Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Kumla
Hoj
Såld
Måste fråga er som kör K5/K6 om ni upplever rycket som blir när man går från ingen gas till att vrida på lite gas som störande?

Jag tycker att det blir ett rätt kraftigt ryck på min när man går på gasen från motorbroms, särskillt vid varvtal över 7000rpm...
Är det bara min hoj som är sådan eller är det by design?
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Måste fråga er som kör K5/K6 om ni upplever rycket som blir när man går från ingen gas till att vrida på lite gas som störande?

Jag tycker att det blir ett rätt kraftigt ryck på min när man går på gasen från motorbroms, särskillt vid varvtal över 7000rpm...
Är det bara min hoj som är sådan eller är det by design?

Min är också så, jag tror att det är på alla k5/6. En sporthoj som är på 1000cc har ju stor cylindervolym och högt komp. Detta medför kraftig motorbloms på de lägre växlarna. Sen att den har insprutning gör det ännu mer distinkt respons vid gaspådrag, lite on-off effect.En sporthoj är ju igentligen inte byggd att gå bekvämt på gata utan att vara snabb på bana.
 
Last edited:

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Kumla
Hoj
Såld
Min är också så, jag tror att det är på alla k5/6. En sporthoj som är på 1000cc har ju stor cylindervolym och högt komp. Detta medför kraftig motorbloms på de lägre växlarna. Sen att den har insprutning gör det ännu mer distinkt respons vid gaspådrag, lite on-off effect.En sporthoj är ju igentligen inte byggd att gå bekvämt på gata utan att vara snabb på bana.
Jo, det vet jag... :)
Tänkte mer på att den fått ganska bra kritik i tester angående on-off effekten...
Har bara kört två hojar med insprutning, en -05:a och min -06:a, så jag har inte så mycket att jämföra med...
Tidigare hojar jag haft har haft förgasare...

Kommer inte ihåg att -05:an jag provade hade så tydlig on-off effekt men det var ju snart två år sedan så jag kan ju ha glömt... :) Dessutom var det just en provkörning och då brukar iaf inte jag köra så hårt... :)
 

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 990 Adventure
Hej alla!

Min GSX-R1000 K5 dog 150m från Statoil Gottröra. Mitt under pågående körning slocknade instrumenten och motorn. Inte en gnutta liv fanns det. I parkeringsläget lyser p-ljuset och blinkers funkar, men på "ON" finns det inget liv alls. Jag har bytt/kontrollerat alla säkringar och kollat alla kontakter man kommer åt utan att lyfta tanken. Fick inte upp tanken, eftersom nåt ljushuvud som servade hojen sist skadat ena skruvskallen så att insexnyckeln inte går i helt och därmed drar runt. Hade inte superverktyg så jag kunde fixa det på plats.

Ska ta släpet och åka och hämta liket nu. Någon som har någon idé om vad det kan vara som pajat?

Jag har funderat på: Tändningslås, Databox eller att det är nåt fel med imobilizern.
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Hej alla!

Min GSX-R1000 K5 dog 150m från Statoil Gottröra. Mitt under pågående körning slocknade instrumenten och motorn. Inte en gnutta liv fanns det. I parkeringsläget lyser p-ljuset och blinkers funkar, men på "ON" finns det inget liv alls. Jag har bytt/kontrollerat alla säkringar och kollat alla kontakter man kommer åt utan att lyfta tanken. Fick inte upp tanken, eftersom nåt ljushuvud som servade hojen sist skadat ena skruvskallen så att insexnyckeln inte går i helt och därmed drar runt. Hade inte superverktyg så jag kunde fixa det på plats.

Ska ta släpet och åka och hämta liket nu. Någon som har någon idé om vad det kan vara som pajat?

Jag har funderat på: Tändningslås, Databox eller att det är nåt fel med imobilizern.
Du har inte kommit åt "dödarknappen" den röda?
 

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 990 Adventure
Heldött. Ingen soppapump, INGET! Batterispänningen ligger för övrigt på
12,5V och det funkade inte bättre med den andra tändningsnyckeln.

Din MC får hojen imorgon eller på tisdag. Det känns som ett garantiärende. Annars blir jag mycket irriterad.
 

Lone Wolf

Nu är man igång igen....
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Hedesunda - Gävle
Hoj
KTM 525 EXC
?

Vart hitta jag ett bra och billigt dubbel bubbel (rökfärgat) kåpglas till K5:an?

Edit: Hittade på touringbutiken :)
 
Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Måste fråga er som kör K5/K6 om ni upplever rycket som blir när man går från ingen gas till att vrida på lite gas som störande?

Jag tycker att det blir ett rätt kraftigt ryck på min när man går på gasen från motorbroms, särskillt vid varvtal över 7000rpm...
Är det bara min hoj som är sådan eller är det by design?

Jag är rädd för att den ska va så.. Min är iaf likadan Tycker det är jobbigt som fan! Jag har kört R1 innan och den hade en helt annan utväxling på gashandtaget.

Men jag tycker det blir bättre ju mer varv man har..
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Jag är rädd för att den ska va så.. Min är iaf likadan Tycker det är jobbigt som fan! Jag har kört R1 innan och den hade en helt annan utväxling på gashandtaget.

Men jag tycker det blir bättre ju mer varv man har..

07:an är likadan... rätt irriterande om man kommer från en mycket "mjukare" Honda 954...

Å andra sidan är inte suzuki kända för att vara mjuka i övergången... de är bara bra på att göra snabba hojar med bra chassie... :yoparty
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
07:an är likadan... rätt irriterande om man kommer från en mycket "mjukare" Honda 954...

Å andra sidan är inte suzuki kända för att vara mjuka i övergången... de är bara bra på att göra snabba hojar med bra chassie... :yoparty

Justerar man bort spelet i gashandtaget och höjer tomgången lite så blir det bättre tycker jag...
 

Henrik S

Suzuki gsxr 1000-K5
Gick med
10 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha XTZ 660-92
Mc-träff!!!

Vi måste ju dra ihop en stor K5-K´6 träff i sthlm i sommar.. nån som e på???


Vore kul. Cool om vi kunde lägga ihop träffen o kanske hyra en bana Gälleråsen/Kinnekulle likn samtidigt :tummenupp

//H[/QUOTE]

Klart på en Gsxr-träff, VORE väldigt kul... Bosatt i Västerås, inte allt så många K5 här... Fixa en plats samt datum på en lämplig träff, räkna med mig:yoparty
Tillgång till en bankörning vore också GRYMT KUL/Västeråsaren!!!
 

Nicotin

Guest
Vore kul. Cool om vi kunde lägga ihop träffen o kanske hyra en bana Gälleråsen/Kinnekulle likn samtidigt :tummenupp

//H

Klart på en Gsxr-träff, VORE väldigt kul... Bosatt i Västerås, inte allt så många K5 här... Fixa en plats samt datum på en lämplig träff, räkna med mig:yoparty
Tillgång till en bankörning vore också GRYMT KUL/Västeråsaren!!![/QUOTE]

Joho du en till K5 ägare finns i västerås....:D
 

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 990 Adventure
Idag har E & D Mc-verkstad hittat felet på hojen. Det är ett kabelbrott i kabelstammen till tändningslåset. Det ska snart vara fixat. Känns bra!
 

Henrik S

Suzuki gsxr 1000-K5
Gick med
10 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha XTZ 660-92
Klart på en Gsxr-träff, VORE väldigt kul... Bosatt i Västerås, inte allt så många K5 här... Fixa en plats samt datum på en lämplig träff, räkna med mig:yoparty
Tillgång till en bankörning vore också GRYMT KUL/Västeråsaren!!!

Joho du en till K5 ägare finns i västerås....:D[/QUOTE]

:tummenupp Tja! Kul med en till i stan, tänkt åka lite imorrn lördag.. Ska du med? Roligare med fler:)
 

Nicotin

Guest
Joho du en till K5 ägare finns i västerås....:D

:tummenupp Tja! Kul med en till i stan, tänkt åka lite imorrn lördag.. Ska du med? Roligare med fler:)[/QUOTE]


Jupps jag ska ut imorgon fast jag har fortfarande moppen i bromma men ska ut med en polare från enköping och ska röra oss mot västerås senare under eftermiddagen...



Vart ska ni åka ??
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top