SV 1000-tråden

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Ringde nyss runt och kollade pris på försäkring på min SV. Då jag köpte den så tecknade jag Bilsport & MC "ca 9400/år" året runt helförsäkring. Av ren nyfikenhet ringde jag Suzuki Märkesförsäkring idag, fick hör och häpna offert på 3795 :-/år året runt helförsäkring, tur att man har ångerrätt på 14 dagar :) "men det känns för bra för att vara sant."
Själv är jag 29 år och bor i Vallentuna (Norr om stockholm)
Vad har ni för försäkring på era hojar?

ja det låter alldeles för billigt, jag skulle dubbelkolla det, självrisker och de bara inte kollat fel eller blandat ihop halvförsäkringen etc. Har för mig att för någon som du så ska den hamna på runt 6500:- hos dem hel/årsförsäkring.

mother

BALKAN BOY
Gick med
16 May 2007
Hoj
Triumph Explorer 1200
ja det låter alldeles för billigt, jag skulle dubbelkolla det, självrisker och de bara inte kollat fel eller blandat ihop halvförsäkringen etc. Har för mig att för någon som du så ska den hamna på runt 6500:- hos dem hel/årsförsäkring.

Neaa..
Jag fick ny premie för någon vecka sedan. runt 2700 hel/hel. Fyller iofs 40 i år å bor i Västerås. Förra året var premien 5700:- så jag räknade med att det ska bli lite billigare i år, men det här var ju ganska drastiskt...
5k självrisk åxå...
Vi SV1000-ägare är kanske duktiga å inte krockar så mycket :D

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Neaa..
Jag fick ny premie för någon vecka sedan. runt 2700 hel/hel. Fyller iofs 40 i år å bor i Västerås. Förra året var premien 5700:- så jag räknade med att det ska bli lite billigare i år, men det här var ju ganska drastiskt...
5k självrisk åxå...
Vi SV1000-ägare är kanske duktiga å inte krockar så mycket :D

jo men du är just äldre och bor i västerås, inte sthlm, gör en markant skillnad! :tummenupp Jävligt bra premie du fick hur som helst!

Jompa81

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Suzuki SV 1000S -03
Självrisken hos Suzuki MF är i princip genomgående 5000 kr. Visst är det lite mer än Bilsport och MC men det hämtar man lätt tillbaka på premien, jag hade ju inte tänkt att använda försäkringen :) Men mn vet ju aldrig

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Självrisken hos Suzuki MF är i princip genomgående 5000 kr. Visst är det lite mer än Bilsport och MC men det hämtar man lätt tillbaka på premien, jag hade ju inte tänkt att använda försäkringen :) Men mn vet ju aldrig

man vet aldrig, tro mig. jag mosa in framhjulet och gafflarna mellan grenrören 1,5 år sedan och tog mig en flygtur, så skit KAN hända. dock var det inte mitt fel så jag slapp självrisken men så är det tyvärr inte alltid.

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Hoj
Street triple R 2010
Tja alla!! Har någon vart ute än då o kört ?? Sj ska ja hämta hojen från garaget nästa vecka o börja sesongen :) fan vilket väntande det är har inte fått burkarna än o då har ja väntat i 5 veckor nu men de står iof på bikersneed sidan att de är 4-6 arbetsveckor vänte tid så ja hoppas att ja får burkarna nu nästa vecka . Skulle ju va king .

Jompa81

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Suzuki SV 1000S -03
Jag var ute och körde i förrgår, var helt okej.
Går nu och väntar på att vädret ska bli lite varmare på nätterna så man kan börja köra till jobbet också.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005

Ja, jag såg att det var 5000 kr. Undantaget är nyare (än 4 år) Hayabusa och gixxers som har 25000 kr i självrisk.

Jag får säga tack för tipset. Dömde ut Suzuki märkesförsäkring för några år sedan när jag kollade men de har tydligen ändrat på en hel del sen dess så jag kommer att kolla igen.

Tja alla!! Har någon vart ute än då o kört ?? Sj ska ja hämta hojen från garaget nästa vecka o börja sesongen :) fan vilket väntande det är har inte fått burkarna än o då har ja väntat i 5 veckor nu men de står iof på bikersneed sidan att de är 4-6 arbetsveckor vänte tid så ja hoppas att ja får burkarna nu nästa vecka . Skulle ju va king .

Självklart har vi varit ute och kört Tomb. Det var länge sedan premiären var. Det var ju igår.:)

Kan meddela att ISR-skivorna och nya sintrade belägg biter betydligt bättre än original. I a f mycket bättre än just mina originalgrejer, de kan ju å andra sidan ha varit sämre än de ska vara av någon anledning. Fast det var ingen direkt hård körning. För mycket grus på vägen för att jag ska våga fresta något.

Last edited:

Jompa81

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Suzuki SV 1000S -03
En liten fråga till er som vet. Håller på och fibblar lite med¨dämparinställningen på min hoj. Tyvärr har jag en tyst handbok så jag förstår inte allt. Jag undrar lite vad den nedre justeringen (3) på benet gör. Någon som kan förklara? :Bugar

Bifogat

• suspension.pdf
    370.2 KB · Visningar: 124

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
ja det är fan jobbigt med dessa tysta handböcker! man hör ingenting!!

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Last edited:

DRace

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
CBR1000RR
Jag fick riktig överraskning när jag kollade försäkring via Suzuki MF, förra året kostade hel/hel 8675:-, nu kostar den 2922 hel/hel. Det var mkt trevligt!

Jompa81

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Suzuki SV 1000S -03
Jag fick riktig överraskning när jag kollade försäkring via Suzuki MF, förra året kostade hel/hel 8675:-, nu kostar den 2922 hel/hel. Det var mkt trevligt!

Jag fick min räkning idag och den låg på 3795:- för mig hel/helm hur bra som helst. Bara för alla att teckna nu då :banana

Pont

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
sv1000s

Vaf.. Jag som tyckte jag gjorde ett klipp idag som satte upp mig på en halvförsäkring för 2500 hos Moderna. Det här måste kollas upp.

aRd

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Aprilia RSV 1000 Tuono
Vaf.. Jag som tyckte jag gjorde ett klipp idag som satte upp mig på en halvförsäkring för 2500 hos Moderna. Det här måste kollas upp.

Jag fick premie på 2922:- hel/hel 30+ i mindre samhälle.:tummenupp

Har kört ca 6-7 mil totalt i år, men det är bra kallt än!!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!