lasse kongo skrev:2153684rd 0.76
okej så om termometern är kass så får den så mycket brännsle som den när den är kall! eller+
lasse kongo skrev:2153684rd 0.76
Mr_haak skrev:2153695okej så om termometern är kass så får den så mycket brännsle som den när den är kall! eller+
Ljunghusen skrev:2153590stämmer bra
Hur ser stiftet ut? Förmodligen rätt svart
Felinställd förgasare eller sliten nål + säte. kolla det
Givetvis, en kall motor drar MYCKET bränsle. Om vattnet cirkulerar och du har 100% kylningsförmåga HELA tiden så går motorn en "gnutta" kallt.Micke_199 skrev:2153465Alltså, ifall den är kall drar den mer bensin (vilket du kanske förstått) och om då termostaten kyler motorn så att den är kall hela tiden så drar den alltså mer
(om jag fattat det hela rätt?? )
Termostaten är en mekanisk liten aparat i kylningssystemet som öppnar för att släppa igenom/förbi vatten så att det cirkulerar eller stänger för att få upp värmen genom att "stanna" vattnet. Det är stor skillnad på temperaturgivaren och termostaten, helt olika saker.Mr_haak skrev:2153724men asså termostaten är ju inte inkopplad till varken förgasaren eller kylaren det är ju bara en sladd som går till toppen på cyllen !och varnar när det blir för varmt hur ska den ha något med det att göra
skruva ur den, lägg den i en gryta och kolla så att den öppnar vid rätt temperatur.Mr_haak skrev:2154012okej men hur kan man ""se"" att termostaten är sönder då?
philsson skrev:2154063skruva ur den, lägg den i en gryta och kolla så att den öppnar vid rätt temperatur.
Det är klart den har en termostat!. Eller kanske inte just din.Mr_haak skrev:2154697men är där en termostat på den ? var sitter den då?
köra 125:a ekonomiskt = tråkigt. MÅste varva för det ska hända nått ju!knaZ skrev:2157699kanske ni ska lära er köra ekonomiskt och inte varva fullt hela tiden?
beror ju mycket på körstilen också hur mkt soppa en hoj drar
prulle skrev:2157716köra 125:a ekonomiskt = tråkigt. MÅste varva för det ska hända nått ju!
Die in flames skrev:2159495Jag har också märkt att min rgf drar en massa bensin, och min termo meter funkar inte.. kanske kan bero på det..
tvålen skrev:2159620Termometern har inget med bensinförbrukningen att göra. Så glöm.
/tvålen
Har du kollat om din termostat fungerar! Du kanske kan börja med att kika på det innan du skriker efter fler tips.Mr_haak skrev:2175300men asså om en original rg125f drar 0.7 när man varvar de som fan hur kan då en urpluggad som man varvar som fan dra en liter mer helt cp hjälp mig
philsson skrev:2176127Har du kollat om din termostat fungerar! Du kanske kan börja med att kika på det innan du skriker efter fler tips.
Jag skrev ju att jag tror att den sitter på topplocket i anslutning till en kylarslang. Har du ens vart och kollat?Mr_haak skrev:2176294men jag hittar inte var den sitter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|