Suzuki SV1000S, regnr TPB 910, stulen i Stockholm

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Stals från en korsning på vältrafikerade Götgatan nära Skrapan, Stockholm, mitt på dagen. Tjuven knäckte styrlåset + bröt sönder bromsskivan så skivbromslåset lossnade.

Ett vittne såg dock det hela, men höll på att bli påkörd på kuppen när han försökte ställa sig i vägen. Tjuven drog iväg utan hjälm längs Götgatan och höll även på att köra på en gammal tant på ett övergångsställe på kuppen. Drogad?

Info:
Märke och modell: Suzuki SV1000S
Årsmodell: 2003
Färg: Blå
Regnr: TPB 910
Chassinummer: JS1BX132100103273

Övriga kännetecken:
Avgassystem/dämpare - Dubbla Leo-Vince
Mörkt kåpglas
Kolfiberhugger bak
Tankpad
Miniblinkers fram och bak.
Rensad bakdel
Michelin-däck både fram och bak. (Pilot Power 2CT fram och ev. Pilot Road 2 bak)

Hmm, finns ett väl synligt skrapmärke på höger sida (sett då man sitter på hojen) på kåpan nära framljuset. På sidan/kanten som sticker ut då, ett minne av en mindre grusvurpa i en korsning. Det finns även ett skrapmärke på "passagerarhandtaget" baktill där färgen är bortskrapad och lite metall syns.

J-vla as..

Tillägg:
Vittnet lyckades få en mobilbild på snubben, men dock på lite håll.
Polisen var redan på plats när jag kom ut. (Det var så jag såg att hojen var borta.)

Tillägg 2: Har nu fått tag på vittnet. Mobilbild kommer snart. Vittnet blev faktiskt påkört och skadade handen. Han kommer att få nåt som tack och plåster på såren iaf. Skönt med såna som vågar rycka in. Det ska premieras.

Tillägg 3: Tjuvbild på plats! Mannen i rött är alltså han som snodde hojen.

Tillägg 4: Har flyttat in några av kännetecknen på hojen från ett senare inlägg i tråden.

Tillägg 5: Lade till bild från sidan + närbild på Leo Vince

Tillägg 6: ÅTERFUNNEN! Mer info saknas, fick nyss info från verkstan jag uppgav som återlämningsplats.

Tillägg 7: Sa hej då och tog dessa bilder på bromsskiva, tändningslås + allmänt skick *snörvel*

Bifogat

• sv1000s-tjuven.jpg
    sv1000s-tjuven.jpg
    52.1 KB · Visningar: 2,066
  • TPB910-1.jpg
    TPB910-1.jpg
    106.3 KB · Visningar: 466
  • TPB910-3.jpg
    TPB910-3.jpg
    189.9 KB · Visningar: 423
  • DSC01709.JPG
    DSC01709.JPG
    103.9 KB · Visningar: 364
  • DSC01711.JPG
    DSC01711.JPG
    226.4 KB · Visningar: 544
  • DSC01714.JPG
    DSC01714.JPG
    153.6 KB · Visningar: 494
Last edited:

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Hoj
Dajtåna trackbike
Nä men fan vad tråkigt! Jag som mången gång passerat din hoj, utanför "barnbutiken" på Götgatan och tänkt; Fan den där SVn e snygg! Hoppas den kommer till rätta och kommer hålla ögonen öppna runt Skrapan.

Har du aldrig fått p-böter där du brukar ställa den?

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Fan va surt lider med dig. :mad:

Hur går det att köra om man har brutit upp bromsskivan?

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Nä men fan vad tråkigt! Jag som mången gång passerat din hoj, utanför "barnbutiken" på Götgatan och tänkt; Fan den där SVn e snygg! Hoppas den kommer till rätta och kommer hålla ögonen öppna runt Skrapan.

Har du aldrig fått p-böter där du brukar ställa den?

Ja, fy f-n.. jag är skitsned. Hela sommaren förstörd..

Japp, det är/var min hoj det! Kul att du gillade den även om den brukade kunna vara lite skitig. Men en hoj ska ju användas. ;)

Det som är lite extra jobbigt är ju att vi har stora fönster just åt det där hållet och det är max 20 m dit men ingen av oss såg nåt. Det går fort..

Nix, aldrig fått p-böter där. Det verkar ingen av de andra hojarna som står där ibland heller ha fått.

Ingen aning. Skivbromslåset låg iaf helt (och låst) på backen.
Som sagt, han körde iväg utan hjälm också så förhoppningsvis så kör han åt h-vete någonstans och så är världen lite finare iaf..

Last edited:

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Hoj
Dajtåna trackbike
Men varför snor man en SV? RR hojjar kan jag fatta för man kan plocka delar och Motarder mm för att dom kan man köra i skogen långt bort i Tjotahaiti, men en SV?! Dom är har ju ganska egen karaktär, så den lär ju höras om inget annat!

Jag skulle gissa på att den dyker upp snart! Han kan ju inte kommit långt utan hjälm! Eller så är det packet som flyttat in i Skrapan... Studentajävlar!!! :D

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Riktigt tråkigt.
Om den brukade stå här: http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?gatubild&gvX=6579090&gvY=1629188&gvH=334
så har jag alltid undrat hur du vågade lämna den där utan att kedja fast den i stolpen.

Japp, det var exakt där.
För att jag har kontoret på andra sidan vägen bara. Vi sitter som sagt max 20 m därifrån med stora fönster åt det hållet + att det är vältrafikerat. (Men det hjälpte ju som sagt inte.. De är allt bra fräcka..)
Har dock gått och seriöst fnulat på larm under våren men det kom lite andra stora utgifter i vägen.. (Och inte blev de mindre/färre nu..).
Skit också..

Å andra sidan, knäcker man en bromsskiva så borde man kunna knäcka en kedja också..?

Men varför snor man en SV? RR hojjar kan jag fatta för man kan plocka delar och Motarder mm för att dom kan man köra i skogen långt bort i Tjotahaiti, men en SV?! Dom är har ju ganska egen karaktär, så den lär ju höras om inget annat!

Jag skulle gissa på att den dyker upp snart! Han kan ju inte kommit långt utan hjälm! Eller så är det packet som flyttat in i Skrapan... Studentajävlar!!! :D

För att en SV är så j-vla najs? :D:tummenupp

Men ja, den hörs ju på ganska god väg + att det är som du säger i övrigt.
Ja, det är väl några av de där KTH-studenterna som krävs på pengar av CSN...:gnissla:huvet

Last edited:

Wirre

Mr Outlaw ;)
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
CB1000RA -09
Så JÄVLA surt!!!! :huvet

Ja håller givetvis ögonen öppna....

Japp, det var exakt där.
För att jag har kontoret på andra sidan vägen bara. Vi sitter som sagt max 20 m därifrån med stora fönster åt det hållet + att det är vältrafikerat. (Men det hjälpte ju som sagt inte.. )
Har dock gått och seriöst fnulat på larm under våren men det kom lite andra stora utgifter i vägen.. (Och inte blev de mindre/färre nu..).
Skit också..

Å andra sidan, knäcker man en bromsskiva så borde man kunna knäcka en kedja också..?

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto

Om det var modellen av lås man stoppar in i skivan så går det alldeles utmärkt att köra... Med viss reservation för att bromsen tar sämre men den behöver inte sluta funka helt eftersom man oftast bara böjer två "ekrar" i bromsskivan.. Modellerna som täcker skivan (Abus Detecto t.ex.) gör det lite svårare...

Ska och hålla ögonen öppna!

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Om det var modellen av lås man stoppar in i skivan så går det alldeles utmärkt att köra... Med viss reservation för att bromsen tar sämre men den behöver inte sluta funka helt eftersom man oftast bara böjer två "ekrar" i bromsskivan.. Modellerna som täcker skivan (Abus Detecto t.ex.) gör det lite svårare...

Ah ok, så det är så det funkar alltså.

Tack för det!

Tråden kommer snart att uppdateras med mobilbilden på tjuvaset..
Fick tag på vittnet som skulle skicka över den.

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10

Ok den satt i ekrarna som håller bromsskivan då fattar jag. Min sitter runt bromsskivan så den måste kapas för att få bort låset.

mother

BALKAN BOY
Gick med
16 May 2007
Hoj
Triumph Explorer 1200
Ajjj, trodde fan inte att nå'n skulle ge sig på en SV1k bara så där.
Tror att den är kvar i 08 området, men håller ögonen öppna här i Västerås ifall att.

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Nu finns mobilbilden på plats.

Han har som sagt försökt maskera sig lite med keps + solbrillor.. men men..

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Han har ju en väska med grejer med sig ser inte ut som att det var första gången. Har nog kollat in din hoj ett tag. Djävla as!

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Han har ju en väska med grejer med sig ser inte ut som att det var första gången. Har nog kollat in din hoj ett tag. Djävla as!

Jao, vittnet sa att det gick j-kligt fort och att det nog inte var första gången. Vittnet satt ju i en bil vid ett trafikljus när han såg att nåt försiggick så han åkte och parkerade runt hörnet och gick tebax. Det där vittnet är iaf en hjälte i mina ögon.. så få som reagerar i denna värld, tyvärr..

Str3 R

Guest
Åt vilket håll försvann han mot? Globen till eller inåt sta'n? Förb... as, jag håller ögonen öppna häråt (förbi Globen). Hoppas han blev tagen för att han kör utan hjälm så hojen kommer tillbaks.

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Åt vilket håll försvann han mot? Globen till eller inåt sta'n? Förb... as, jag håller ögonen öppna häråt (förbi Globen). Hoppas han blev tagen för att han kör utan hjälm så hojen kommer tillbaks.

Han drog iväg åt Globen-hållet.
Han är iaf anmäld för tillgrepp av fortskaffningsmedel, misshandel (påkörning av vittne) och nåt mer enligt Södermalmspolisen. Men men.. hyser inga större förhoppningar. Min kärlek är nog borta. :(

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024