Suzuki SV1000S, regnr TPB 910, stulen i Stockholm

Jag håller ögonen öppna häråt, hoppas den kommer tillbaka dock.

Uppföljning

Har skickat mobilbilden på tjuven till Efterlyst samt anmält till larmtjanst.se.

Nu är det väl bara att deppa kvar..
Samt leta rätt på alla kvitton så man är redo inför ev. försäkringsdealande.

Uppdatering:
Efterlyst kör sista programmet imorgon och det var för sent. Även hemsidan slutar att uppdateras så de kunde inte hjälpa till där heller.

Last edited:
Kolla i skarpnäck, skarpnäcksallé där hitta jag min som blev stulen i blåsut, PM mig om det är där ngnstans du hittar den! mvh

Tar en sväng runt Skarpnäck, Bagis/Kärrtorp..

Tack för det och givetvis även till er andra som försöker ha lite koll!

Nå, har iaf lärt mig att det går j-vligt fort och att styrlås + skivbromslås inte räcker trots att hojen står väl synlig.

Död åt packet!

Lyckades ta en buse på bar gärning som försökte ta min hoj förra året.
Mitt på ljusa dan, utanför jobbet....
Kändes jävligt bra!
Har aldrig sett snutar le så mycket som de gjorde när de kom och hämtade honom:D:):D

Surt är bara förnamnet... Man blir så jävla arg! Hela säsongen är ju förstörd!!!! Hoppas nån annan än polisen hittar den här killen först.... Ska försöka hålla lite koll i Uppsala, inte så troligt att han är här men ändå!

Lycka till med eländet!

Killen såg ut som en karikatyr på en småtjuv. Jag tror din hoj står i Skogås / Saida-wannabe

Lägg upp en tråd med bilden på Flashback, de kan var grymt snabba på att leta reda på vem det är. :) Nån tusenlapp i hittelön är nog en bra investering för att få fram identiteten på den djävligt fräcka tjyven.

Död åt packet!

Lyckades ta en buse på bar gärning som försökte ta min hoj förra året.
Mitt på ljusa dan, utanför jobbet....
Kändes jävligt bra!
Har aldrig sett snutar le så mycket som de gjorde när de kom och hämtade honom:D:):D

Då var det samma situation som här då. J-vligt fräckt..
Hade också velat plocka killen på bar gärning, men men.. Kanske var lika bra, man hade väl åkt dit mer själv. Bra gjort iaf! :tummenupp Tyvärr är de väl snabbt ute igen.. :gnissla

var det ett skivbromslås som håller om skivan eller genom skivan?

Det var ett genom skivan - typ ett sånt här:
skivakrom.jpg

Men som sagt, det låg helt på marken. Kan icke rekommenderas.

Last edited:
Sågade han upp skivan? Skivorna är ju mjukare än låset så lätt för buset att offra en skiva när han "får" en ny mc.

Har faktiskt ingen aning mer än att han hade fått lös det och att det är helt. Fick tillbaka det av polisen, men smådelarna från det totalmosade styrlåset tog de med sig.
Om man tittar väldigt inzoomat på bilden så är låset borta och det är svårt att se något trasigt.

Dessvärre är skivorna så mjuka att du kan vrida ur låset ur skivan med lite kraft..
Eller helt enkelt ställa dig på låset... :(

Nästa lås till den andra hojen rekommenderar jag ett Abus Detecto eller liknande..
Gör det iaf liiiiiite svårare..

Dessvärre är skivorna så mjuka att du kan vrida ur låset ur skivan med lite kraft..
Eller helt enkelt ställa dig på låset... :(

Nästa lås till den andra hojen rekommenderar jag ett Abus Detecto eller liknande..
Gör det iaf liiiiiite svårare..

Jahopp, så det är så j-vla illa/enkelt alltså.. :(
Jo tack, det lär inte bara bli det. Lär nog bli en GPS-tracker också. Har väl iaf 1,5-2 månader på mig att hitta nåt lämpligt att skydda nya kärleken med.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick