Svårsålt

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Har haft nya hojen i mindre än två månader, köpte den av en snubbe här på forumet.
Är skitnöjd med den på alla vis, men har kommit till insikten att det är lite för dyrt för glädjen det ger mig. Behöver pengarna bättre till långresa på trampcykel i sommar. Så därför har jag lagt ut den på blocket. Men helvete vad dött det är! Inte en enda intressent på snart två veckor! Det kanske tar tid att sälja hoj? Förra hojen jag hade gick på bara några dagar. Mopparna, för 5-6 år sen gick också kvickt som attan.

Här är annonsen http://www.blocket.se/goteborg/Suzuki_GSR_600_ABS_46494803.htm?ca=15&w=3

Jag tycker att jag skrivit en väl strukturerad och tydlig annons, inte massa tjaffs om "nu ska min lilla ögonsten säljas blaha blaha", priset ligger kring på ungefär samma nivå som andra GSR600 från -09. Dyrare än några, billigare än några. Kan bjuda på ett par, tre, fyra tusenlappar i prutmån för det slitna bakdäcket och en estetisk buckla på grenröret.

Har jag gjort något fel?

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Sålde min GSR 06- i höstas för 28 tkr med 1400 mil på mätaren... Sänk priset till 39 k.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tycker annonsen sammanfattar hojen väl. Dock sticker väl inte priset ut speciellt mycket och det kanske är det som gör att det kommer ta mera än 2 veckor att sälja hojen.
För långdistansköpare så är det alltid uppskattat med många detaljerade bilder också.
Om bucklan på avgasröret är så bagatell artad som du skriver så kanske du kan fota den. Då får man en referens över hur pedant du är.

Bara några tips!

//KaliZ

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Jag har kollat länge nu på blocket, sedan i somras, det jag kan säga nu är att det är sjukt mycket hojar ute till försäljning. Din ser bra ut, det enda som slog mig var att jag skulle vilja ha fler bilder, från alla håll.

Jag vet inte vad nypris är på denna idag, men det ser billigt ut... Ha is i magen, lägg till fler foton. Blir den inte såld, lägg ut den igen så att det inte syns att du har sänkt priset. Skicka med något extra, handskar, jacka, byxor, ryggskydd eller liknande, det kanske finns köpare där ute som vill börja köra men vill inte lägga 10k på ett ställ...

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Det där med bilder trodde jag inte folk skulle tycka det var så noga med, men ska ta fler bilder och lägga till imorgon! Tack för tipset. Har inte alls tänkt på att det kan vara smart att ta med bild på bucklan, men det är det ju självklart. :smasha

Är det verkligen värt att skicka med utrustning? Har nog ändå tänkt kränga av skinnstället å allt men vet inte om det är särskilt lönt att skicka det med hojen då jag inte tror att jättemånga har strl 56. (Jag är 195cm) Hjälmen är XL och ryggskyddet är ju också ganska stort såatte..

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Annonsen är bra och informativ så inget fel på den.
Skulle dock ta bort regnummret, har lärt mig den dyra vägen.

Är rätt trögt på marknaden nu av 3 anledningar,
1, dåligt väder både förra sommaren och denna våren
2, Ekonomin börjar kännas lite svajig
3, Vissa verkar tro att guldeloxerat är värt sitt pris i guld (överpriser)

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
En bild säger mer än tusen ord... Tänk då hur många ord du får för 5 bilder... Och kanske tom en film. :tummenupp

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Du har lagt den i kategori Sport , kanske inte där kunderna letar. Dessutom så är det bättre att uttrycka däckslitage i mm eller procent.

Lycka till!:tummenupp

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Regnumret vill jag nog ha kvar då det i alla fall var viktigt för mig när jag letade hoj att kunna gå in och kolla upp motorcykeln i trafikregistret, se ägare och besiktning, miltal med mera. Är det risken att folk skulle dyka upp vid hemadressen och sno hojen som du tänker på? Har den ändå nästan aldrig stående vid hemadressen utan i ett låst underjordsgarage på helt annan plats.

Spelar det verkligen någon roll vilket kategori man lägger den i? När jag kollat hoj så sorterar jag inte efter kategori, utan efter årsmodell och pris. Eftersom det kan hända att en zx9 går både under sport eller som touring. Eller att en gsr600 går som sport eller touring.. :arsele Risk att missa många hojar om man kollar kategori ju. :) Men ska ändå prova att lägga den under touring! Samt ändra infon om däcken, även om jag inte tror att det är speciellt avgörande.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Får du inte saker sålda så handlar det alltid om pris.
Vad du tycker den är värd och vad folk är villiga att betala är två helt skilda saker.

Jag sålde båda mina hojar på en vecka i vintras, till okej pris. Kunde säkert fått en hel del mer för dem, men då hade jag fått vänta + en mailkorg fylld med tomtar.

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Det är för högt pris.
sänk till 35 så kanske du blir av med den snabbare. andrahandsvärde på motorcyklar är obefintligt tyvärr..

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Du har lagt den i kategori Sport , kanske inte där kunderna letar. Dessutom så är det bättre att uttrycka däckslitage i mm eller procent.

Lycka till!:tummenupp

Ja man blir rätt trött på folk som inte kan sätta hojarna i rätt kategori.

En Hornet, er6, z750 med många fler är ej sporthojar hur mycket än ägaren själv önskar de körde sport!

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Hoj
...
Väntar själv med spänning på att rätt hoj ska dyka upp på Blocket, tydligen är begreppet värdeminskning som bortblåst i Sverige. Får antagligen ta ledigt några dagar och ta mig till Tyskland eller England.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Att prissätta hojen efter vad de hojarna som ligger till försäljning på blocket blir lite fel. Det du gör då är bara att du matchar din prissättning efter hojar som inte är sålda.

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Finnes 2 anledningar att något ligger kvar. Antingen är det något fel med den, eller så är priset för högt. Buckla i avgassystemet, kan vara illa, finnes ingen bild, men tom något med defekter går att sälja till, ja just det, rätt pris.

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Det är sjukt trögt nu ! Jag har en 750 på annons med nya däck och mycket bra grejor och inte ett skam mail äns.........20K begärt köpte för ett par veckor sen obes dåliga däck osv för 18K ! Botten och värre kommer det att bli :gnissla

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=69896

Last edited:

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
jag e inte direkt rutinerad köpare men om jag går in för att kolla hoj brukar jag kolla på en specifik modell, jämföra olika hojar som ligger ute, välja utefter om dom är besiktning på snart, hur nära service dem är/ om service gjorts och om det är två likvärdiga så tar man såklart å prioriterar den som har nya däck och drivpaket, så om jag ska tipsa dig om nåt, byt däck, kostar inte många tusen, kan vara ett övertag om det ligger ute många liknande hojar.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati