Primuz
Ny medlem
Är på jakt efter en Blå/vit K5:a. Om det är någon som har en svensksåld med max 800 mil på mätaren så var inte blyga med att PM:a !
Är på jakt efter en Blå/vit K5:a. Om det är någon som har en svensksåld med max 800 mil på mätaren så var inte blyga med att PM:a !
Jag har en uppsättning kåpor om du vill ha...
Måste fråga er som kör K5/K6 om ni upplever rycket som blir när man går från ingen gas till att vrida på lite gas som störande?
Jag tycker att det blir ett rätt kraftigt ryck på min när man går på gasen från motorbroms, särskillt vid varvtal över 7000rpm...
Är det bara min hoj som är sådan eller är det by design?
Jo, det vet jag...Min är också så, jag tror att det är på alla k5/6. En sporthoj som är på 1000cc har ju stor cylindervolym och högt komp. Detta medför kraftig motorbloms på de lägre växlarna. Sen att den har insprutning gör det ännu mer distinkt respons vid gaspådrag, lite on-off effect.En sporthoj är ju igentligen inte byggd att gå bekvämt på gata utan att vara snabb på bana.
Du har inte kommit åt "dödarknappen" den röda?Hej alla!
Min GSX-R1000 K5 dog 150m från Statoil Gottröra. Mitt under pågående körning slocknade instrumenten och motorn. Inte en gnutta liv fanns det. I parkeringsläget lyser p-ljuset och blinkers funkar, men på "ON" finns det inget liv alls. Jag har bytt/kontrollerat alla säkringar och kollat alla kontakter man kommer åt utan att lyfta tanken. Fick inte upp tanken, eftersom nåt ljushuvud som servade hojen sist skadat ena skruvskallen så att insexnyckeln inte går i helt och därmed drar runt. Hade inte superverktyg så jag kunde fixa det på plats.
Ska ta släpet och åka och hämta liket nu. Någon som har någon idé om vad det kan vara som pajat?
Jag har funderat på: Tändningslås, Databox eller att det är nåt fel med imobilizern.
Du har inte kommit åt "dödarknappen" den röda?
Nej, kollade den först av allt.
Måste fråga er som kör K5/K6 om ni upplever rycket som blir när man går från ingen gas till att vrida på lite gas som störande?
Jag tycker att det blir ett rätt kraftigt ryck på min när man går på gasen från motorbroms, särskillt vid varvtal över 7000rpm...
Är det bara min hoj som är sådan eller är det by design?
Jag är rädd för att den ska va så.. Min är iaf likadan Tycker det är jobbigt som fan! Jag har kört R1 innan och den hade en helt annan utväxling på gashandtaget.
Men jag tycker det blir bättre ju mer varv man har..
07:an är likadan... rätt irriterande om man kommer från en mycket "mjukare" Honda 954...
Å andra sidan är inte suzuki kända för att vara mjuka i övergången... de är bara bra på att göra snabba hojar med bra chassie...
Vi måste ju dra ihop en stor K5-K´6 träff i sthlm i sommar.. nån som e på???
Vore kul. Cool om vi kunde lägga ihop träffen o kanske hyra en bana Gälleråsen/Kinnekulle likn samtidigt
//H
Klart på en Gsxr-träff, VORE väldigt kul... Bosatt i Västerås, inte allt så många K5 här... Fixa en plats samt datum på en lämplig träff, räkna med mig
Tillgång till en bankörning vore också GRYMT KUL/Västeråsaren!!!
Joho du en till K5 ägare finns i västerås....
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |