suzuki rgf:n drar mycket bensin "HJÄLP"

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Triumph Daytona 650
Mr_haak skrev:
2153695 okej så om termometern är kass så får den så mycket brännsle som den när den är kall! eller+ :va

men asså termostaten är ju inte inkopplad till varken förgasaren eller kylaren det är ju bara en sladd som går till toppen på cyllen !och varnar när det blir för varmt hur ska den ha något med det att göra :confused:
 

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Nyköping
Hoj
GS 500E
Ljunghusen skrev:
2153590 stämmer bra

Hur ser stiftet ut? Förmodligen rätt svart

Felinställd förgasare eller sliten nål + säte. kolla det



Mitt ser helt perfekt ut... Tycker att det också är konstigt, för den dricker VÄLDIGT mycket olja också, ca: 1,2 liter på 20-30 mil... Med min MBX fyllde jag på 5 gånger med olja, och med den körde jag några hundra mil.



//Stenberg
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Micke_199 skrev:
2153465 Alltså, ifall den är kall drar den mer bensin (vilket du kanske förstått) och om då termostaten kyler motorn så att den är kall hela tiden så drar den alltså mer

(om jag fattat det hela rätt?? ;))
Givetvis, en kall motor drar MYCKET bränsle. Om vattnet cirkulerar och du har 100% kylningsförmåga HELA tiden så går motorn en "gnutta" kallt.

Mr_haak skrev:
2153724 men asså termostaten är ju inte inkopplad till varken förgasaren eller kylaren det är ju bara en sladd som går till toppen på cyllen !och varnar när det blir för varmt hur ska den ha något med det att göra :confused:
Termostaten är en mekanisk liten aparat i kylningssystemet som öppnar för att släppa igenom/förbi vatten så att det cirkulerar eller stänger för att få upp värmen genom att "stanna" vattnet. Det är stor skillnad på temperaturgivaren och termostaten, helt olika saker.

EDIT: Såhär kan en termostat se ut
ETC4765.jpg
hurtownia_czesci_termostat.jpg
 
Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Mr_haak skrev:
2154697 men är där en termostat på den ? var sitter den då? :confused:
Det är klart den har en termostat!. Eller kanske inte just din. :hihi
Kika runt kylarslangarna, jag tror att termostaten sitter direkt på topplocket på RGFen, kolla där. :tummenupp
 

knaZ

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Åland
Hoj
Honda CBR 600F -93
kanske ni ska lära er köra ekonomiskt och inte varva fullt hela tiden? :)

beror ju mycket på körstilen också hur mkt soppa en hoj drar
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
knaZ skrev:
2157699 kanske ni ska lära er köra ekonomiskt och inte varva fullt hela tiden? :)

beror ju mycket på körstilen också hur mkt soppa en hoj drar
köra 125:a ekonomiskt = tråkigt. MÅste varva för det ska hända nått ju!:D
 

knaZ

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Åland
Hoj
Honda CBR 600F -93
hehe, ja det är sant ;-)

men med bensinpriserna idag så är det inte så mkt man kan göra..


prulle skrev:
2157716 köra 125:a ekonomiskt = tråkigt. MÅste varva för det ska hända nått ju!:D
:huvet
 

Gangsta

Sjör KTM
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Götteborg
Hoj
KTM 640
Jag har också märkt att min rgf drar en massa bensin, och min termo meter funkar inte.. kanske kan bero på det..
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Die in flames skrev:
2159495 Jag har också märkt att min rgf drar en massa bensin, och min termo meter funkar inte.. kanske kan bero på det..

Termometern har inget med bensinförbrukningen att göra. Så glöm.

/tvålen
 

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Triumph Daytona 650
tvålen skrev:
2159620 Termometern har inget med bensinförbrukningen att göra. Så glöm.

/tvålen


men asså temp mätaren funkar men den går ner när jag gasar sen på tomgången går den upp så den funkar lite iaf
men vad kan annars va för fel förutom termostaten ?
 

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Triumph Daytona 650
men asså om en original rg125f drar 0.7 när man varvar de som fan hur kan då en urpluggad som man varvar som fan dra en liter mer :va helt cp :mad: hjälp mig :död :brinnerup
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Mr_haak skrev:
2175300 men asså om en original rg125f drar 0.7 när man varvar de som fan hur kan då en urpluggad som man varvar som fan dra en liter mer :va helt cp :mad: hjälp mig :död :brinnerup
Har du kollat om din termostat fungerar! Du kanske kan börja med att kika på det innan du skriker efter fler tips. :7peta :tungan
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Du kanske har glapp kolv eller dåliga kolvringar, det kan göra mkt på bensinförbrukningen.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top