är det något speciellt man bör tänka på när man monterar av tanken? tänker på sladdar, insprutning och whatnot.
Nope, eller ja, men du ska inte montera loss tanken bara för att plugga PAIRen...bara "lyfta" den.
1. Ta loss de triangelformade täckpanelerna under sadel som sitter med varsin insexskruv (olika på olika sidor, passar inte båda sidor) samt en propp.
2. Ta sedan loss två nästan likadana insexskruvar innanför som håller fast sadeln, ta sedan loss sadeln.
3. Lossa de två insexskruvarna som håller tanken (på varsin sida om styrlagret)
4. Ta fram dendär metallpinnen som borde finnas under passagerarsadeln.
5. Lyft upp tanken och placera pinnen genom ett av skruvhålen och öglan mot framgaffelbulten.
6. Ta loss x antal stjärnskruvar varvet runt luftrenaren (troligen 8 st om jag minns rätt) och luft bort locket.
7. Lyft ut luftfiltret (blås ur det samtidigt vetja...) och lokalisera PAIR-hålet och gänga i valfri 20mm M10 enligt tidigare bild.
Sedan bara plocka ihop i omvänd ordning och ut o testa!
OM det mot förmodan inte hjälpte så GÅR det ju att bänka orginalboxen också, man MÅSTE alltså inte montera PC, förutsatt att man väljer en verkstad/bänkare som äger en Yoshimura Adjust-Box. De som har bänk och är auktoriserade Suzuki-dealers har vanligen detta verktyg. Blir betydligt billigare och näst intill lika bra (skillnaden är att pc kan mappas över hela registret i 100 varvs(?) intervall, medan orginalboxen tillåter +/- ändring på tomgång, låg- och högvarv om jag inte minns fel.
Så, 25 mm M10-skruv monterad i luftburken, skitenkelt! Hoppas det gör en märkbar skillnad, har inte hunnit köra än. Dock tror jag inte det kommer göra någon skillnad när det gäller misständningarna, dock upplever jag det som att de har blivit färre efter att jag monterat dB-killers.
Jag tror väl mest på vad de flesta jag pratat med säger om att den helt enkelt skulle behöva mappas om efter öppna leovince-burkar. Kan inte komma på något annat.
Hade jag varit rik hade jag inte sålt den, gillar den starkt och just min är förmodligen en av de snyggaste nakna SV'n i landet dessutom. Men eftersom en av mina större intressen är att äventyrsresa på hoj så blir det att ha två hojar då jag vill ha en kul stads-/lekhoj. Men med SV'n blir det dyrt, så jag har väl tänk leta nån motard istället som är billigare att äga. Men jag har tvekat länge om att sälja den, gillar den starkt!
Så, då var pärlan officiellt till salu. Tänkte att ni skulle få ta del av några av bilderna jag tog på den nytvättad och fin.
http://www.blocket.se/vi/29176388.htm
Och ja, priset är kanske inget höstpris men jag har ju skrivit "...eller bud". Sedan gråter jag väl kanske inte heller om jag 'tvingas' behålla den!
tja alla sv åkare e väldigt ny här o måste komma underfund me hur sidan fungerar .. just nu kör ja en honda cb 600 men hade tänkt mig att byta till en SV1000 men nu e de ju så här va att ja vet inte så mkt om den hojen bortsett från de man har läst om den ..
så ja har lite frågor som ja hoppas på kunna få svar på
1) hur många HK har den ??
2 0-100 km/h ??
3) hur mkt skillnad är de mellan 03:an och 07:am?
4 )hur är den att köra ??
hoppas ja kan få svar på frågorna o tack i förhand
Köp min
1: c:a 125 hästar orginal.
2:0-100 bra fråga 0-400meter 11,4s
3: 03 har en bakram som pekar mer uppåt. 07 har svart ram. det jag kommer på direkt.
4: Den är skit goo . Gött vrid och smidig på små vägar samidigt som den är stabil i högre farter. Sen är ljudet så mysigt. Taget från Bike:
"En civiliserad twin som gör allt rätt. En råstark drivkälla, Komfort."
Behöver vi säga mer
Twin-love
tack för svaren .. ja håller på o ska sälja min förhoppnings vis får ja min sålt i veckan måste få min såld först innan ja kan köpa en ny .. har ju en kille som verkar intresserad av den så deba hålla tummarna ..
va har du för en
år??
mil?
bankörd?
skick?
pris ?
hadeking
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |