suzuki rgf:n drar mycket bensin "HJÄLP"

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Pr0bz skrev:
2178006 Du kanske har glapp kolv eller dåliga kolvringar, det kan göra mkt på bensinförbrukningen.
Han kan ju alltid komptesta. Tror RGFen ska ligga på 7,5 bar det är bra högt för en 2t.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Mr_haak skrev:
2178943 okej men hur ska man göra om man vill komptesta då=? :va
Köp en kompmätare på biltema och läs instruktionerna......... Du skruvar ner den i tändstiftshålet och sen drar du på startmotorn. Så får du ett värde. :tummenupp
 

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Triumph Daytona 650
philsson skrev:
2178953 Köp en kompmätare på biltema och läs instruktionerna......... Du skruvar ner den i tändstiftshålet och sen drar du på startmotorn. Så får du ett värde. :tummenupp


tack ! får åka dit och köpa en nu i veckan så får jag se om värdena stämmer..

märkte idag att den har dratt mkt olja med hela oljetanken e slut och de har gått 30-35 mil
! :brinnerup

philsson skrev:
2178953 Köp en kompmätare på biltema och läs instruktionerna......... Du skruvar ner den i tändstiftshålet och sen drar du på startmotorn. Så får du ett värde. :tummenupp


tack ! får åka dit och köpa en nu i veckan så får jag se om värdena stämmer..

märkte idag att den har dratt mkt olja med hela oljetanken e slut och de har gått 30-35 mil
! :gnissla
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Jag tror, dock endast en spekulation, att om du inte vrider lika mycket på det där handtaget som sitter längst ut på den högra delen av styret, så kommer det inte gå åt lika mycket bensin. Men det är bara vad jag tror. :pannkyss












Hoppas det reder sig. Min (NSR-91) drar ca 0.4-0.6, och jag gillar höga varv. :)

Mr_haak skrev:
2178943 okej men hur ska man göra om man vill komptesta då=? :va

Förresten, det var inte dig jag såg i den "stora" (den med ljusen) korsningen vid sjukhuset idag vid sextiden ? :tungan
 

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Triumph Daytona 650
lorkan skrev:
2182959 Jag tror, dock endast en spekulation, att om du inte vrider lika mycket på det där handtaget som sitter längst ut på den högra delen av styret, så kommer det inte gå åt lika mycket bensin. Men det är bara vad jag tror. :pannkyss haha skoja bara












Hoppas det reder sig. Min (NSR-91) drar ca 0.4-0.6, och jag gillar höga varv. :)



Förresten, det var inte dig jag såg i den "stora" (den med ljusen) korsningen vid sjukhuset idag vid sextiden ? :tungan


ja men lixom jag gasar inte mkt varvar max 5-6 tusen varv ibland som mest ! för jag har inte råd med bensinen annars :S vid vilka trafikljus då? jag var ute och körde men de va ju många trafikljus hehe så om du minns vilket :p men jag har beställt nya packningar till dämparna nu så när jag ska buta de DVS när jag får de ! så ska jag kollla det med termostaten med !! hör du det Philsson :hihi vad har du för motorcykel föresten lorkan då!
 
Last edited:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Mr_haak skrev:
2183562 ja men lixom jag gasar inte mkt varvar max 5-6 tusen varv ibland som mest ! för jag har inte råd med bensinen annars :S vid vilka trafikljus då? jag var ute och körde men de va ju många trafikljus hehe så om du minns vilket :p men jag har beställt nya packningar till dämparna nu så när jag ska buta de DVS när jag får de ! så ska jag kollla det med termostaten med !! hör du det Philsson :hihi vad har du för motorcykel föresten lorkan då!

Jo det var det dig jag såg, i den korsningen med rödljus som ligger närmast sjukhuset. :tungan

Jag har en Honda, SÅKLART. (NSR-91)
 

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Triumph Daytona 650
lorkan skrev:
2183805 Jo det var det dig jag såg, i den korsningen med rödljus som ligger närmast sjukhuset. :tungan

Jag har en Honda, SÅKLART. (NSR-91)


okej menar du korsningen vid innerleden ? där man kan svänga så kom jag på innerleden elller??
 

Bosse^

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2004
Ort
Mariehamn
Hoj
GSX-R 1000 -08, YZ125 -98
där sitter thermostaten, bara att skruva loss kylslangens anslutning på topplocket så får du ut den utan problem.
 

Bifogat

  • FIG1.gif
    FIG1.gif
    36.1 KB · Visningar: 42

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Nyköping
Hoj
GS 500E
haha märkte felet med min idag, iaf när det gälde olje konsumtjonen. För när jag lämnade in hojen på service så märkte killen att det visst hade läckt "lite" olja på bakdäcket ^^ så nu vet jag iallafall att min oljetank är trasig :näsblod men letar fortfarande efter felet till den höga bensin konsumtjonen. Har redan kollat temostaten och den fungerade perfekt... Kan det vara något filter som har sotat sig totalt?



//Stenberg
 

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Triumph Daytona 650
vet ni vad det ska vara för munstycke på suzuki rg125f ? kan vara förra ägaren som bytte upp när han drog pluggen ! så om nån vet vad som är original / eller vad man ska ha när den är urpluggad! :)
 

Gangsta

Sjör KTM
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Götteborg
Hoj
KTM 640
Kan ett slitet o gammalt tändstift ha något att göra med en hög bensinförbrukning?

I så fall, hur?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top