Rikard af Halms
Ny medlem
tvålen skrev:Jag menar att jag tror att det skulle vara bättre med en helt plan yta där jag ritat det högra strecket.
Okej men det är likadant på andra sidan där det sticker ut lite. Skälet till varför det blev liten utbuktning där (som knappt syns IRL) är att det är där jag ska fästa cutsen i bakramen och bakramen tryckte lite där eftersom cutsen är gjord precis efter den. Det ska alltså borras ett hål där och bli fästpunkt i bakramen...
Visst man kan hålla på och mäta och hålla på med vattenpass hur länge som helst för att nå ettt perfekt resultat men det är inte riktigt vad jag är ute efter utan jag vill att den ska se modern ut mot vad den gjorde innan därbak och det kommer den att göra.
prulle skrev:Tips använd en plaka med slip papper på så blir det jämnare.
Det gjorde jag nu sist och då slipades ''utbuktnigen ner'' men har inga nya bilder på det direkt. Man såg att den slipades ner för där blev små hål där utbuktningen var och då glasfibrade jag och spacklade jag från insidan och sist utsidan.
Jag jobbar för fullt med att få den att se bra ut ska ni veta. Den är som sagt inte klar än.