Svårt att sälja hoj nu?

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Sålde nyss min GSX-R750 på 3-4 dagar. Det gäller bara att ha rätt pris.

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
1098 i framtiden
En polare (bilhandlarsläkte) lärde mig en gång i tiden "några tusenlappar hit eller dit på ett fordon är sak samma, du blir av med den och kan gå vidare till nästa".

Så här på äldre dagar så har man insett att han har helt rätt. Blir man av med några tusenlappar för ett objekt man vill bli av med, skit samma. Bättre tur nästa gång liksom.

Annars kan väl folk som vill sälja nappa på den där engelsmannens sms, ni vet han som vill köpa alla fordon på Blocket. :tungan

du är wiseguy rakt av

hmm vill inte länka igekligen men

http://www.blocket.se/stockholm/Cbr1000rr_svart_vit_35333711.htm?ca=11&w=1

Vad tycker ni är rimligt pris då på denna? Och skulle det nite se konstigt ut om den kommer ut igen på våren fast med högre pris bara för att det är vår

Last edited:

moddlaren

Guest
du är wiseguy rakt av

hmm vill inte länka igekligen men

http://www.blocket.se/stockholm/Cbr1000rr_svart_vit_35333711.htm?ca=11&w=1

Vad tycker ni är rimligt pris då på denna? Och skulle det nite se konstigt ut om den kommer ut igen på våren fast med högre pris bara för att det är vår

Om inte annat så visar han skylten o vem som helst kan leta upp den o vipps är den borta.

skönt att bo längst in på en lååång smal grus väg med många stora traktor försedda bondgårdar längs vägen, ingen som kommer undan här, sista tjuven som försökte sno en av båtarna fick bada länge bredvid bryggan visserligen kostade det ett par 1000,ingar i böter men det var det värt:rofl

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vad tycker ni är rimligt pris då på denna?
75-65' är väl rimligt för en literhoj av den årsmodellen. Kommer säkert gå några dylika för 60' och lite lägre under vintern, men annars tror jag inte det dyker upp så värst många fina & icke bankörda exemplar för billigare penningar.

TotalSatan

SouthSider
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
KTM 990 SM, HD1200 Bobber
Men om man är i den andra situationen och ska köpa hoj nu så är det ju helt sjukt billigt nu. Jag har följt blockets sporthojar varje dag i många många års tid nu. Men en sån här svacka i priser har jag aldrig sett förr.

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Jo det verkar vara en riktig svacka just nu, jag la mig 25000kr under närmsta likadana hoj som jag har och ändå inget napp. Ett riktigt kap för nån som bara skulle vilja sälja den vidare i vår.

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Hellu!
Jag hade tänkt att byta min hoj i våras men sen vart jag så sugen så jag körde på. Efter Gotland ring så lade jag ut hojen på annons.
Jag har en CBR1000RR -08 regbar med lite extra saker på. Ligger ute för 69.000:- och jag tycker det är ett skäligt pris. Verkar inte som marknaden tycker samma :)

Jag har ingen brådis att sälja den så kommer den inte iväg för mitt tänkta pris nu så håller jag den till våren.

Vill inte göra reklam för min annons men ni kan ju kika på den. http://www.sporthoj.com/annonser/?id=56964
Min fråga är. Är jag helt ute och cyklar med mitt pris?

/H

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
det som sker är normalisering av priserna..
Priserna har varit för höga för länge..

Kanske får vi se mer humana priser på beg. marknaden framöver.. och till våren.. (Näää det tror jag inte)

ps. vem vill binda upp mycket kapital över vintern ? Vill man får sålt nu så får man lägga ett pris som lockar till köp (vilket har nämnts av flera i tråden) för den som kan tänka sig binda upp sitt kapital..

manneman

Guest
Hellu!
Jag hade tänkt att byta min hoj i våras men sen vart jag så sugen så jag körde på. Efter Gotland ring så lade jag ut hojen på annons.
Jag har en CBR1000RR -08 regbar med lite extra saker på. Ligger ute för 69.000:- och jag tycker det är ett skäligt pris. Verkar inte som marknaden tycker samma :)

Jag har ingen brådis att sälja den så kommer den inte iväg för mitt tänkta pris nu så håller jag den till våren.

Vill inte göra reklam för min annons men ni kan ju kika på den. http://www.sporthoj.com/annonser/?id=56964
Min fråga är. Är jag helt ute och cyklar med mitt pris?

/H

Man behöver inte vara en sympatisör för att fatta att med det stöldskyddet kan man lämna hojen olåst på stan, jag har en närbesläktad variant själv! :)

det som sker är normalisering av priserna..
Priserna har varit för höga för länge..

Kanske får vi se mer humana priser på beg. marknaden framöver.. och till våren.. (Näää det tror jag inte)

ps. vem vill binda upp mycket kapital över vintern ? Vill man får sålt nu så får man lägga ett pris som lockar till köp (vilket har nämnts av flera i tråden) för den som kan tänka sig binda upp sitt kapital..

Samtidigt så sker det just nu ett generationsskifte på hojmarknaden och rettor ifrån -98 som länge legat för högt i pris hamnar nu på en mer rimlig nivå.

Last edited:

Scorpiojn

Medlem
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Ducati 998s FE
Sålde nyligen min Ducati ST3. Denna modell har nog hamnat lite i kläm eftersom de som fokuserar på en sporttouring oftast tittar på BMW, Honda VFR eller liknande. Ducatiköpare är oftast inriktade på ducatis sporthojar och/eller monster. ST-serien lades också ner pga dålig försäljning.

Kollade noga upp marknadsvärdet genom prislistor och befintliga annonser innan jag själv annonserade. Provade först med ett rimligt marknadsvärde vilket genererade rätt svalt intresse. Då min ekonomi inte på något sätt kan anses vara ansträngd och hojen var betald hade jag ingen panik att sälja, men sänkte efter en månad priset med 10000 kr. Efter ytterligare en månad var hojen såld till begärt pris. Hade jag inte fått det hade jag behållit den.

Antingen behåller man hojen eller så släpper man den för vad köparna är beredda att betala. Inte direkt någon raketforskning om man säger så.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati