Suzuki SV1000S, regnr TPB 910, stulen i Stockholm

jetson

Guest
Verkar som en kylig snubbe, lär ha snott många hojar. Ska spana efter hojen.

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Jahopp, så det är så j-vla illa/enkelt alltså.. :(
Jo tack, det lär inte bara bli det. Lär nog bli en GPS-tracker också. Har väl iaf 1,5-2 månader på mig att hitta nåt lämpligt att skydda nya kärleken med.

kollain www.vikinglarm.se

Köpte mitt hojlarm där och skall nu beställa ett till garaget åsså.

då kan jag vara lite lugnare iaf då jag har ett abus som håller runt skivan.

Då klipper de skivan med en bultis bara. Skivan är mjuk. Sätt skivbromslåset i drevet på bakhjulet istället eller åxå. Hårdare matrial och om de inte ser det så vurpar de när de skall köra iväg :)

Last edited:

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Då klipper de skivan med en bultis bara. Skivan är mjuk. Sätt skivbromslåset i drevet på bakhjulet istället eller åxå. Hårdare matrial och om de inte ser det så vurpar de när de skall köra iväg :)

Skivan är väl hård som satan, det är väl fästet mellan skivan och navet som är mjukt?

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Verkar som en kylig snubbe, lär ha snott många hojar. Ska spana efter hojen.

Grymt kylig. Fattar inte att de vågar göra sånt i fullt dagsljus, men som sagt.. här i Sverige vågar ju knappt någon lyfta ett finger eller ens göra det minsta som kan göra dem inblandade i något. Folk låtsas inte se helt enkelt. Det sa ju vittnet också.. "Det var en massa folk som gick förbi utan att bry sig".

Man skulle ha en liten sprängladdning under sadeln kopplad till fjärrstyrning..
Jaha hojen e borta, ok *trycka knapp*

Tro mig, jag har hunnit tänka på en massa möjliga tänkbara grejer. Tyvärr får man ju vara rädd för att skiten löser ut av misstag när man själv kör.. :näsblod

kollain www.vikinglarm.se

Köpte mitt hojlarm där och skall nu beställa ett till garaget åsså.

Tack, ska kolla upp det där.

Last edited:

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Skivan är väl hård som satan, det är väl fästet mellan skivan och navet som är mjukt?

Sorry, det är sant, skivan är hård. Men tar ändå bara sekunder att såga/klippa sig igenom.
Kontentan är väl, vill de sno hojen så gör de det... :mad:

Jag har larm, skivbromslås o kätting. Tar ju skitlångtid att komma iväg men.....

Tro mig, jag har hunnit tänka på en massa möjliga tänkbara grejer. Tyvärr får man ju vara rädd för att skiten löser ut av misstag när man själv kör.. :näsblod

Tack, ska kolla upp det där.

Nackdelen är ju när man har larmdosan i fickan å råkar trycka in "panikknappen" mitt i schyssta nerlägget = motorstopp... Blev lite spännande. Nu förtiden ligger dosan i en annan ficka när jag kör...

Men bra priser och jag fick självriskreducering hos gjensidige.

Last edited:

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Hmm, jag är inte riktigt säker.. Men igår när jag var inne i stan så såg jag en Sv1000 utan kåpa och ett par biltema lysen.. Lacken var svart ( såg inte om det var burklack ) eller inte.. Har för mig att den hade leovince och regg numret var TPB 910 eller så var det något liknande.. Han hade även samma kroppsbyggnad som han på bilden
( längd och hudfärg m.m)

Kan ha varit jag som inbildade mig.. Men nu när jag loggade in och såg
''Suzuki SV1000S, regnr TPB 910, stulen i Stockholm''
Så tänkte jag direkt på den jag såg igår..

/Petai

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Hmm, jag är inte riktigt säker.. Men igår när jag var inne i stan så såg jag en Sv1000 utan kåpa och ett par biltema lysen.. Lacken var svart ( såg inte om det var burklack ) eller inte.. Har för mig att den hade leovince och regg numret var TPB 910 eller så var det något liknande.. Han hade även samma kroppsbyggnad som han på bilden
( längd och hudfärg m.m)

/Petai

I vilket område då?

Polisen har iaf hört av sig nu och fått mobilbilden så vi får väl se vad som händer härnäst.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Var lite initiativrik och sätt upp lappar med bild på killen.

Över - jävla - allt ska lapparna sitta. Matbutiker, 7 eleven, sporthallar, tunnelbana osv. Ju fler lappar desto större chans att hitta buset.

Stor bild och text som väcker känslor.

Är du orolig för att buset ska hitta dig, kan du hänvisa med nummer till Polisen.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Är du orolig för att buset ska hitta dig, kan du hänvisa med nummer till Polisen.

Ja för han kan ju inte kolla på regplåten på cykeln idioten stal??
*host*pucko!*host

Henrol

Jag har lärt mig allt jag kan
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
Yamaha Fazer 600 -99
( längd och hudfärg m.m)

/Petai

Jag var i stan o snurrade igår kväll, Svart sv1000, kan ha vart mig du såg, men lysena kommer inte från biltema:mad: :D
GubbLasse / på Henrols konto

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Var lite initiativrik och sätt upp lappar med bild på killen.

Över - jävla - allt ska lapparna sitta. Matbutiker, 7 eleven, sporthallar, tunnelbana osv. Ju fler lappar desto större chans att hitta buset.

Stor bild och text som väcker känslor.

Är inte särskilt orolig för något bus. Man får väl plocka fram Dexter inom sig helt enkelt.. :näsblod *laptop-gangsta-style*

Men som sagt, han har ju redan reg-skylten..

Tanken på lapparna med bild har slagit mig.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Ja för han kan ju inte kolla på regplåten på cykeln idioten stal??
*host*pucko!*host

Hörru, köttskaft!

Bara för att man får tag i reg. nr så måste det inte betyda att man kan hitta hem till personen, eller hitta telefonnummer heller för den delen.

I detta fallet var det ju inte svårt att hitta rätt, men det är ju upp till den bestulne att ändra innan man ger sig ut på jakt.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Hörru, köttskaft!

Bara för att man får tag i reg. nr så måste det inte betyda att man kan hitta hem till personen, eller hitta telefonnummer heller för den delen.

I detta fallet var det ju inte svårt att hitta rätt, men det är ju upp till den bestulne att ändra innan man ger sig ut på jakt.

:såjaponken :tungan

:hihi

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
Hej,

16:40 på infarten till Haninge från Nynäsvägen kom en blå SV utan reggplåt. Tyckte mig se ledlysen bak men är inte säker. Dubbla pipor bak.

Snubbe med huvtröja som körde som en tjuv mellan bilarna.

Leta Haninge/Jordbro under kvällen är mitt tips.

PM:ar nr

//Johan

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Det är ju onsdag, så det lär vara många SH.are i Haningeområdet ikväll.
Håll korpgluggarna öppna.

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
2008 modell grön
Han drog iväg åt Globen-hållet.
Han är iaf anmäld för tillgrepp av fortskaffningsmedel, misshandel (påkörning av vittne) och nåt mer enligt Södermalmspolisen. Men men.. hyser inga större förhoppningar. Min kärlek är nog borta. :(

Såg en blå SV på nynäsvägen vid 16 tiden idag körde lite som en biltjuv, men reagerade inte förrän jag såg tråden nu. Skall hålla ögonen öppna imorgon på jobbet då jag rullar i stan ca 11-12 timmar om dagen, å ser jag den jäveln kör jag ner fanskapet :p

LASSE håll dig hemma för imorgon kör jag över alla SV-n jag ser :p

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept