Suzuki SV1000S, regnr TPB 910, stulen i Stockholm

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Tur att man inte har en blå SV1000 och kört runt stressad i dom omtalade trakterna :brynad

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Förutsätter att folk är ironiska när det gäller köra över eller stoppa alla blå SV1000 de ser. Man bör nog ändock förtydliga det så att ingen missuppfattar det.

SwedB, du har inga mer kännetecken på den som är unika?
T.ex. Märke/modell på däck, osv.

Vi har ju följande än så länge:

Regnr: TPB910
Chassinummer: JS1BX132100103273
Färg: Blå
Avgassystem/dämpare: Dubbla Leo-Vince
Mörkt kåpglas

Last edited:

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Hej,

16:40 på infarten till Haninge från Nynäsvägen kom en blå SV utan reggplåt. Tyckte mig se ledlysen bak men är inte säker. Dubbla pipor bak.

Snubbe med huvtröja som körde som en tjuv mellan bilarna.

Leta Haninge/Jordbro under kvällen är mitt tips.

PM:ar nr

//Johan

Tack för info! Har meddelat polisen, men de lade bara in den uppgiften. De har ju inget mer att gå på och på den tid som hann förflyta vet jag av empiriska studier att man hinner långt på 35 minuter. :)

Ska själv ut och tuta med bilen en sväng och spana lite iaf.

Såg en blå SV på nynäsvägen vid 16 tiden idag körde lite som en biltjuv, men reagerade inte förrän jag såg tråden nu. Skall hålla ögonen öppna imorgon på jobbet då jag rullar i stan ca 11-12 timmar om dagen, å ser jag den jäveln kör jag ner fanskapet :p

LASSE håll dig hemma för imorgon kör jag över alla SV-n jag ser :p

Det är m.a.o. två som sett en filur köra en blå SV på Nynäsvägen idag m.a.o. Intressant.

Ni får dock låta bli att köra över honom, för vi har nämligen lite att snacka om.. :p

Last edited:

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Förutsätter att folk är ironiska när det gäller köra över eller stoppa alla blå SV1000 de ser. Man bör nog ändock förtydliga det så att ingen missuppfattar det.

SwedB, du har inga mer kännetecken på den som är unika?
T.ex. Märke/modell på däck, osv.

Vi har ju följande än så länge:

Regnr: TPB910
Chassinummer: JS1BX132100103273
Färg: Blå
Avgassystem/dämpare: Dubbla Leo-Vince
Mörkt kåpglas

Den har kolfiberhugger bak och det är en tankpad på.
Det är Michelin-däck både fram och bak. Pilot Power 2CT fram, men något osäker på bakdäcket. Pilot Road 2 har jag för mig.
Miniblinkers fram och bak. Rensad bakdel.

Hmm, finns ett väl synligt skrapmärke på höger sida (sett då man sitter på hojen) på kåpan nära framljuset. På sidan/kanten som sticker ut då, ett minne av en mindre grusvurpa i en korsning. Det finns även ett skrapmärke på "passagerarhandtaget" baktill där färgen är bortskrapad och lite metall syns.

apmojt

n00b
Gick med
7 Sep 2009
Hoj
GSX-R 750 K01
Vilken kall jävel. Har gått förbi din, din forna, båge femtielva gånger (sitter borta på södermannagatan själv och har en polare några dörrar från dig). Det finns ju mer folktomma ställen att plocka bågar på innanför tull (som t.ex. min en bit bort).

Tråkigt som fan, tur att det finns försäkringar. Om man ska se något trevligt i allt det dåliga så kanske det blir roligare att när du kan börja kolla på nya objekt.

Hoppas svinet bränner in i en bergvägg och blir till gegga.

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
2008 modell grön
Ni får dock låta bli att köra över honom, för vi har nämligen lite att snacka om.. :p

Han kommer nog kunna snacka iaf :p.... Skämt åsido jag håller ögonen öppna då jag rullar i storstockholm hela dagran... har noterat reg nr mm...

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Som någon skrev innan, upp med en tråd på FB, Flashback menar jag då alltså. Dom är vassa där....
Tar nog bara någon timme innan innan stjärnan är identifierad.

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Som någon skrev innan, upp med en tråd på FB, Flashback menar jag då alltså. Dom är vassa där....
Tar nog bara någon timme innan innan stjärnan är identifierad.

Det finns redan två trådar på Flashback, dock ej skapade av mig eftersom de har någon väntetid på 3 dagar för att bli "godkänd" (?).

Tråd 1
Tråd 2

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Kanske kan vara värt att kolla om det sitter någon övervakningskamera på någon närliggande fastighet...

Hoppas det löser sig!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kanske kan vara värt att kolla om det sitter någon övervakningskamera på någon närliggande fastighet...
Rent spontant lär de knappast finnas en bättre bild på tjuven än den som är upplagd nu.
Kameror får ju inte filma allmän plats.
Det kan ju iofs finnas kameror som filmar inne i affärer som fått med honom på bild ifall han varit inne någonstans.

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Jag håller ögonen öppna ute hos mig, men jag tvivlar på att den finns här, inte rätt hudfärg på tjuven :p

Spanar även när jag jobbar i stan :)

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Buell
Övervakningskameror finns överallt.. sätter du din fot på tunnelbanan, pendeltåg, perronger, biljetthallar eller butiker så kommer du finnas på film.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Övervakningskameror finns överallt.. sätter du din fot på tunnelbanan, pendeltåg, perronger, biljetthallar eller butiker så kommer du finnas på film.
Jo, förvisso men att få ut film från t.ex. tunnelbanan är inte enkelt och som privatperson att förfråga om det är stört omöjligt.
Tror för övrigt inte polisen lägger ned tid på att gå igenom x antal timmars film från t.ex. tuben för att leta efter tjuven bland xx xxx andra personer.
:huvet

Det skall väl vara ifall någon butik i närområdet har en kamera och tjuven har spanat på hojarna därifrån. Värt att kolla kanske.

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Titta på bilden i förstoring, ser ut som om han har ett specialgjort verktyg för att bryta skivlåset med. Syns bakom benet

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Titta på bilden i förstoring, ser ut som om han har ett specialgjort verktyg för att bryta skivlåset med. Syns bakom benet

Japp, såg också det där, vad f-n det nu är.

Vad gäller övervakningskameror så kommer 1) polisen aldrig att glutta igenom dessa och 2) jag aldrig kunna få ut någon film själv så det spåret är kört.

Har ägnat kvällen åt att tuta runt i Jordbro, Handen och Haninge men jag såg inget av intresse tyvärr. Jordbro verkar dock vara ett j-vla ställe.. jisses vad det stod bilvrak lite här och var. :)

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Kom en idiot farande på en SV i kväll på vägen mellan Haninge och Tyresö.
Ingen plåt bak, färgen överensstämmer.

Tyckte dock att det var en 650.

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Buell
Har åkt runt och spanat i kända områden men tyvärr inga positiva resultat än.

Fortsätter att hålla koll på den här och andra som kan tänkas dyka upp i "distriktet"

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024