Teppas
Gudomlig sporthojare
Någon som vet var man kan köpa prisvärda "stativ" som håller däcket på plats när man jobbar med det?
Själv använder jag apparaten som jofrab säljer, kan säkert beställas hos din mc-handlare, kostar ca 1000:-Någon som vet var man kan köpa prisvärda "stativ" som håller däcket på plats när man jobbar med det?
Fyll i lite lagom med luft innan du monterar slangen och smörj in slangen med någon väl anpassad smörja! finns mousse-gel att köpa men det är j.....t dyrt, själv använder jag silicon-gel som används för att koppla samman plaströr (tack jobbet)! Har även hört att Statoil har en produkt som heter hydralube som ska fungera bra. lycka till!!Skulle kränga om bakdäcket på enduron igår. Har krängt sporthojs däck förut o det går ju utan problem men dom där jävla däcklåsen man ska ha där tillsammans med allt annat..
När jag krängt på däcket o fyller lite luft o drar åt däcklåset så nyper typ däcklåset hål på slangen.
Ska fara o försöka laga slangen idag men vad ska jag göra för att inte nypa sönder slangen igen?
Kanske, men jag skulle köpt en ny! finns extraförstärkta slangar på 4mm, kanske borde vara något för digokej tack för tippsen! Ska ba se om slangen går o rädda först, ca 1cm stort jack i den. Cykelslangsrepsats borde funka va?
Kanske, men jag skulle köpt en ny! finns extraförstärkta slangar på 4mm, kanske borde vara något för dig
Är framdäcket nå svårare eller är det rentav lättare?
Skulle kränga om bakdäcket på enduron igår. Har krängt sporthojs däck förut o det går ju utan problem men dom där jävla däcklåsen man ska ha där tillsammans med allt annat..
När jag krängt på däcket o fyller lite luft o drar åt däcklåset så nyper typ däcklåset hål på slangen.
Ska fara o försöka laga slangen idag men vad ska jag göra för att inte nypa sönder slangen igen?
När jag krängde på trelleborgarna på hondans 19":are bak, vilket tog två och en halv timme, så anade jag det värsta...framdäcket tog 10 minuter.
Jag var nästan säker på att jag fått ett 18" däck bak. Maken till brottningsmatch får man leta efter, normalt brukar jag växla däck på geggmoppen runt 40 minuter, från hjul på cykel, till hjul på cykeln igen.
Får jag en punka, så får däckfarbrorn' ta hand om det...det blir nog aldrig mer Trelleborg här...
Ja den tanken slog mig me nyss när ja kolla lite på framdäcket..
O kan nån hitta en film på youtube där de byter framdäck måntro? Mjeee antagligen inte för att det är nog omöjligt
[YOUTUBE-ID]G1ocE9XNdsg[/YOUTUBE-ID]
Körde med slang innan men efter 2 punkteringar på GGN kör jag alltid med mousse, ca 3000:- per år, men att åka på tävlingar och tvingas bryta pga punka svider så in i helvete! (en GGN-helg kostar väl 6-8000)+ att du får bättre grepp med korv!!!Enduroslangar är alltid att rekommendera, punkor elimineras mer eller mindre.
Kostar inte farligt heller, hittar man budgetvarianter från team10 eller liknande handlar man under 200:-/slang, klart värt att slippa få punka längst bort i spåret...
Korv är ännu bättre, men det är lite för begränsad livstid på sådana sett till vad de kostar.
Körde med slang innan men efter 2 punkteringar på GGN kör jag alltid med mousse, ca 3000:- per år, men att åka på tävlingar och tvingas bryta pga punka svider så in i helvete! (en GGN-helg kostar väl 6-8000)+ att du får bättre grepp med korv!!!
i år(2009) hade GGN fått kosta hur mycke som helst, körde 6 varv för första gången i min karriär, något som ingen i kompisgänget har gjort innan! må tro att jag mådde gött den kvällen och gör fortfarande, hade hojen pajat på 6:e varvet hade den fått stå kvar på tofta! GGN är en folkfest som livar upp lite i höstmörkretJust därför har jag inte kört GGN än, det kostar mer än det smakar (och jag är inte mycket för att styra enduro i köer...).
Men med tjockslang tror jag att jag åkt på en punka under mina lite styvt 3 år på banan där stenarna föds (Gröndal i Etuna)...tycker inte riktigt korv är värt kostnaden för mig.
Hemligheten är att pressa ner däcket på motsatta sidan när du ska kränga på de sista 30 cm. själv använder jag däcksverktyg som pressar ner däcket och sätter i 3 st svetsklämmor som tvingar däcket mot mitten av fälgen när man kränger på den sista biten på däcket, denna metod är ett måste om men kör med mousse! använd 3 järn,( 2 som håller däcket på plats och arbeta med det tredje) gör man bara rätt behöver du aldrig ta i med mer än 2 fingrar på järnen! och som alltid... smörja rejält! kör enduro seriöst så jag byter OFTA, ca 10 min per däck tar det för mig! Biltemas crossdäck är skräp!! Bridgestone M404 bak och M403 fram är
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |