Suzuki RG 125 Streetfighter

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
Lama08 skrev:
Rikard, går motorcykeln igenom besiktningen?
så länge lampor osv är E-märkta så borde de nog inte vara några problem? :va man kanske måste ändra i registreringen att de är en "naken hoj". Fast de kanske inte har nån betydellse :)
 

Solid snake

Guest
No offence men jag tycker att din cuts ser förjävlig ut, full med bucklor och ojämn som fan, ska du spackla igen allt eller? Tror inte att den kommer hålla då, spricker som fan och sånt.

Säger inte att jag gör bättre, men det här är vad jag tycker, magspoilern såg bra ut iaf.

Diverse klagomål på mitt inlägg kan ni rikta mot väggen ni sitter närmast.
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
Solid snake skrev:
No offence men jag tycker att din cuts ser förjävlig ut, full med bucklor och ojämn som fan.
:skrämd ..... nånting säger mig att jag inte riktigt håller med dig :pannkyss den kanske e lite ojämn, men den e fortfarande FET :yoparty
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Solid snake skrev:
No offence men jag tycker att din cuts ser förjävlig ut, full med bucklor och ojämn som fan, ska du spackla igen allt eller? Tror inte att den kommer hålla då, spricker som fan och sånt.

Säger inte att jag gör bättre, men det här är vad jag tycker, magspoilern såg bra ut iaf.

Diverse klagomål på mitt inlägg kan ni rikta mot väggen ni sitter närmast.

Han är väll inte klar hoppas jag. Sen finns det spakel som inte spriker så kallat karoseri spackel, det är tenn baserat har jag för mig. Vet dock inte vad han använder.

Edit:Stavning.
 
Last edited:

Solid snake

Guest
prulle skrev:
Han är väll inte klar hoppas jag. Sen finns det spakel som ite spriker så kalat karoseri spackel, det är tenn baserat har jag för mig. Vet dock inte vad han använder.
Ja det vet jag, glasfiberspackel.
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Solid snake skrev:
No offence men jag tycker att din cuts ser förjävlig ut, full med bucklor och ojämn som fan, ska du spackla igen allt eller? Tror inte att den kommer hålla då, spricker som fan och sånt.

Säger inte att jag gör bättre, men det här är vad jag tycker, magspoilern såg bra ut iaf.

Diverse klagomål på mitt inlägg kan ni rikta mot väggen ni sitter närmast.

Måste hålla med Solid här. Har själv gjort en bakkåpa o glasfiber och har erfarenheten. Om det är så ojämt som det egentligen är på din bakkåpa så kommer det inte se bra ut när lacken kommer på. Man vill ju att glansen ska vara plan och inte att det ser ut som en böjd spegel, eller hur?

Been there, done that...
 

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
Solid snake skrev:
No offence men jag tycker att din cuts ser förjävlig ut, full med bucklor och ojämn som fan, ska du spackla igen allt eller? Tror inte att den kommer hålla då, spricker som fan och sånt.

Säger inte att jag gör bättre, men det här är vad jag tycker, magspoilern såg bra ut iaf.

Diverse klagomål på mitt inlägg kan ni rikta mot väggen ni sitter närmast.


Vad du menar med ojämn förstår jag inte alls vad du menar med då du inte har kännt på den IRL... Tror bilderna och ljuset kan spela ett spratt där för ytan är väldigt jämn kan jag säga.. Tycker heller inte att du behöver kalla den förjävlig när du inte vet vad du snackar om.

Beträffande utseendet på cutsen så ville jag inte ha en helt rak eller så utan en mera rund men som blir fyrkantig där baklampan ska vara. Den är medvetet gjuten så att den går lite ''uppåt'' där bak så det behöver ni inte kommentera...

Vi får väl helt enkelt se hur det blir i slutändan.. Tack för ditt positiva stöd! Kul o se att du också är så kreativ!

Lama08 skrev:
Rikard, går motorcykeln igenom besiktningen?

Förhoppningsvis då jag bara kör på E-märkta lampor, blinkers etc...

Jag har heler inte ändrat hjul, däck, ram och dylikt..
 

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
Lundgren skrev:
Jag står på din sida Rikard! Tycker det ser ut att bli bra!

Hehe tack för det men man blir ju inte direkt byggsugen när folk skriver att ens grejer ser för jävliga ut... Jag vet ju dessutom att den ser riktigt bra ut i verkligheten och att den är jämn.


EDIT: Kanske slutar lägga upp bilder förräns allt är klart om folk ska klaga på grejer man håller på med under byggets gång...
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Rikard af Halms skrev:
Hehe tack för det men man blir ju inte direkt byggsugen när folk skriver att ens grejer ser för jävliga ut... Jag vet ju dessutom att den ser riktigt bra ut i verkligheten och att den är jämn.


EDIT: Kanske slutar lägga upp bilder förräns allt är klart om folk ska klaga på grejer man håller på med under byggets gång...
Nej för helvete! Det är bilder som gör det roligt att följa byggena, och de flesta här gillar ju ditt bygge! Bygg för dem (jag är en av dem) men framförallt för dig själv. :tummenupp
För det är du som bestämmer vad du tycker är snyggt och jag råkar hålla med dig. :banana
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Rikard af Halms skrev:
Hehe tack för det men man blir ju inte direkt byggsugen när folk skriver att ens grejer ser för jävliga ut... Jag vet ju dessutom att den ser riktigt bra ut i verkligheten och att den är jämn.


EDIT: Kanske slutar lägga upp bilder förräns allt är klart om folk ska klaga på grejer man håller på med under byggets gång...

Haha, lugn nu gubben. För det första så måste du ju kunna ta kritik. Sen så menar inte jag ( och inte heller Solid tror jag) att själva ytan e ojämn, för den är säkert jätte len och skön. Men asså bilderna visar tydligt att FORMEN böljar lite och jag vet det inte ser bra ut efter en lackning. Kan göra en bild i Paint eller PS som visar vad jag menar om du inte förstår.

Sen så vill jag verkligen inte att du ska sluta lägga upp bilder.

Notera att jag bara försöker hjälpa dig för att få ett bra(bättre) resultat!
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
tvålen skrev:
Haha, lugn nu gubben. För det första så måste du ju kunna ta kritik. Sen så menar inte jag ( och inte heller Solid tror jag) att själva ytan e ojämn, för den är säkert jätte len och skön. Men asså bilderna visar tydligt att FORMEN böljar lite och jag vet det inte ser bra ut efter en lackning. Kan göra en bild i Paint eller PS som visar vad jag menar om du inte förstår.

Sen så vill jag verkligen inte att du ska sluta lägga upp bilder.

Notera att jag bara försöker hjälpa dig för att få ett bra(bättre) resultat!
Jaha nu förstår jag vad du menar tvålen, jo det märkte jag med men det borde ju gå att fixa till. Om jag nu tänker på samma sak som du, vill säga.
 

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
tvålen skrev:
Haha, lugn nu gubben. För det första så måste du ju kunna ta kritik. Sen så menar inte jag ( och inte heller Solid tror jag) att själva ytan e ojämn, för den är säkert jätte len och skön. Men asså bilderna visar tydligt att FORMEN böljar lite och jag vet det inte ser bra ut efter en lackning. Kan göra en bild i Paint eller PS som visar vad jag menar om du inte förstår.

Sen så vill jag verkligen inte att du ska sluta lägga upp bilder.

Notera att jag bara försöker hjälpa dig för att få ett bra(bättre) resultat!

Okej jo visst tål jag kritik men det är aldrig roligt o höra att det ser förjävligt ut.

Jo den ser ut o ''bölja'' lite på bilderna men det är för att den är rund genom hela utom där bak där baklampan ska sitta..

Den är iaf symmetrisk och jag är nöjd. Ska lägga på ett lager sprutspackel sen för att se hur det ser ut när den är ''lackad''.


Detta var min första kontakt med glasfiber när jag gjorde cutsen och hade jag varit missnöjd med formen hade jag gjort en ny direkt. Om jag ändå blir missnöjd i slutändan kanske jag gjuter en ny i form men då blir det ett vanligt ''tråkigt'' utseende enligt min mening.

Vi får se... Men som sagt bilder kan ljuga.


EDIT: hade jag velat ha ett perfekt resultat hade jag köpt en cuts från en befintlig hoj och blivit mycket fattigare och dessutom blivit en ''i mängden''.
 
Last edited:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Jag menar att jag tror att det skulle vara bättre med en helt plan yta där jag ritat det högra strecket.
 

Bifogat

  • VISAR.jpg
    VISAR.jpg
    64 KB · Visningar: 85

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Tips använd en plaka med slip papper på så blir det jämnare.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top