Han kan ju alltid komptesta. Tror RGFen ska ligga på 7,5 bar det är bra högt för en 2t.Pr0bz skrev:2178006Du kanske har glapp kolv eller dåliga kolvringar, det kan göra mkt på bensinförbrukningen.
Han kan ju alltid komptesta. Tror RGFen ska ligga på 7,5 bar det är bra högt för en 2t.Pr0bz skrev:2178006Du kanske har glapp kolv eller dåliga kolvringar, det kan göra mkt på bensinförbrukningen.
philsson skrev:2178395Han kan ju alltid komptesta. Tror RGFen ska ligga på 7,5 bar det är bra högt för en 2t.
Köp en kompmätare på biltema och läs instruktionerna......... Du skruvar ner den i tändstiftshålet och sen drar du på startmotorn. Så får du ett värde.Mr_haak skrev:2178943okej men hur ska man göra om man vill komptesta då=?
philsson skrev:2178953Köp en kompmätare på biltema och läs instruktionerna......... Du skruvar ner den i tändstiftshålet och sen drar du på startmotorn. Så får du ett värde.
philsson skrev:2178953Köp en kompmätare på biltema och läs instruktionerna......... Du skruvar ner den i tändstiftshålet och sen drar du på startmotorn. Så får du ett värde.
Mr_haak skrev:2178943okej men hur ska man göra om man vill komptesta då=?
lorkan skrev:2182959Jag tror, dock endast en spekulation, att om du inte vrider lika mycket på det där handtaget som sitter längst ut på den högra delen av styret, så kommer det inte gå åt lika mycket bensin. Men det är bara vad jag tror. haha skoja bara
Hoppas det reder sig. Min (NSR-91) drar ca 0.4-0.6, och jag gillar höga varv.
Förresten, det var inte dig jag såg i den "stora" (den med ljusen) korsningen vid sjukhuset idag vid sextiden ?
Mr_haak skrev:2183562ja men lixom jag gasar inte mkt varvar max 5-6 tusen varv ibland som mest ! för jag har inte råd med bensinen annars :S vid vilka trafikljus då? jag var ute och körde men de va ju många trafikljus hehe så om du minns vilket men jag har beställt nya packningar till dämparna nu så när jag ska buta de DVS när jag får de ! så ska jag kollla det med termostaten med !! hör du det Philsson vad har du för motorcykel föresten lorkan då!
lorkan skrev:2183805Jo det var det dig jag såg, i den korsningen med rödljus som ligger närmast sjukhuset.
Jag har en Honda, SÅKLART. (NSR-91)
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |