RF_Racing skrev:"Visste" "lugnt".
Men nu var det så att han varvade som ett ass...
"lungt"
RF_Racing skrev:"Visste" "lugnt".
Men nu var det så att han varvade som ett ass...
Tyvär så heter de lugntDJM skrev:"lungt"
Cyren skrev:Tyvär så heter de lugnt![]()
DJM skrev:"lungt"
vikto000 skrev:men snälla man förstår varandra ändå. eller man gör det sålänge det inte är helt felstavat eller om vokalerna sitter helt fel. Men är det någon fara för motorcykeln (RG125F) om avgasportarna/n är borta och istället för avgasport så finns det 2 pluggar?
//Stenberg
vikto000 skrev:men snälla man förstår varandra ändå. eller man gör det sålänge det inte är helt felstavat eller om vokalerna sitter helt fel. Men är det någon fara för motorcykeln (RG125F) om avgasportarna/n är borta och istället för avgasport så finns det 2 pluggar?
//Stenberg
DJM skrev:"lungt"
Omg... Var du tvungen att slå upp det?prulle skrev:Ja den kommer aldrig gå lika bra.
Slog upp det, tyvär har aset rätt för ovanlighetens skull.
RF_Racing skrev:Omg... Var du tvungen att slå upp det?![]()
![]()
Varför är du så dum mot mig?
RF_Racing skrev:
DJM skrev:hahahhaa, skulle se om ni var med..![]()
ne men ärligt, dra härifrån rf_racing, du som bodde i ditt slott där..
prulle skrev:Ja för jag hade för mig det va tvärt om men slog upp det innan ja sa det och upptäkte att det va fel..
Gillar inte din atityd du är lika jobbig som en finne i röven helt enkelt.
"Intelligens" så duktig var du.RF_Racing skrev:"Inteligens".
Edit. Nej.
Solid snake skrev:"Intelligens" så duktig var du.
Hagberg skrev:Om folk kör så som du påvisar så förstår jag att dom klagar på att
2-taktare inte håller.
En 2-taktare ska ALDRIG motorbromsas!
ALDRIG! Kom ihåg de nu, ALDRIG.
För en 2-t maskin får sin smörjning genom bensinen (Blandas med olja och luft i förgasaren bla bla bla...de vet ni redan)
Och vad som händer då när man slår av trotteln men inte drar in kopplingen eller liknande är att kolven fortsätter givetvis jobba upp och ner, men smörjningen kommer inte in på grund av att arslet som kör har slagit av gasen.
Har man tur så håller det ett tag, men konsekvensen av det här är oundvikligen att kolven nyper, det skär helt enkelt.
Så där ja.![]()
![]()
Det jag skulle kolla på den där hojen är som redan sakt den vanliga
"säkerhetskontrollen".
/Hagberg
Jezze_irsta skrev:Om hojjen har separat oljesmörjning, vilket de flesta har så har oljepumpar i regel både vajerstyrning och styrning via varvtal på motorn. Med andra ord så hänger den med när du gasar, men den ger även smörjning när du motorbromsar om den fungerar som den ska. Om den skär så kanske det beror på att den inte får just nå soppa som kyler förbränningen. Få tillverkare är så dumma att de tillverkar en motor som helt är beroende av att en vajer håller och är rätt inställd.
Finns säkert undantag som jag inte känner till. Det är kanske inte jättebra att åka med förgasaren i tomgång och motorn på 8k rpm, men ändå.
Har du inte separat smörjning så ska man vara försiktig såklart.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |