Svårt att sälja hoj nu?

Roger_K

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
Suzuki RGV 250 1990
Har haft annons ute i två veckor nu till ett pris som är lite under av vad de flesta begär men ändå är det nästan dött (2 som har mejlat). Är det så att vissa modeller är döda på marknaden, är marknaden mättad på motorcyklar, eller vad? Är det fler som tycker att det är svårt att sälja hoj nu? Vad kan man göra för att sälja bättre?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Med ungefär en månad kvar på säsongen för de flesta (om ens det) så kan man helt klart räkna med en ganska sval marknad.

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Jag tror det är trögt. Köpte min R1 i början av juni och killen hade haft den ute länge på annons. Fint skick, låga mil och ändå hade han bara haft en seriös spekulant. Kändes nästan som stöld.

galningombord

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2011
Hoj
-09 kawasaki zx10r
japp de e skit dött på marknaden hehe.... :-( har haft min ute över en månad nu å bara en som mailat.... tråkigt men sant

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
2 veckor är väll ingen tid igentligen, men vänta till våren så får du mer imo.

är det den Orange RGV250 du säljer?

den är nice skulle köpa om jag hade stålar :) men nu har jag int de för en till leksak :)

Roger_K

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
Suzuki RGV 250 1990
2 veckor är väll ingen tid igentligen, men vänta till våren så får du mer imo.

är det den Orange RGV250 du säljer?

den är nice skulle köpa om jag hade stålar :) men nu har jag int de för en till leksak :)

Nej det är en Suzuki GSX 750 ES -83 som jag säljer.

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Ska du sälja såhär på hösten får du nog räkna med att gå ner ordentligt i pris för att någon ska köpa. Säsongen är ju trots allt nästan slut.

Men att hitta en två-takts endurohoj för hyffsat pris och inom rimligt avstånd verkar vara en omöjlighet :gnissla

Last edited:

Markymark

Sporthojsnörd
Gick med
30 Jun 2011
Hoj
R1
Ja, det får nog vara rätt hoj om man ska få sålt den så här sent in på säsongen. en 750 från 83 e väl aldrig het oavsett när den är ute för försäljning dock.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
OBS generella termer: Eftersom vi lever i en marknadsekonomi så är det helt enkelt som så att om inte en pryl går att sälja vid ett visst tillfälle så är det aktuella priset för högt.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det är höst, ingen säsong att tala om kvar och majoriteten tror att de kan få pengarna tillbaka för vad de gav ut i våras.

Ringde på skoj på en R1:a -98 för någon dag sedan. Den låg ute tokhögt, men jag tänke "den har legat 1 1/2 månad så han kanske går ned kraftigt".
Ha, han skulle inte pruta en enda krona på den. för att citera honom själv "den är värd 40 000 och den kommer att gå för 40 000...."
Vi avslutade samtalet ganska snabbt utan affär.

Där är ett bra exempel på folk som inte riktigt fattar att skall man sälja något så måste man, hur smärtsamt det än är, reglera priset efter vad marknaden är beredd att betala.
Hade han gått ned till 25 papp, då hade jag åkt och kollat på hojen i varje fall.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag sålde min er6-n här om dagen, en enda spekulant på tre veckor, men såld blev den.
men jag hade nog fått bättre betalt i vår.

Frasse

Boxerfantast
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
BMW R1250GSA -19, KTM 250 Freeride -18, BMW S1000RR M -19
Tycker det är väldigt segt överlag på marknaden. Har en ny Husqvarna ute till rena förlust-priset. Ändå är det svårt att få någon seriös att slå till.
Det roliga är att när det pratas om kris så tror alla att det är kris, fast de går till samma jobb, med samma matdosa och får samma lön den 25:e. Fast när det talas om att det går bra, ja då går det bra att handla... :rolleyes:

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Det är klart att man kan ju sätta det lägsta priset som man kan tänka sig att sälja för o behålla varan om man inte får det.

Då är det dock viktigt att upplysa kunden om detta för att inte ta upp andras dyrbara tid,

Precis som att man inte skall vara spekulant på ngt man inte har råd med eller knappt ens vet vad det är

BusAnna

&#1729;&#1605;&#1740;&#1588;&#1729; &#1570;&#1582;
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Klart det är mer lättsålt i vår, men, turbulensen på världsmarknaden just nu kan skicka ner även Sverige i en lågkonjunktur i höst och det kommer i så fall helt säkert påverka "lyxkonsumtionen" dvs efterfrågan på hojar i vår.

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
1098 i framtiden
haft min cbr1000rr te ett bra tag nu inte en enda spelulant och priset ligger under 80k med möjlighet till finans nyservad o nytt bakdäck ..

Jag tror det e segt för att konjuturen ser ut som den gr. Folk väljer att håplla i sina pengar snäppet mer nu när räntorna har gått upp.. Det talas om om räntesänkingar s å jag tror att det blir betydligt lä'ttare att sälja till våren

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati