Suzuki RG 125 Streetfighter

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
Wargen skrev:
Men en sak är positiv. Den håller sig högt upp i listan hela tiden så att ingen missar ditt fantastiska och inspirerande bygge :tummenupp

Hehe sant sant men jag ser hellre snälla kommentarer än snack om vad som impar på brudar.... :tungan
 

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
Update! Hade studiedag idag så det blev lite arbete med hojen... Alltid trevligt.:hihi


Först lite bilder på formen jag gjorde i masonit till den nya cutsen och sen lite bilder på cutsen gjuten (obs hade dåligt med polyester så det finns vissa ställen där det är lite snålt med det men jag ska lägga ett lager till med glasfibermatta också när jag har köpt mer polyester)...

Här kommer bilderna...

















 

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91














Kommer förmodligen kapa lite i den senare och kanske runda till den lite på nåt sätt men jag är faktiskt helnöjd med designen och det är väl det viktigaste...

Kommentera gärna! :)
 

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Värnamo
Hoj
Brutale 1078RR
Fy fan vad läckert bygge... Hoppas den är till salu, i så fall bjuder jag 500k:D
 

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
lasse kongo skrev:
gött men hur är det med besiktning?? om man bygger om ?


tror inte det definieras som ombyggnad att köra med nya/borttagna kåpor men man vet ju aldrig...

Får helt enkelt se vad de säger..

Tror mer de kolla bromsar, att ramen är som den ska osv.

Modifierar ju inte ram eller hjulstorlek eller nåt annat som kräver regbesiktning..


EDIT: Lundgren hann före som vanligt :tungan
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Rikard af Halms skrev:
tror inte det definieras som ombyggnad att köra med nya/borttagna kåpor men man vet ju aldrig...

Får helt enkelt se vad de säger..

Tror mer de kolla bromsar, att ramen är som den ska osv.

Modifierar ju inte ram eller hjulstorlek eller nåt annat som kräver regbesiktning..


EDIT: Lundgren hann före som vanligt :tungan
Ne det var det jag menade att du har ju inte ändat någo på ramen eller så, så den borde gå igenom. Min gick igenom och den var ostrypt och hade crossdäck på som var mer än 5% större än däckbredden, så jag tror det är lugnt.
 

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
Lundgren skrev:
Ne det var det jag menade att du har ju inte ändat någo på ramen eller så, så den borde gå igenom. Min gick igenom och den var ostrypt och hade crossdäck på som var mer än 5% större än däckbredden, så jag tror det är lugnt.


Aa.. Iofs tror jag inte de hade märkt om jag kapade lite i ramen för det är nog inte varje dag de ser en RG-ram men men...

Det är ju en sport att behålla det mesta original också och att det ser bra ut (förhoppningsvis).. hehe
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Rikard af Halms skrev:
Aa.. Iofs tror jag inte de hade märkt om jag kapade lite i ramen för det är nog inte varje dag de ser en RG-ram men men...

Det är ju en sport att behålla det mesta original också och att det ser bra ut (förhoppningsvis).. hehe
precis! Och se bra ut det lär det göra! :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top