G-man
FÖR tillfället ej B-NNAD
Det var det jag gick och hoppades på men tyvärr inte. Däremot en hjälm bl.a.
Då har det nog efterlämnats intressanta kroppsdelar om så i liten skala...
Det var det jag gick och hoppades på men tyvärr inte. Däremot en hjälm bl.a.
Då har det nog efterlämnats intressanta kroppsdelar om så i liten skala...
Japp! Gäller ju bara att han har gjort något tillräckligt dumt förut för att de ska ha sparat sånt. Men hoppet lever!
Ifall nu polisen orkar göra en dna-analys dvs. Tyvärr inte självklart i dagens samhälle.Om han inte finns i registren sen tidigare så lär han ju nu göra det framgent i alla fall. Eller rättare sagt hans DNA. Om han bara blir topsad innan preskriptionstiden för dessa brott gått ut så är han torsk.
du menar den jag bränner runt på? hehe... jodå den går fint! speciellt omdrevad som nu!
Ja, fy f-n, jag har hunnit tänka många mörka tankar.. Har varit lite jobbigt eftersom det som sagt hände maximalt 20 m från där jag sitter och jobbar. Tänk om man bara hade sett något.. Men men, man hade väl åkt dit mer själv (även om det kanske hade varit värt det).
Som tidigare nämnts så är väl SV1000S, Z750 och en Street Triple närmast. Gäller bara att hitta något i lämplig prisklass, rätt färg, med skönt ljud och kärlek vid första ögonkastet att köra.
PS. Ta hand om Boden tills jag åker norrut igen. (är ex-bodensare själv)
Om han inte finns i registren sen tidigare så lär han ju nu göra det framgent i alla fall. Eller rättare sagt hans DNA. Om han bara blir topsad innan preskriptionstiden för dessa brott gått ut så är han torsk.
Ifall nu polisen orkar göra en dna-analys dvs. Tyvärr inte självklart i dagens samhälle.
Ifall nu polisen orkar göra en dna-analys dvs. Tyvärr inte självklart i dagens samhälle.
Känns som att man ska vara lite mer misstänksam mot "fulmålade" hojar faktiskt..
Visst, det finns ju såna som är helt OK..
Men hojar som i övrigt inte är "trasiga" men ändå typ spraymålade kanske man ska gå fram och kika på lite närmare.
Det var ju uppe en GSXR1000 för några veckor sen som hade massa stulna delar monterade, den var oxå hemmamålad efter stöld så vitt jag kunde läsa mig till
Ifall vi gör en liten snabb analys och summering av hela stölden.
-Hojen är greppad ute på gatan mitt ute bland folk, av en person som stulit hojar tidigare. Det gick snabbt och han visste vad han skulle göra.
Det faktum att stölden skedde mitt på dagen ute bland folk tyder på att han gjort det förr.
-Han har med sig rätt verktyg och vet hur han skall få igång den = ingen första gångstjuv. Förberedd och på jakt efter ett lämpligt objekt ute på stan, eller var han ute efter en speciell hoj han spanat in tidigare ?
-Han får med sig verktygen. Hade han med sig en ryggsäck eller vad gjorde han av dem ?
-Han har inte med sig en hjälm när han tar hojen. Det borde ju vara en ganska självklar sak, kanske inte för den egna säkerheten men för att slippa farbror blås uppmärksamhet under färden därifrån. Eller så körde han inte så långt och hade hjälm på annat ställe.
-Han spraymålar den svart. Ganska dåligt målad ifall du frågar mig. Syns ju direkt att den är blå under och på vissa delar t.ex bellypan, framstänka, osv.
Varför måla hojen?
Vill han sälja den hel eller i delar så målar man den inte. Vill han regga in den t.ex. med ny ram och sen sälja, så målar han inte hojen och kör med den.
Tar man den för att ha den i t.ex. något rån så är det ju sak samma att måla den. Den skall ju ändå dumpas efter rånet. Det är bara en fråga om förvaring tills det skall ske.
Målar man den vill man köra med den själv.
Pundare stjäl för att sälja saker, så han är ingen pundare och inte ute efter pengarna.
Han är ute efter något att köra med under sommaren.
Alltså, van hojtjuv, stulit hojar tidigare, använder dem själv ute på gatan och kan inte köra (han krashade ju den).
Vet vi förresten mer om omständigheterna i trafikolyckan?
Troligtvis inget hojkort, men vill ändå ha lite spänning under sommaren.
Se där, en exbodensare! Jorå, ska puttra runt med Horneten och kolla efter tjyvar. Jo du har ju rätt i att man säkerligen åker på nåt skit själv om man bara tar fart och drar en fotbollsspark på lämpligt ställe när snubben står böjd över bromsskivan och är koncentrerad på det. Men tänk så förvånad han skulle bli! Gäller att överraska dom när dom står och pillrar. För avsikten med att stå och fingra i bromskivelås och tändningslås är ganska solklar och man förtjänar en skrevsmäll utan tvekan om man är i tjyvartagen.
Va gäller hoj så är de ju lite svårt, vet själv då jag bytte alldeles för nån vecka sen. Jag pendlade mellan twin eller radfyra alt triple. 750 och uppåt. Nu slumpa de sig inte värre än att dom hade en svart Hornet 900 på Yamahacenter i Luleå. Så eftersom att Sv650 var svår att få iväg på blocket så blev det inbyte mot Hornet. Båda parter nöjda. Dom fick en snuskigt fin 650 med lite mil och jag fick en större maskin med bättre körställning och lite fler mil (1800). Helt orginal så jag har fria händer om jag ska göra nåt. Är ju lite gubbvarning på backspeglar och styre, så vi får se vad som händer med det. Sanslöst lättkörd cykel i alla fall. Vänder på en femma. Men hur som helst, var öppen inför valet av hoj, finns för och nackdelar med twin och radmotorer, dom är liksom bra på olika saker skulle jag vilja påstå. Kan du tänka dig att åka radmotor så öppnar sig utbudet på hojar ruskigt mycket istället för om du bara kikar på twin. Tycker själv att z1000 är en riktigt läcker cykel, kolla om du hittar nån sån att prova bara för att känna lite. Fanns tyvärr varken z750 eller 1000 på firma här uppe så när jag ändå testa horneten så kändes den ändå så jäkla bra så jag slog till på den.
Kör hårt med hojsökandet nu!
men va fan! ge mig tillbaka den NU!
bra sugen på fighter igen.
funderade på att bygga om gixxern istället efter floppan men nu är den i prima skick igen! DET ÄR TWIN JAG VILL HA!
Överväg alternativet att den här hojen blev lite väl het och bytte ägare som i sin tur hade andra planer..(kan förklara den nya lackeringen)
Hojtjuvar som tjänar pengar på dessa aktiviteter har rätt bra koll på "marknaden" och håller sig uppdaterade om vad som händer på SH men om det hettar till kan de lika gärna dumpa, bränna eller sälja hojar vidare till mindre nogräknade för mindre pengar som gärna "fixar" till en het moppe för att busa runt med.
Hur det än ligger till så hoppas jag verkligen att det här klaras upp snabbt så du kan börja åka lite hoj igen SwedB.
Nä, och det borde faktiskt vara straffbart. Det är ju inte så att man måste ge sig i kamp med någon, men iaf att ringa polisen eller att ta en mobilbild är väl det minsta man kan begära.
Stör mig som f-n på det där "inte-se-beteendet".
Hur gick det med killen som blev påkörd i samband med stölden
Bilden han tog var helt ok ......eller
Skicka in bilden på tjuven till Efterlyst. De har visserligen haft säsongsfinal men återkommer säkert till hösten. En dylik publicering kan ge förslag på namn på personer som sedan kan topsas då detta handlar om ett brott som jag ge fängelesstraff.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|