Suzuki SV1000S, regnr TPB 910, stulen i Stockholm

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Har äntligen fått polisanmälan nu. Tjuven är enligt vittnet ca 30-40 år och har ljusbrunt kortklippt hår. Inte för att det säger jättemye, men iaf..

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Enligt MC-verkstan där den står så är den inte i samma fina skick som när jag lämnade in den på service för ett tag sedan..

MEN! De får väl snygga till den! Har man helförsäkring så har man. ;)

omega3

www.bombrepa.se
Gick med
10 May 2008
Hoj
Yamaha R1 -01 + cbr600f1 -87
Fan va kul! Hoppas som sagt att den är ok skick.. det borde ju gå att ta fingeravtryck på lås och kedja så man kan kolla om han finns i registret sen tidigare.

Hoppas att polisen får tag i den skyldige också!

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Fan va kul! Hoppas som sagt att den är ok skick.. det borde ju gå att ta fingeravtryck på lås och kedja så man kan kolla om han finns i registret sen tidigare.

Hoppas att polisen får tag i den skyldige också!

Den är spraymålad och i väldigt trasigt skick enligt mc-verkstan så han trodde dock inte att jag får tebax den iaf.
Ska dit och kolla och ta en bild sen iaf.

Tillägg:
Ringde nyss och fick mer info - och får därmed börja leta ny hoj..

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Faen vad surt... :(
Ja det var ju kul att den kom tillbaka men i trasigt skick och att dom löser den... Fast det klart.. Med tanke på att man inte vet hur den är kört och vad annat som kan vara trasigt så är det nog det bästa som kan hända...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Den är spraymålad och i väldigt trasigt skick enligt mc-verkstan så han trodde dock inte att jag får tebax den iaf.

Tillägg:

Kolla om den var svartmålad, isf kan det ju ev finnas kopplingar till den senaste smitingsolyckan på Bulten med oskyltad svart hoj

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Faen vad surt... :(
Ja det var ju kul att den kom tillbaka men i trasigt skick och att dom löser den... Fast det klart.. Med tanke på att man inte vet hur den är kört och vad annat som kan vara trasigt så är det nog det bästa som kan hända...

Surt att jag inte får tebax min fina hoj, men skönt med ett avslut iaf.
Får leta ny hoj nu.

Kolla om den var svartmålad, isf kan det ju ev finnas kopplingar till den senaste smitingsolyckan på Bulten med oskyltad svart hoj

Har ingen aning men hojen återfanns på Ringvägen 147 i samband med en trafikolycka, det är allt jag vet just nu. Jag ska förbi mc-verkstan och ta lite bilder.

Har fått ett namn till ansvarig utredare hos polisen, men han svarar inte just nu. Ev. finns det ju ett namn också om personen ifråga skadade sig tillräckligt mye i denna olycka för att få åka ambulans.

Last edited:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
bra att den hittades men fan vilka idioter det ska finnas då. synd att den e så paj. blir det en SV till eller? har gått i funderingar om att sälja min (då jag har två hojar) men jag kan inte bestämma mig. min är dock en svart nakenversion med barracuda "new dinamik"-framlykta (skitsnygg).

Str3 R

Guest
Vad bra att den är hittad men synd att den fått sin sista timmar hos en rövare.

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Har ingen aning men hojen återfanns på Ringvägen 147 i samband med en trafikolycka, det är allt jag vet just nu. Jag ska förbi mc-verkstan och ta lite bilder.
Har fått ett namn till ansvarig utredare hos polisen, men han svarar inte just nu. Ev. finns det ju ett namn också om personen ifråga skadade sig tillräckligt mye i denna olycka för att få åka ambulans.

Lägg in denna infon på Flashback asp. Jag har sett att du lagt in att den är återfunnen, men lägg in övrigt.

Då kommer info om vem som körde den att kunna läggas upp, förhoppningsvis med bild och allt.
Och så slipper vi en viss persons PUL nojja här:D

Last edited:

Hopsan

Me like BEER.....mmmmm
Gick med
2 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX750R

Tillägg:

Synd om hojen :mad:
Men man kan altid hoppas på att "skit stöveln" fick vad han förtjänade,typ en stulen krockad rullstol :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Surt att jag inte får tebax min fina hoj, men skönt med ett avslut iaf.
Får leta ny hoj nu.

Ok, här är den tråden, som du säkert redan läst. Svart sporthoj utan regplåt http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=227114
Visar det sig att din omlackade hoj blivit svart så kan det ju vara ngt att kolla upp.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Som ägare är det inte så roligt att få tillbaka en stulen hoj. Man kan undra till förbannelse vad motorn har varit med om. Skicket på däcken känner man inte till osv.

Sen, är det väldigt tråkigt att bli av med saker. DOCK kan det även vara väldigt kul att köpa nytt. Hoppas du gör en bra affär till slut.

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
bra att den hittades men fan vilka idioter det ska finnas då. synd att den e så paj. blir det en SV till eller? har gått i funderingar om att sälja min (då jag har två hojar) men jag kan inte bestämma mig. min är dock en svart nakenversion med barracuda "new dinamik"-framlykta (skitsnygg).

Det kan bli en SV1000S, en Street Triple eller en Z750 kanske.. Jag har inte riktigt bestämt mig.

Vad bra att den är hittad men synd att den fått sin sista timmar hos en rövare.

Mm känns inte så kul, men jag ska åka till verkstan och vinka hej då samt ta några bilder iaf.

Lägg in denna infon på Flashback asp. Jag har sett att du lagt in att den är återfunnen, men lägg in övrigt.

Då kommer info om vem som körde den att kunna läggas upp, förhoppningsvis med bild och allt.
Och så slipper vi en viss persons PUL nojja här:D

He he, jag ska se vad jag kan göra. ;) Har lagt in delar av infon redan.

Synd om hojen :mad:
Men man kan altid hoppas på att "skit stöveln" fick vad han förtjänade,typ en stulen krockad rullstol :tummenupp

Nåt åt det hållet iaf. Ont skall ont ha. ;)

Ok, här är den tråden, som du säkert redan läst. Svart sporthoj utan regplåt http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=227114
Visar det sig att din omlackade hoj blivit svart så kan det ju vara ngt att kolla upp.

Jag hör av mig när jag kollat upp på plats. Lägger upp bilder också. :tummenupp Ska dit innan kl. 17 idag.

Som ägare är det inte så roligt att få tillbaka en stulen hoj. Man kan undra till förbannelse vad motorn har varit med om. Skicket på däcken känner man inte till osv.

Sen, är det väldigt tråkigt att bli av med saker. DOCK kan det även vara väldigt kul att köpa nytt. Hoppas du gör en bra affär till slut.

Nä, det känns inte så kul när man inte vet hur den har blivit våldad med.
Riktigt surt dock för framdäcket har inte gått många mil och stora servicen genomfördes precis. :näsblod

Men som sagt.. det blir en annan hoj och förhoppningsvis går det lite fortare nu när man inte måste vänta 30 dagar innan de på FB lyfter ett finger.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...