A©
Klotmeister
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Då är första helgen med glidare avklarad och dags för en liten reflektion över mina erfarenheter.
-Folk stannar gärna och pratar med en när de ser hojen. Det gör folk sällan när man kör sporthoj.
-Kvinnorna säger "fin" om den medans männen som inte kan något kommenterar "snygg"
-Sen finns det kategorin som själv har glidare och skall klanka ned på din hoj.
Drar här några citat ifrån några av konversationerna i den sistnämnda kategorin:
"E det en 800:a..? Kärringhoj"
"Inget drag i de där, du är sist ifrån rödljusen med den.." [ungefär här avbryter jag och pekar på den turbomatade Blackbirden med långsving och säger "det är därför jag har den där"]
"Man måste ha mer kubik ifall det skall gå undan" [Mitt svar: "ville jag köra snabbt så hade jag väl inte köpt en glidare till att börja med"]
Folk är verkligen lite kubikfixerade i det här landet.
Sen det här med fetisher, jag menar vad fan är detta med att klämma dit maximalt antal örnar, vargar, fransar, läder med nitar och saker som blänker..?
Örnar är vackra djur, men vad har det med hojar att göra ?
Samma sak med vargar. Magnifika djur men inget med hojar att göra.
Fransar....Är det för att simulera fart som de sätts på ?
Läder och nitar, tja det är ju ändå en lite mera accepterad fetish som utövas bland fler än bara personer som äger glidare.
Och blanka saker är det väl kråkor som samlar på och inte ens de försöker montera allt på ett fordon.
Det är riktigt svårt att undvika alla fetisher när man letar efter prylar till hojen. Så fort man letar upp något snyggt så sitter det en kromad örndjävel någonstans på saken.
Hhmmm.... Får nog bli lite mera klurig ifall jag skall lyckas lösa det här bygget bra.
Har oxå märkt av det, folk bokstavligen vrider nacken av sig när man kommer rullandes, fast det kanske mest beror på att dom hör än, 1 km bort "Raka rör, HaHaHaHa" Fast har fått många roliga kommentarer och massor av tummen upp, ingen som tror att det är en liten 600.. Har oxå fått höra det, lite mer kubik behövs, och den där går inte så fort, har en sporthoj med nästan 200 kusar i, så vill jag åka fort, tar jag den, detta är en glidare, max fart typ 80...