I dag blev det inte mycket garagetid med hojen.
Blev storhandla på
Biltema istället. Olja & filter av äkta Biltema kvalitet samt lite annat skräp. Känns som om det spelar mindre roll här då denna hoj inte kommer att gå så hårt ändå. Nytt lås fick det lov att bli också då det gamla inte passade i bromsskivan.
Tog dock ut den på en liten provtur senare för att klura lite på vad som skulle behöva göras.
Efter en påfyllning av luft i däcken så blev väghållningen 1 snäpp bättre. Det skall visst inte vara 1,1 fram/bak på den.
Nåväl väghållningen är fortfarande långt ifrån bra, men en del av ormandet har mirakulöst försvunnit.
Såg förresten att en av krashpuckarna hade vibrerat loss
Bild 1 & 2.
Egentligen är det säkert någon slags fotpinnar, men att ha fötterna där är bara jobbigt. Iofs kan det säkert vara lite mera svalkande att ha vinden blåsandes in i byxbenet under färd men....Nej
Eftersom de redan försöker montera av sig själv så plockade jag bort dem. Fästet fick dock sitta kvar då jag är tvungen att montera loss avgasröret innan jag kommer åt muttern som håller dem.
Har suttit och testat flertal sittpositioner med nytt styre i tankarna och jag har lite svårt att bestämma mig.
Tills jag såg vad A© åstadkommit med sin hoj:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=5156143&postcount=111
Dragbar fungerar fan
, en sådan får det bli.
Nu gäller det bara leta upp en billig i rätt dimension.
Tar gärna emot tips på den fronten.