En polare (bilhandlarsläkte) lärde mig en gång i tiden "några tusenlappar hit eller dit på ett fordon är sak samma, du blir av med den och kan gå vidare till nästa".
Så här på äldre dagar så har man insett att han har helt rätt. Blir man av med några tusenlappar för ett objekt man vill bli av med, skit samma. Bättre tur nästa gång liksom.
Annars kan väl folk som vill sälja nappa på den där engelsmannens sms, ni vet han som vill köpa alla fordon på Blocket.
du är wiseguy rakt av
hmm vill inte länka igekligen men
http://www.blocket.se/stockholm/Cbr1000rr_svart_vit_35333711.htm?ca=11&w=1
Vad tycker ni är rimligt pris då på denna? Och skulle det nite se konstigt ut om den kommer ut igen på våren fast med högre pris bara för att det är vår
75-65' är väl rimligt för en literhoj av den årsmodellen. Kommer säkert gå några dylika för 60' och lite lägre under vintern, men annars tror jag inte det dyker upp så värst många fina & icke bankörda exemplar för billigare penningar.Vad tycker ni är rimligt pris då på denna?
Jo det verkar vara en riktig svacka just nu, jag la mig 25000kr under närmsta likadana hoj som jag har och ändå inget napp. Ett riktigt kap för nån som bara skulle vilja sälja den vidare i vår.
Plankan: Bra affär! Den där hojen är precis inkörd och kommer ta dig många (och snabba) varv runt europa om du så vill - till en årsförsäkring på 1600!
ps. vem vill binda upp mycket kapital över vintern ?..
Hellu!
Jag hade tänkt att byta min hoj i våras men sen vart jag så sugen så jag körde på. Efter Gotland ring så lade jag ut hojen på annons.
Jag har en CBR1000RR -08 regbar med lite extra saker på. Ligger ute för 69.000:- och jag tycker det är ett skäligt pris. Verkar inte som marknaden tycker samma
Jag har ingen brådis att sälja den så kommer den inte iväg för mitt tänkta pris nu så håller jag den till våren.
Vill inte göra reklam för min annons men ni kan ju kika på den. http://www.sporthoj.com/annonser/?id=56964
Min fråga är. Är jag helt ute och cyklar med mitt pris?
/H
det som sker är normalisering av priserna..
Priserna har varit för höga för länge..
Kanske får vi se mer humana priser på beg. marknaden framöver.. och till våren.. (Näää det tror jag inte)
ps. vem vill binda upp mycket kapital över vintern ? Vill man får sålt nu så får man lägga ett pris som lockar till köp (vilket har nämnts av flera i tråden) för den som kan tänka sig binda upp sitt kapital..
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|