! Bara femmor i betyget. Far
tilläggas bör att farsan är 58 år. :tungan Man vet var man ärvt fartgalningen ifrån :D
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Tur att jag för en gångs skull snubblade in på denna tråden. :)

Att mäta förbipasserande 92db på Rörken när du garantarat inte ens var i närheten av 10.000rpm är inte värt så mycket i mina öron, men varför inte berätta att du var uppe i 113db när du torrgasade i depån... Jag stod då ca 3m i sida och nästan 1m bakom dämparen, dessutom så mätte jag av misstag i "trög" ljudupptagning, när man ska mäta i "snabb" :fakta

Jag skrev ju det att jag inte gasade tillräckligt på rörkenrakan!
E ju lite svårt att hinna med det liksom innan den tar slut!

Men värdena från bilprovningen är i alla fall korrekta:tummenupp
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Vilka tillverkare har man att välja på om man vill ha en riktigt kort dämpare till sin K5,K6? Helst vill jag ha en som det ingår någon insats till som håller någorlunda laglig nivå för att klara DB krav på bankörningar.

Fick höra att en kille med orginalsystem på en GSXR 1000 K6:a fick för höga mätvärden på Monzta.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Finns det nån modd som tar bort toppfartsspärren utan att sabba växelindikatorn? Nån som har en TRE på sin K5'a? Erfarenheter?

Och hur funkar egentligen toppfartsspärren? Den ska ju vara spärrad till 295 men mätaren visade ju gärna 299 kmh. :va
 
Last edited:

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Fick höra att en kille med orginalsystem på en GSXR 1000 K6:a fick för höga mätvärden på Monzta.

Ska köra BKK på Knutstorp på Torsdag och undrar om det är någon som testat en db-killer till Yoshis korta trioval slipon(racevarianten)? Gör det stor skillnad? Ja, jag vet att original är att föredra,men jag är en lat posör. Senast jag körde använde jag originalburken,men såg att många använde slipon som lät en del.
 

Nicotin

Guest
ngn som vet vad orginaldrevningen är på en R1000 -05 ?


16 fram och 42-43 bak ??
 

Nicotin

Guest
17-42 har jag för mig.

är du säker ??

Anledningen till att jag frågar är att det sitter ett 16 fram och 43 bak på min 1000 -05 och den känns inte så värst hoppig el lätt fram av denna drevning alls...

Detta satt på hojen när jag köpte den, många gixxer 1000 ägare säger att r1000 är ganska el väldigt " lätt fram " och då borde ju min som är uppdrevad både bak och fram vara väldigt lätt men det är inget jag märker av..:va

men men tack för infon...
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
är du säker ??

Anledningen till att jag frågar är att det sitter ett 16 fram och 43 bak på min 1000 -05 och den känns inte så värst hoppig el lätt fram av denna drevning alls...

Detta satt på hojen när jag köpte den, många gixxer 1000 ägare säger att r1000 är ganska el väldigt " lätt fram " och då borde ju min som är uppdrevad både bak och fram vara väldigt lätt men det är inget jag märker av..:va

men men tack för infon...

Har kollat nu, och det är 17/42 original, så din borde vara lätt i framänden ja.
Jag upplever inte min med originaldrevning som väldigt lätt, men det är inte så svårt att få den och lyfta i 1án och 2án enbart med gas. Full gas i 3án lyfter den bara med hjälp av ett backkrön. Går kanske om man rycker o sliter i styret också,men det har jag inte provat.
 

Nicotin

Guest
Har kollat nu, och det är 17/42 original, så din borde vara lätt i framänden ja.
Jag upplever inte min med originaldrevning som väldigt lätt, men det är inte så svårt att få den och lyfta i 1án och 2án enbart med gas. Full gas i 3án lyfter den bara med hjälp av ett backkrön. Går kanske om man rycker o sliter i styret också,men det har jag inte provat.



Hmm skumt, jag upplever samma sak med min drevning..

Jag menar, med rätt teknik så är den inte alls "svår" att få upp på 2:an och med hjälp av ett krön, med 3:an och oftast 4:an också..

Men varför skillnaden ?
Jag upplever samma sak fast med min drevning..
Skumt..:va
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Vad rekomenderar ni för bromsklossar fram om man ska ha det bästa ?

Mina har visst tagit slut.... så nu är det dags att skaffa något bättre
 

Primuz

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Ort
Granne med skogsmulle
Hoj
puch maxi
Vibrationer

Har fått vibrationer i styret, så pass att händerna nästan domnar bort. Någon som upplever något liknande och vad kan det bero på ? Vibrerar även när hojjen står stilla och det ökar med varvtalet. 330 mil på mätaren.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Nervös K5a:
Hur ofta får ni styrslag/wobbel på K5an? Har nu haft två riktigt otäcka wheelielandningar där styret slagit mellan styrstoppen. Den ruskar gärna på sig vid pådrag/lätt framända också. Tittar nu på justerbar styrdämpare och nytt framdäck. Min gamla SRAD beter sig aldrig så och den är dessutom droppad i kronorna.
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Nervös K5a:
Hur ofta får ni styrslag/wobbel på K5an? Har nu haft två riktigt otäcka wheelielandningar där styret slagit mellan styrstoppen. Den ruskar gärna på sig vid pådrag/lätt framända också. Tittar nu på justerbar styrdämpare och nytt framdäck. Min gamla SRAD beter sig aldrig så och den är dessutom droppad i kronorna.

Har aldrig varit med om något otäckt styrfladder, efter över 1600m. Är ingen wheeliekung, men 100m med halvdåliga nedslag blir det många på en runda.:D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top