Suzuki RG 125 Streetfighter

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
Suzuki RG 125 -91
Update!

Kapade loss skärmen och finspacklade ovansidan...

...Slipade ner finspacklet...

...La på ett lager sprutspackel....

... och märkte ut var det behövde spacklas mer.

t kommentera direkt men men... :)

Last edited:

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
:banana fan va du jobbar på, måste börja plasta min bakdelen så man hinner ikapp :3freak

men för övrigt: GRYMT!!! :tummenupp :yoparty

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
Suzuki RG 125 -91
NSR_MAN skrev:
:banana fan va du jobbar på, måste börja plasta min bakdelen så man hinner ikapp :3freak

men för övrigt: GRYMT!!! :tummenupp :yoparty

hehe aa jag passar på nu på sportlovet för på vardagarna hinner jag inte eftersom garager ligger en mil bort...

hehe Tack!

Vi skulle ha en liten streetfighter-tävling här på 125-delen också för jag känner på mig att din strassekempfe kommer bli riktigt het!

Din bakända var jävligt het! Undrar bara hur du ska fästa den i ramen.. Ska du bygga ny sadel också eller?

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
Rikard af Halms skrev:
hehe aa jag passar på nu på sportlovet för på vardagarna hinner jag inte eftersom garager ligger en mil bort...

hehe Tack!

Vi skulle ha en liten streetfighter-tävling här på 125-delen också för jag känner på mig att din strassekempfe kommer bli riktigt het!

Din bakända var jävligt het! Undrar bara hur du ska fästa den i ramen.. Ska du bygga ny sadel också eller?
jag ska försöka fästa i orginal fästena men annars finns de hål lite här å var, där man kan skruva dit den :) det där med sadeln så funderar jag på. antingen blir det mus matta, eller om jag får tag i sadel gummi så kör jag på de :tummenupp
Det där med en streetfighter tävling var ju ett av dom fetaste forum lyften på länge :D :yoparty fan vilken bra idee :tummenupp jag e lätt på :)

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
Suzuki RG 125 -91
NSR_MAN skrev:
jag ska försöka fästa i orginal fästena men annars finns de hål lite här å var, där man kan skruva dit den :) det där med sadeln så funderar jag på. antingen blir det mus matta, eller om jag får tag i sadel gummi så kör jag på de :tummenupp
Det där med en streetfighter tävling var ju ett av dom fetaste forum lyften på länge :D :yoparty fan vilken bra idee :tummenupp jag e lätt på :)

Okej...

Hehe aa fast det känns ju lite snopet om du eller jag skulle starta en sån tråd... eller vafan! Kan inte du göra en? :tungan

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jag håller med nsr man, fan vad du jobbar på. Blir riktigt nice. Du har jobbat en hel del med glasfiber va? Det måste du ha gjort för det verkar ju gå skitfort när du gör det och blir skitbra!!! Mycket imponerad :Bugar :Bugar :yoparty

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
Rikard af Halms skrev:
Okej...

Hehe aa fast det känns ju lite snopet om du eller jag skulle starta en sån tråd... eller vafan! Kan inte du göra en? :tungan
nja:D kanske men ingen har ju riktigt en "färdig" fajter än :tungan har bara massa gamla pix på hur den så ut förutt, å dem har nog dom flesta här på furomet sätt :tungan

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
Lundgren skrev:
Jag håller med nsr man, fan vad du jobbar på. Blir riktigt nice. Du har jobbat en hel del med glasfiber va? Det måste du ha gjort för det verkar ju gå skitfort när du gör det och blir skitbra!!! Mycket imponerad :Bugar :Bugar :yoparty
:D njaa vad säger man, när jag väll börjar e det svårt å få stopp på mig :tungan haha skojja:) jo jag har lite erfarenheter av glasfiber:)
men jag e lätt på att starta tråden :tummenupp men de är bara att jag har startat så många på sista tiden:D

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
Suzuki RG 125 -91
Lundgren skrev:

hehe... Nae cutsen var faktiskt det första jag gjorde i glasfiber..

Tack!

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
Suzuki RG 125 -91
Update!

Gjorde en helt ny form till en magspoiler bestående av ihoplimmade masonitskivor, fördelen med dem är att yttersidan på kåpan kommer bli väldigt slät eftersom träet är väldigt slätt på ena sidan....

Sidorna på den blivande kåpan kommer att kapas till senare för att bli så snyggt och passa ramens fästen så bra som möjligt. Ni får se...

Och sen glasfibrades den....

Kommentera gärna! :)

Last edited:

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
din lilla :4skrika fan va du jobbar på :tungan
fan jag måste börja plasta imorgon :D
börjar få slut på komentarer :va de finns inga ord som kan beskriva hur coolt de troligen kommer att bli :yoparty

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
Suzuki RG 125 -91
NSR_MAN skrev:
din lilla :4skrika fan va du jobbar på :tungan
fan jag måste börja plasta imorgon :D
börjar få slut på komentarer :va de finns inga ord som kan beskriva hur coolt de troligen kommer att bli :yoparty

:tungan Tack! Hehe jag tror din kommer bli riktigt snygg och cool också hehe:yoparty

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Rikard af Halms skrev:
:tungan Tack! Hehe jag tror din kommer bli riktigt snygg och cool också hehe:yoparty
Det finns inget som gör att man vill gå in på sporthoj som det här bygget. Alltså det är helt otroligt, och snyggt som fan blir det! Ruskigt kul att det finns sådana som vågar göra riktigt mycket och verkligen orkar det. Riktigt bra Rikard, säger jag djupt imponerad som vanligt!

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
Suzuki RG 125 -91
Lundgren skrev:
Det finns inget som gör att man vill gå in på sporthoj som det här bygget. Alltså det är helt otroligt, och snyggt som fan blir det! Ruskigt kul att det finns sådana som vågar göra riktigt mycket och verkligen orkar det. Riktigt bra Rikard, säger jag djupt imponerad som vanligt!

Tack! haha fan va roligt skrivet men snällt :rolleyes:

:)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Nice. Fan nu vill jag börja med mitt projekt!! :4skrika
Tyvär dröjer det innan hojen kommer upp.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln