Suzuki RG 125 Streetfighter

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
tvålen skrev:
Jag menar att jag tror att det skulle vara bättre med en helt plan yta där jag ritat det högra strecket.

Okej men det är likadant på andra sidan där det sticker ut lite. Skälet till varför det blev liten utbuktning där (som knappt syns IRL) är att det är där jag ska fästa cutsen i bakramen och bakramen tryckte lite där eftersom cutsen är gjord precis efter den. Det ska alltså borras ett hål där och bli fästpunkt i bakramen...

Visst man kan hålla på och mäta och hålla på med vattenpass hur länge som helst för att nå ettt perfekt resultat men det är inte riktigt vad jag är ute efter utan jag vill att den ska se modern ut mot vad den gjorde innan därbak och det kommer den att göra.

prulle skrev:
Tips använd en plaka med slip papper på så blir det jämnare.

Det gjorde jag nu sist och då slipades ''utbuktnigen ner'' men har inga nya bilder på det direkt. Man såg att den slipades ner för där blev små hål där utbuktningen var och då glasfibrade jag och spacklade jag från insidan och sist utsidan.

Jag jobbar för fullt med att få den att se bra ut ska ni veta. Den är som sagt inte klar än.
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Rikard af Halms skrev:
Visst man kan hålla på och mäta och hålla på med vattenpass hur länge som helst för att nå ettt perfekt resultat men det är inte riktigt vad jag är ute efter...

Om vem har sagt något om att mäta med vattenpass hur länge som helst...

Uppenbarligen förstår du inte vad jag menar eller så kan du inte ta kritik eftersom du inte insett att det inte handlar om att mäta sig fram till ett resultat, räcker ju bara med att kolla från olika vinklar........


Over and Out
 

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
tvålen skrev:
Om vem har sagt något om att mäta med vattenpass hur länge som helst...

Uppenbarligen förstår du inte vad jag menar eller så kan du inte ta kritik eftersom du inte insett att det inte handlar om att mäta sig fram till ett resultat, räcker ju bara med att kolla från olika vinklar........


Over and Out


Nej jag menade bara att jag inte är ute efter nåt pedantiskt resultat..


EDIT: såg att du hade ritat ett streck till vänster också men det är inte alls på samma ställe som du ritat det högra utan det högra är liksom uppe på ovansidan av kåpan men det ser ut som det är motsvarande sida.

Nu förstod jag hur du tänkte när du sa att den såg ojämn ut. Jag ville ha den så att det ser ut som den vill uppåt och att den markerar att baklampan kommer därbak genom en lite fyrkantigare form. Formen är alltså precis som jag vill ha den men man kan ju alltida slipa mer så den bli planare och det är det jag håller på med just nu.

Missförstånd från min sida alltså Sorry! Jag är nöjd iaf och jag tycker det ser snyggt ut. Tänk också på att den på bilderna inte är monterad alls utan bara ligger ungefär där den ska vara.
 
Last edited:

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Rikard af Halms skrev:
Nej jag menade bara att jag inte är ute efter nåt pedantiskt resultat..


EDIT: såg att du hade ritat ett streck till vänster också men det är inte alls på samma ställe som du ritat det högra utan det högra är liksom uppe på ovansidan av kåpan men det ser ut som det är motsvarande sida.

Nu förstod jag hur du tänkte när du sa att den såg ojämn ut. Jag ville ha den så att det ser ut som den vill uppåt och att den markerar att baklampan kommer därbak genom en lite fyrkantigare form. Formen är alltså precis som jag vill ha den men man kan ju alltida slipa mer så den bli planare och det är det jag håller på med just nu.

Missförstånd från min sida alltså Sorry! Jag är nöjd iaf och jag tycker det ser snyggt ut. Tänk också på att den på bilderna inte är monterad alls utan bara ligger ungefär där den ska vara.


:tummenupp
 

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
Har faktiskt börjat göra en form i masonit till en ny cuts. Dels för att slippa mer slipjobb på den jag har och dels för att vissa tyckte den var ful. Men får se vilken av dem som blir bäst. Jag tar den jag blir mest nöjd med. :)
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Rikard af Halms skrev:
Har faktiskt börjat göra en form i masonit till en ny cuts. Dels för att slippa mer slipjobb på den jag har och dels för att vissa tyckte den var ful. Men får se vilken av dem som blir bäst. Jag tar den jag blir mest nöjd med. :)

Ta det DU tycker är snyggast (och brudarna)
 

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Klavreström
Hoj
Tuono -04
Lundgren skrev:
Det är klart tvåtakts röken drar till sig folkmassorna och lukten. Oj vad folk flockas.


Vet inte var ni bor men där jag bor så finns det inte många som kör mc... Mest moppe fuckon som blir impade så fort man kör förbi. :rolleyes: . Fast nu när klasskompisarna börjar skaffa bilkörkort och jag fyller sent så är nog den tiden förbi :(
Vill bli 18 och skaffa mellan :D
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
AntiAntonAnt skrev:
Vet inte var ni bor men där jag bor så finns det inte många som kör mc... Mest moppe fuckon som blir impade så fort man kör förbi. :rolleyes: . Fast nu när klasskompisarna börjar skaffa bilkörkort och jag fyller sent så är nog den tiden förbi :(
Vill bli 18 och skaffa mellan :D

Det påminner mig om när ja var ute o körde i "byn" (4500 invänare) och den är känd för att alla killar har trimmade moppar och kör som fan.

Så åkte jag förbi några killar då och då som hade moppe, fan va dem glodde o då va min varken trimmad eller stylad. :rofl

Fatta sen då me trimm o lite modding :banana



ne visst asså brudar drar sig ju inte så till 125or o specielt inte offroad (oftast) men fan vissa e kåta påt :hihi
 

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Ullared
Hoj
Cagiva Planet -01
Svanen skrev:
Dom brudar jag har träffat tycker min låter löjligt, då hade jag Giannellit på också :4skrika

Men vem fan bryr sig om vad brudarna tycker :rolleyes:

här så drar sej vissa brudar till moppar :3freak (eller ia när jag o några polare va ute o körde) :rolleyes:

o så klart dom måste ju va lite yngre :tuttar :tungan

som sagt ''allt utan blöja går att töja''

från låten ''livet är en våldtäkt'' :hihi
 

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
Soulflylost skrev:
här så drar sej vissa brudar till moppar :3freak (eller ia när jag o några polare va ute o körde) :rolleyes:

o så klart dom måste ju va lite yngre :tuttar :tungan

som sagt ''allt utan blöja går att töja''

från låten ''livet är en våldtäkt'' :hihi

Kung låt :tummenupp
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Rikard af Halms skrev:
Nu tycker jag det är lite väl mycket OT i min tråd hehe :tungan

Men en sak är positiv. Den håller sig högt upp i listan hela tiden så att ingen missar ditt fantastiska och inspirerande bygge :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top