Suzuki SV1000S, regnr TPB 910, stulen i Stockholm

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Men som sagt.. det blir en annan hoj och förhoppningsvis går det lite fortare nu när man inte måste vänta 30 dagar innan de på FB lyfter ett finger.

jag hade en allvarlig olycka med min förra hoj, en hornet 900 '02 och den skrotades. den fick jag pengar för av FB efter bara 4 veckor. och då ringde jag och tyckte den var värd mer pga nya däck och ny service etc och fick 2 lax till. så ligg på dem!

och jo, street triple är klart en grym hoj, har sneglat på en sådan själv!

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
jag hade en allvarlig olycka med min förra hoj, en hornet 900 '02 och den skrotades. den fick jag pengar för av FB efter bara 4 veckor. och då ringde jag och tyckte den var värd mer pga nya däck och ny service etc och fick 2 lax till. så ligg på dem!

och jo, street triple är klart en grym hoj, har sneglat på en sådan själv!

Jag ska vara stenhård, har alla kvitton kvar (som sig bör). :)

Undrar bara hur Street Triplen är att skjutsa med - har ju frugan med till och från?

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Fick tag på ansvarig utredare nu.
Givetvis smet killen från platsen efter olyckan, men han glömde ju lite prylar.. Hoppet lever.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Jag ska vara stenhård, har alla kvitton kvar (som sig bör). :)

Undrar bara hur Street Triplen är att skjutsa med - har ju frugan med till och från?

det vet jag inget om, men det är ett jävla drag i den annars pga den låga vikten. provkör ute i länna vettja och ta med frugan!

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Fick tag på ansvarig utredare nu.
Givetvis smet killen från platsen efter olyckan, men han glömde ju lite prylar.. Hoppet lever.

OM din hoj numera är svart så borde man kanske handskas lite varsamt med den för att om möjligt kunna koppla ihop den med smitningsolyckan på bulten i helgen.

Hojarna ska i det fallet ha touchat varandra så om det förekommer färgskrap av annat kulör på din svarta (?) hoj så bör utredarna och verkstan nog informeras.

Sannolikheten att det är samma hoj, och att det skulle gå att bevisa en koppling, får väl i.o.f.s. anses vara minimal men jag tror att även du vill göra allt möjligt för att sätta dit tjuven så hårt det bara är möjligt.

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
det vet jag inget om, men det är ett jävla drag i den annars pga den låga vikten. provkör ute i länna vettja och ta med frugan!

Låter ju lovande. :)
Jao, man kanske får ta sig en provtur och se om det är nåt man gillar! Men SVns vrid är ju inte dumt måste jag säga. :tummenupp

OM din hoj numera är svart så borde man kanske handskas lite varsamt med den för att om möjligt kunna koppla ihop den med smitningsolyckan på bulten i helgen.

Hojarna ska i det fallet ha touchat varandra så om det förekommer färgskrap av annat kulör på din svarta (?) hoj så bör utredarna och verkstan nog informeras.

Sannolikheten att det är samma hoj, och att det skulle gå att bevisa en koppling, får väl i.o.f.s. anses vara minimal men jag tror att även du vill göra allt möjligt för att sätta dit tjuven så hårt det bara är möjligt.

Jag kan bekräfta att min hoj numera är svart (förutom bellykåpan som fortfarande var blå). Väldigt snyggt spraymålad (not!).. Jag hade dock svårt att se färgskrap av någon annan kulör eftersom hojen lider av sviterna från trafikolyckan i söndags.
Om det är så att ni vill kontakta i kontakt med utredaren som hade mitt ärende, PM:a mig.

Bilder på min förstörda kärlek kommer snart! :näsblod

Tillägg:
Lagt till bilder på avklippt bromsskiva (suck, va enkelt..), väldigt trasigt tändningslås + översiktsbild

Bifogat

• DSC01709.JPG
    DSC01709.JPG
    103.9 KB · Visningar: 253
  • DSC01711.JPG
    DSC01711.JPG
    226.4 KB · Visningar: 1,035
  • DSC01714.JPG
    DSC01714.JPG
    153.6 KB · Visningar: 276
Last edited:

sebson

sukka frälst & KåTpåM
Gick med
26 Jan 2007
Hoj
Xr650R motard. gixxer k2
Det kan bli en SV1000S, en Street Triple eller en Z750 kanske.. Jag har inte riktigt bestämt mig.

Mm känns inte så kul, men jag ska åka till verkstan och vinka hej då samt ta några bilder iaf.

He he, jag ska se vad jag kan göra. ;) Har lagt in delar av infon redan.

Nåt åt det hållet iaf. Ont skall ont ha. ;)

Jag hör av mig när jag kollat upp på plats. Lägger upp bilder också. :tummenupp Ska dit innan kl. 17 idag.

Nä, det känns inte så kul när man inte vet hur den har blivit våldad med.
Riktigt surt dock för framdäcket har inte gått många mil och stora servicen genomfördes precis. :näsblod

Men som sagt.. det blir en annan hoj och förhoppningsvis går det lite fortare nu när man inte måste vänta 30 dagar innan de på FB lyfter ett finger.

köp en till SV1000! då jag ångar att jag sålde min sköna:huvet

lite stryck har den dok fått.

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
köp en till SV1000! då jag ångar att jag sålde min sköna:huvet

lite stryck har den dok fått.

Det kan bli så, har inte riktigt bestämt mig. Finns ju lite att välja på och jag är lite sugen på att få ABS.. ehum. Men SV är ju en för j-vla fin hoj, speciellt med välljudande pipor. :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Så killen knipsade skivan samt bröt sedan upp tändningslåset mitt på blanka dan på Götgatans trottoar? Så att han fick igång hojen och körde den därifrån för egen maskin? Han måste ju varit helt galen, noll riskkalkyl :näsblod

Låter ju lovande. :)
Jao, man kanske får ta sig en provtur och se om det är nåt man gillar! Men SVns vrid är ju inte dumt måste jag säga. :tummenupp

Jag kan bekräfta att min hoj numera är svart (förutom bellykåpan som fortfarande var blå). Väldigt snyggt spraymålad (not!).. Jag hade dock svårt att se färgskrap av någon annan kulör eftersom hojen lider av sviterna från trafikolyckan i söndags.
Om det är så att ni vill kontakta i kontakt med utredaren som hade mitt ärende, PM:a mig.

Bilder på min förstörda kärlek kommer snart! :näsblod

Tillägg:
Lagt till bilder på avklippt bromsskiva (suck, va enkelt..), väldigt trasigt tändningslås + översiktsbild

Last edited:

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Så killen knipsade skivan samt bröt sedan upp tändningslåset mitt på blanka dan på trottoaren? Så att han fick igång hojen och körde den därifrån för egen maskin? Han måste ju varit helt galen :näsblod

Japp eller drogad. :näsblod Ingen blygsamhet där inte.
Tändningslåset ser riktigt tjusigt ut va?

På nästa hoj kommer det dock inte att bli lika lätt att få bort nåt skivbromslås, men då lyfter de väl med sig den.. :näsblod

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Så killen knipsade skivan samt bröt sedan upp tändningslåset mitt på blanka dan på Götgatans trottoar? Så att han fick igång hojen och körde den därifrån för egen maskin? Han måste ju varit helt galen, noll riskkalkyl :näsblod

Det är väl ingen som ingriper i det här landet? :gnissla

Noll risk för den med nerver.

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Så killen knipsade skivan samt bröt sedan upp tändningslåset mitt på blanka dan på trottoaren? Så att han fick igång hojen och körde den därifrån för egen maskin? Han måste ju varit helt galen :näsblod

Jag stod en gång på en offentlig parkering och försökte starta en bil vars centrallås lagt av. Polisen körde långsamt förbi 20 meter därifrån och gjorde ingenting fastän larmet tjöt hela tiden...

(PS. bilen tillhörde en familjemedlem. :) )

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

På nästa hoj kommer det dock inte att bli lika lätt att få bort nåt skivbromslås, men då lyfter de väl med sig den.. :näsblod

Ja droger verkar ju troligt. Är hans identitet känd? Tänkte om polisen fått rapport om ngn inkommen på sjukan efter Ringvägensmällen.

Vore grant om det gick att hitta den som orsakat smällen på bulten, där en SH-medlemmen ligger med hjärnblödning på sjukan. Hojen borde undersökas av polis och vittneskonfronteras gällande den incidenten.

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Det är väl ingen som ingriper i det här landet? :gnissla

Noll risk för den med nerver.

Nä, och det borde faktiskt vara straffbart. Det är ju inte så att man måste ge sig i kamp med någon, men iaf att ringa polisen eller att ta en mobilbild är väl det minsta man kan begära.
Stör mig som f-n på det där "inte-se-beteendet".

Rocklin

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Hoj
-03, Honda Hornet 900

Har noga följt utvecklingen på ärendet här. Beklagar vad som hände med din cykel. Jag själv hade tagit det som en riktigt personlig kränkning. Vet inte vad jag hade ställt till med om jag kommit på någon bryta i nåt där dom inte har att göra. Vederbörande hade då INTE kunnat köra något fordon från platsen i alla fall, jag lovar. Har haft några inbrott i bilen och vet hur jag reagerade då. Ändå har jag en gammel jävla bil som ingen vill stjäla. Men tydligen är det kul att söka igenom den och sno kupévärmaren som är tusen år gammal.

Har faktiskt tänkt tanken att man nån gång kommer att se sin hoj knuffas utanför köksfönstret upp på ett släp.... Skulle inte bry mig om jag så var i kalsonger så skulle dom få en så sjysst flygande tackling att Adam Sandler i Waterboy skulle bli grön av avund! :D

Synd att du inte kunde få tillbaka din egen hoj renoverad och klar, hoppas det blir nåt nytt fint!

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Ja droger verkar ju troligt. Är hans identitet känd? Tänkte om polisen fått rapport om ngn inkommen på sjukan efter Ringvägensmällen.

Vore grant om det gick att hitta den som orsakat smällen på bulten, där en SH-medlemmen ligger med hjärnblödning på sjukan. Hojen borde undersökas av polis och vittneskonfronteras gällande den incidenten.

Nix, inte ännu. Men de hittade personliga tillhörigheter i samband med trafikolyckan på Ringvägen så dessa är på analys just nu. Tar dock inte 2 min som på CSI, tyvärr. :näsblod

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Nix, inte ännu. Men de hittade personliga tillhörigheter i samband med trafikolyckan på Ringvägen så dessa är på analys just nu. Tar dock inte 2 min som på CSI, tyvärr. :näsblod

Hoppas du pratar om diverse olika kroppsdelar...

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Har noga följt utvecklingen på ärendet här. Beklagar vad som hände med din cykel. Jag själv hade tagit det som en riktigt personlig kränkning. Vet inte vad jag hade ställt till med om jag kommit på någon bryta i nåt där dom inte har att göra. Vederbörande hade då INTE kunnat köra något fordon från platsen i alla fall, jag lovar. Har haft några inbrott i bilen och vet hur jag reagerade då. Ändå har jag en gammel jävla bil som ingen vill stjäla. Men tydligen är det kul att söka igenom den och sno kupévärmaren som är tusen år gammal.

Har faktiskt tänkt tanken att man nån gång kommer att se sin hoj knuffas utanför köksfönstret upp på ett släp.... Skulle inte bry mig om jag så var i kalsonger så skulle dom få en så sjysst flygande tackling att Adam Sandler i Waterboy skulle bli grön av avund! :D

Synd att du inte kunde få tillbaka din egen hoj renoverad och klar, hoppas det blir nåt nytt fint!

Ja, fy f-n, jag har hunnit tänka många mörka tankar.. Har varit lite jobbigt eftersom det som sagt hände maximalt 20 m från där jag sitter och jobbar. Tänk om man bara hade sett något.. Men men, man hade väl åkt dit mer själv (även om det kanske hade varit värt det).

Som tidigare nämnts så är väl SV1000S, Z750 och en Street Triple närmast. Gäller bara att hitta något i lämplig prisklass, rätt färg, med skönt ljud och kärlek vid första ögonkastet att köra.

PS. Ta hand om Boden tills jag åker norrut igen. :tummenupp (är ex-bodensare själv)

Hoppas du pratar om diverse olika kroppsdelar...

Det var det jag gick och hoppades på men tyvärr inte. Däremot en hjälm bl.a. :tummenupp

nej precis, den hittar du inte hos en street triple! ;)

Nå, kanske finns annat att gilla med den - vem vet?! ;)

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...