Bosse Trombon
Two strokes is enough...
Ytterligare en RG5 på väg ut inom kort efter några år i vila...
Efter att ha fått ordning på på RGV:n efter ett vevaxelras (Tack, Ebos!) har det blivit dags att ta sig an nästa tvåtaktare som jag har haft sen 1992...
Motorn har varit klar länge med nya öd Wiseco kolvar och en "Stage 1" portning av Stan Stephens. I övrigt är det ett hopplock av RGV, GSXR, Jolly Moto, Raask, BDK Race Engineering och Lance Gamma (RIP).
På bilden är Jolly Moto systemet är provmonterat med en något annorlunda dragning av stingerpiporna för att passa hojens linjer lite bättre.
ALLA originaldelar finns kvar och inget är ändrat så att det inte går att återställa.
Och, nej, jag har inte sågat sönder original sidokåporna... Extra kåpor köptes på Ebay för länge sen när dom var billiga och lätta att få tag på... På den andra sidokåpan står det "RG 400"...
Efter att ha fått ordning på på RGV:n efter ett vevaxelras (Tack, Ebos!) har det blivit dags att ta sig an nästa tvåtaktare som jag har haft sen 1992...
Motorn har varit klar länge med nya öd Wiseco kolvar och en "Stage 1" portning av Stan Stephens. I övrigt är det ett hopplock av RGV, GSXR, Jolly Moto, Raask, BDK Race Engineering och Lance Gamma (RIP).
På bilden är Jolly Moto systemet är provmonterat med en något annorlunda dragning av stingerpiporna för att passa hojens linjer lite bättre.
ALLA originaldelar finns kvar och inget är ändrat så att det inte går att återställa.
Och, nej, jag har inte sågat sönder original sidokåporna... Extra kåpor köptes på Ebay för länge sen när dom var billiga och lätta att få tag på... På den andra sidokåpan står det "RG 400"...