SV 1000-tråden

Walle

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
Buell xb9r
Det är, enligt mig en fördel av astronomiska mått om den är oduglig att skjutsa på, jag slipper helst en massa dökött bakom mig.. :p

Hojta gärna till om ni springer över en fräsch SV med helkåpor som är till salu :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Det är, enligt mig en fördel av astronomiska mått om den är oduglig att skjutsa på, jag slipper helst en massa dökött bakom mig.. :p

Hojta gärna till om ni springer över en fräsch SV med helkåpor som är till salu :)

Jo visst är det ju så och därför har jag ju gjort min "omöjlig" att skjutsa på genom att sätta en plastbit i stället för passgerasadel och hållare för ljuddämpare utan fotpinnar.:)

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Nu har jag visserligen inte lagt ut min på blocket än men dock här på sporthoj och det är bara två pers har visat intresse för hojen (min) här på sporthoj men sedan bangat ur med diverse dåliga ursäkter som att deras budget ligger ett par tusen under det man ber om (har man 40 så kan man nog skaka fram 6 till om man vill ha en hoj, pengar man garanterat kommer lägga på extradelar och bling annars ändå). Tycker det är konstigt att fler inte visat intresse och jag förstår inte riktigt hur folk tänker när de letar hoj, de är ute efter en begagnad hoj men ändå ska den vara i princip som ny? En hoj är väl ändå till för att åkas på, om jag inte helt har misstagit mig? Jajja, kommer nog aldrig förstå mig på det där. Oavsett så har jag en jävligt fin hoj till salu för ett jävligt bra pris! Eller är det just SV'n som inte är så populär? Kan hålla med om att nakna versionen inte ser värst bra ut original men det är också därför min ser ut som den gör! Så känner ni någon som är ute efter en grym hoj, tipsa dem gärna om min så får de mycket för pengarna! :tummenupp

mother

BALKAN BOY
Gick med
16 May 2007
Hoj
Triumph Explorer 1200
Hah, Pat din jävel, skrattar du åt mina 106 kilo?
Jag tycker att det är vackert. :))
En riktig man väger, eller har någonsin vägt tresiffrigt. :))

Walle, jag körde ca 700 mil på min SV i sommras. Inga problem. Dock hade jag gjort lite ändringar, som Pat säger. Om du vill, kolla på min sajt, www.balkantouring.com , där har jag en typ blog...Kolla artikeln om förberedelser till resan, så kan du se vad jag gjorde med hojen...
Vill du provsitta å kolla lite hur hojen känns är du välkommen att komma förbi, ser att du bor i V-ås. Skicka pm i så fall...
/mother

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
Hej hej...

Tänkte höra om någon som beställt grejor från England... är det lätt att få hem...
Jag skulle beställa från Dennis Kirk (usa) men det var svårare än jag trodde.
Problem med verifering av kreditkort bla bla.....
Men England är juh inom EU så det borde juh inte vara nåt svårt.
Man behöver väl inte tulla för varor när det ska vara fri handel inom EU. Bara pröjsa frakt. Har hittat massor av saker på Ebay, men blir misstänksam att det är så billigt.
Kan det verkligen vara så att koppling & broms grepp typ TITAX kostar "bara" typ 1200 spänn för ett PAR? Sverige över 2- 2.500 kronor. Skulle gärna vilja beställa nu / till våren. Har nån handlat från UK? Tips på bra firmor / leveranser? S-racing i Sverige är juh rätt bra med, men men,,,, de har inte allt och inte "samma" priser som i UK.

Tacksam för svar..... Messa gärna på min sida eller maila privat här på sporthoj om tips och tricks.... Tack tack för ordet..... :tummenupp

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Hej hej...

Tänkte höra om någon som beställt grejor från England... är det lätt att få hem...
Problem med verifering av kreditkort bla bla.....
Men England är juh inom EU så det borde juh inte vara nåt svårt.
Man behöver väl inte tulla för varor när det ska vara fri handel inom EU. Bara pröjsa frakt. Har hittat massor av saker på Ebay, men blir misstänksam att det är så billigt.
Kan det verkligen vara så att koppling & broms grepp typ TITAX kostar "bara" typ 1200 spänn för ett PAR? Sverige över 2- 2.500 kronor. Skulle gärna vilja beställa nu / till våren. Har nån handlat från UK? Tips på bra firmor / leveranser? S-racing i Sverige är juh rätt bra med, men men,,,, de har inte allt och inte "samma" priser som i UK.

Tacksam för svar..... Messa gärna på min sida eller maila privat här på sporthoj om tips och tricks.... Tack tack för ordet..... :tummenupp

Jodå! England, USA, Thailand, Tyskland, Japan, Sverige mfl (som jag vet av)...aldrig varit några direkta problem även om jag anser mig ha utmanat ödet ett antal gånger...:) Aldrig blivit lurad hittills så jag anser det nog vara rätt säkert att beställa hem greijer.

Ärligt talat har det nog varit mest små bekymmer och funderingar då man beställer från Sverige (iom handel med små firmor eller privatpersoner och betalning medelst vanlig kontoöverföring som även medför höga bankavgifter för valutaväxling, otroligt vilket dåligt samarbete t.ex. Nordea har mellan länderna...inga fördelar där inte). eBay däremot fungerar perfekt ihop med PayPal! Se bara till att beställa från säljare som kan/vill skicka utomlands, avgifterna kan variera mycket så det lönar sig att jämföra...

EDIT: Jänkarna brukar vara bra på att fabricera nedvärderade fraktsedlar på sändningarna så man kan undvika tullar utan att man ens behöver be om det. Blev lite skraj när jag beställde hem böcker om hobbybilen från Japan då ja blev uppringd av tullen med orden "är det du som väntar paket från Japan som vi just fått in?"...."ööööhhh, jaaa?" svarade man försiktigt men de ville bara bekräfta vart de kunde leverera dagtid, sedan kom budkillen till jobbet med lådan, inga avgifter...:tummenupp

Last edited:

mother

BALKAN BOY
Gick med
16 May 2007
Hoj
Triumph Explorer 1200
Jag har oxå bara positivt att säga om ebay.
Har beställt massor med grejer och aldrig blivit lurad.
Helt nya stötdämpare bak med nivåreglering för min cheva köpte jag för 100$ inkl frakt, alltså för paret. Här ville man ha 1500 st på skrotet...
Så visst går det att göra klipp och det behöver inte vara konstigt. Vissa saker är bara riktigt dyra här hemma.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Hej hej...

Har beställt massor av grejer från UK och resten av världen. Enda problemen har varit USA. Fast även därifrån har mycket gått smärtfritt. Dock inte allt. Från England och via eBay har det aldrig varit några problem. Jag köper dock allt från svenska firmor om det finns här och det inte är mycket billigare utomlands. Just nu med vår starka krona så är det ju vansinnigt billigt ibland att köpa från annat land. Å då kan jag inte låta bli. Frakterna från England och Tyskland är också billiga.

Walle

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
Buell xb9r
Grym hemsida, ser riktigt bra ut!

Jag kommer gärna förbi och kollar på SV'n någon dag!

Du råkar inte känna till någon ledig garageplats i Västerås? Parkera nya hojen på gatan är det som gör att man tvekar till att byta ut den sura 640'in...

Hah, Pat din jävel, skrattar du åt mina 106 kilo?
Jag tycker att det är vackert. :))
En riktig man väger, eller har någonsin vägt tresiffrigt. :))

Walle, jag körde ca 700 mil på min SV i sommras. Inga problem. Dock hade jag gjort lite ändringar, som Pat säger. Om du vill, kolla på min sajt, www.balkantouring.com , där har jag en typ blog...Kolla artikeln om förberedelser till resan, så kan du se vad jag gjorde med hojen...
Vill du provsitta å kolla lite hur hojen känns är du välkommen att komma förbi, ser att du bor i V-ås. Skicka pm i så fall...
/mother

mother

BALKAN BOY
Gick med
16 May 2007
Hoj
Triumph Explorer 1200
Grym hemsida, ser riktigt bra ut!

Jag kommer gärna förbi och kollar på SV'n någon dag!

Du råkar inte känna till någon ledig garageplats i Västerås? Parkera nya hojen på gatan är det som gör att man tvekar till att byta ut den sura 640'in...

Tack så mycket.
Nae fan, det är ju svårt med garageplats. Tyvärr...

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Avgasknallar och misständning

Håller fortfarande på å gnager på vad det kan vara som orsakar de onormala avgassmällarna samt någon misständning då och då och det enda jag fick i svar från Din MC i Rotebro var att det förmodligen var att jag kört med öppna burkar utan att mappa om hojen. Vad jag förstår av reaktionerna från vissa i denna tråd så ska det inte spela någon roll och att det förmodligen beror på något annat. Smällarna blev jag temporärt av med genom att täppa igen PAIR i luftburken men misständningarna blev kvar, även om det inte sker särskilt ofta, mest vid snabbgas vid stillastående och från tomgång (men bara ibland som sagt).

Hur som helst så har jag låtit det där vara över vintern men tänkte ta tag i det nu inför våren och försäljningen av hojen. Då hittade en vän en länk från en tråd i SMC's forum där en kille med en V-strom (samma motor i princip) har samma problem, dock låter de snäppet allvarligare.

http://forum.svmc.se/showthread.php?t=3985­­

Så jag tänkte direkt att "fan det lär vara något liknande med min, den drar säkert tjuvluft någonstans" och mindes att min gamla Suzuki Marauder 800 jag hade en gång i tiden hade samma problem och då visade det sig vara gummiinsuget till cylindern från förgasaren som nästan höll på att släppa från cylindern och därav drog in tjuvluft också. Det var bara att sätta på plats och skruva åt slangklämman igen.

Så idag gick jag ner till garaget och rev upp hela skiten för att leta lösa eller skadade slangar och hittade inte ett piss utöver det normala. Det enda var att några slangklämmor på gummiinsuget inte satt åtskruvade så särskilt hårt (från insprutningen till cylindern), dock satt de på plats. Jag skruvade åt allt och flyttade in slangar och rör ända in så jag säkrat allt men som sagt, hittade inget utöver det normala. Det enda jag hittade som hade lossnat var en liten slang från soppatanken som jag antar bara är någon mindre viktig grej då den bara ledde ner till under hojen, alltså bara ner på marken eller i mitt fall ner på insidan av min bellypan. Inte fan kan den ha gjort någon skillnad, eller? Jag tänker misständningar och avgasknallar alltså. Bifogar bild.

Hur som helst så skruvade jag ihop hojen sedan och startade och då misstände den faktiskt inte en enda gång vid snabbgas hur jag än gjorde. Jag vågar dock inte lita på detta förrän jag faktiskt kan ta ut hojen på en tur, dock kändes det lite lovande iaf.

En annan fråga... då jag inte har någon manual och inte är någon expert (än). Vad är det för vätska som fylls på där under tanken? Bifogar bild.

Bifogat

• IMG_0483.jpg
    IMG_0483.jpg
    236.2 KB · Visningar: 95
  • IMG_0486.jpg
    IMG_0486.jpg
    236.5 KB · Visningar: 77
Last edited:

Soka

Medlem
Gick med
7 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R750 K6
En annan fråga... då jag inte har någon manual och inte är någon expert (än). Vad är det för vätska som fylls på där under tanken? Bifogar bild.[/QUOTE]

God morgon!
Det är expansionskärlet till kylaren, du har min/max nivåmarkeringar på sidan.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
En annan fråga... då jag inte har någon manual och inte är någon expert (än). Vad är det för vätska som fylls på där under tanken? Bifogar bild.

God morgon!
Det är expansionskärlet till kylaren, du har min/max nivåmarkeringar på sidan.[/QUOTE]

Kul att se dig här i tråden Soka!

Om du behöver fylla så blanda lika delar glykol och vatten!

Din andra fråga är ju betydligt svårare att svara på fast jag tycker att du är på rätt spår med tjuvluften.

Du har bytt ljuddämpare och har inte mappat hojen för detta. Behöver alltså inte vara något egentligt fel utan kan vara så att den bara behöver en mappning för de nya förutsättningarna.

Hade det inte varit så långt kunde du ju lånat min PC3 och provat!

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Du har bytt ljuddämpare och har inte mappat hojen för detta. Behöver alltså inte vara något egentligt fel utan kan vara så att den bara behöver en mappning för de nya förutsättningarna.

Hade det inte varit så långt kunde du ju lånat min PC3 och provat!

jag har inte bytt några ljuddämpare, de satt på när jag köpte hojen och de hade nog suttit på ett bra tag innan det också. jag har kört långt över 1000 mil med den där hojen och med de där ljuddämparna utan några problem, därför känns det som att det inte skulle vara en fråga om mappning det handlar om. jag är tveksam till att den skulle börja smälla och misstända relativt "bara sådär" av att den skulle gå på fel mapp efter att den faktiskt gått prima med den ett bra tag innan.

näe, jag sätter mina pengar på tjuvluft, om att ha skruvat åt lite slangklämmor ska ha löst problemet är tveksamt men man vet aldrig. det återstår att se så fort snön smälter.

Ingen som har ett svar om slangen och bensintanken, bild ett?

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
jag har inte bytt några ljuddämpare, de satt på när jag köpte hojen och de hade nog suttit på ett bra tag innan det också. jag har kört långt över 1000 mil med den där hojen och med de där ljuddämparna utan några problem, därför känns det som att det inte skulle vara en fråga om mappning det handlar om. jag är tveksam till att den skulle börja smälla och misstända relativt "bara sådär" av att den skulle gå på fel mapp efter att den faktiskt gått prima med den ett bra tag innan.

näe, jag sätter mina pengar på tjuvluft, om att ha skruvat åt lite slangklämmor ska ha löst problemet är tveksamt men man vet aldrig. det återstår att se så fort snön smälter.

Ingen som har ett svar om slangen och bensintanken, bild ett?

Slangen är nog en avluftningsslang till tanken-

Om du har glasull i ljuddämparna så försvinner detta med tiden och de blir öppnare. En kompis med SP2 fick bort sina smällar när han packade om ljuddämparna.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Om du har glasull i ljuddämparna så försvinner detta med tiden och de blir öppnare. En kompis med SP2 fick bort sina smällar när han packade om ljuddämparna.

jo men skulle det ha något med misständningarna att göra? för jag är ganska rejält säker på att avgassmällarna beror på samma problem som det som gör att den misständer då båda grejerna började ske samtidigt. som sagt, min gamla hoj reagerade likadant och då var det tjuvluft. Dock ser SV'n ut som en Nasa-raket under tanken jämför med den, slangar å skit överallt. Så för mig var det inte lika uppenbart vart jag skulle leta fel, letade iofs överallt där jag såg och kom åt.

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Hoj
Street triple R 2010
Tja igen alla Goa glada sv åkare hoppas ni har haft de nice under jul o nyår. Så nu har ja äntligen fått tummen ur arslet o besällt mina nya fina ljud burkar dess värre är de 4-6 veckors leverans tid men men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Sen blir de väl o köpa pc3 samt filter när snön e borta.

Har vi kommit på när vi skulle ta vår SV tur??

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!