SV 1000-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hmm ja får inte upp fram hjulet :s ja kanske e lite klen på gasen då hehe men har du drevat om din ??

Nu funderar ja på om ja ska lägga ut pengar på ett pc3 o ett filter har ju hittat bänkning o mappning för under 5000kr

Min är drevad 17/42. Fast med den mappningen jag kör med nu (den som är framtagen i bänk för just min hoj) så lyfter ändå inte framhjulet speciellt lätt genom att bara gasa upp det på ettan.

Nu när jag fått ordning på trottelöppningen ska jag dock lägga in en annan mapp som ger betydligt mer krut. Jag tog och satte ihop en nedladdad map och min bänkmap och det blev riktigt bra. Undre delen från den nedladdade och övre delen från den bänkade.

Ska också slänga tillbaka accpumpen och laborera lite med den. (Mjulvarupump alltså)

5000 kr är det för PC3 och mappning i bänk? 5000 kr bara för mappning i bänk är enligt mig bortkastade pengar för det lilla det eventuellt kan göra.
 

Soka

Medlem
Gick med
7 Apr 2007
Ort
Kolbäck
Hoj
Suzuki GSX-R750 K6
Tror ( ska man kanske inte göra här men det är på goda grunder) att originaloljan är 5W. Väldigt låg viskositet.

Det finns inlägg här i tråden som anger en positiv effekt av att byta till 10W. Justeringarna i gaffeln får större inverkan också. Det finns också inlägg med en som blev väldigt nöjd med att byta till 25W.



Samma lika här, utan att vara 100% säker så skall viskositeten på originaloljan vara 5W, i samband med översyn av gaffelbenen så byttes den till 10W. Jag tycker att gaffeln blev bättre och framför allt så märks justeringar på komp&retur mycket tydligare.
Gaffefjädrarna mättes också in och skulle fungera för 100kg (förare + utrustning).
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Min är drevad 17/42. Fast med den mappningen jag kör med nu (den som är framtagen i bänk för just min hoj) så lyfter ändå inte framhjulet speciellt lätt genom att bara gasa upp det på ettan.

Nu när jag fått ordning på trottelöppningen ska jag dock lägga in en annan mapp som ger betydligt mer krut. Jag tog och satte ihop en nedladdad map och min bänkmap och det blev riktigt bra. Undre delen från den nedladdade och övre delen från den bänkade.

Ska också slänga tillbaka accpumpen och laborera lite med den. (Mjulvarupump alltså)

5000 kr är det för PC3 och mappning i bänk? 5000 kr bara för mappning i bänk är enligt mig bortkastade pengar för det lilla det eventuellt kan göra.

I priset ingår det pc3, mappning o bänkning :) va ja fattar så är de något sommar erbjudande :)
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ska åka och hämta en sv1000s -04 idag, känns kanon :)

Ja, det är en härlig känsla. Spelar nog ingen roll hur gammal man blir, det är lika roligt i a f. Mina elaka kollegor påstår att jag har svarat "nästan lika roligt som att köpa ny hoj" på frågan hur det kändes efter att vi fått vårt första barn. Fast det tror jag inte på.:D

Skicka in lite bilder alla ni som skaffat nyss. Det livar upp tråden.

Lite fredagstrams då!

Vad är rekordet från att ha sett hoj till fullbordat köp? Då menar jag inte bara SV1000 men bara om man har en hoj innan. Jag såg min SV1000 ca kl 15 en torsdag på MC-Emanuels hemsida. Tog kontakt och frågade om de tog en XJR1300 i byte. Kl 11 dagen därpå stod jag som nybliven SV1000-ägare nere i Halmstad. Det blir 20 h totaltid. Kunde ha pressats betydligt om jag inte behövt så lång betänketid för jag hade ju hunnit ned till Halmstad innan de stängde kl 18.
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Ja, det är en härlig känsla. Spelar nog ingen roll hur gammal man blir, det är lika roligt i a f. Mina elaka kollegor påstår att jag har svarat "nästan lika roligt som att köpa ny hoj" på frågan hur det kändes efter att vi fått vårt första barn. Fast det tror jag inte på.:D

Skicka in lite bilder alla ni som skaffat nyss. Det livar upp tråden.

Lite fredagstrams då!

Vad är rekordet från att ha sett hoj till fullbordat köp? Då menar jag inte bara SV1000 men bara om man har en hoj innan. Jag såg min SV1000 ca kl 15 en torsdag på MC-Emanuels hemsida. Tog kontakt och frågade om de tog en XJR1300 i byte. Kl 11 dagen därpå stod jag som nybliven SV1000-ägare nere i Halmstad. Det blir 20 h totaltid. Kunde ha pressats betydligt om jag inte behövt så lång betänketid för jag hade ju hunnit ned till Halmstad innan de stängde kl 18.

Var väl i princip ganska snabb jag också. Följde ju upp SV-beståndet systematiskt under en längre tid men allvaret började när Kawan blev såld (köparen hämtade den på kvällen 26.4.2006). Hade ju sett samma SV över ett halvt år tidigare men den försvann snabbt från nätet då, den var dyr och i princip ny och kändes oåtkomlig då. En vecka innan Kawan blev såld noterade jag att SV kommit opp igen till ett mera humant pris, kontaktade säljaren omgående varpå denne skickade lite bilder men det var ju inte läge för vidare diskussioner innan man fått gamla hojen såld så jag antar att säljaren inte fäste så stort allvar vid mig i det läget...:D

Hursomhelst, Kawaköparen ringde den 25.4 från jobbet och kom förbi på kvällen. Han gillade vad han såg och lovade återkomma med skjuts och pengar nästa kväll, vilket också skedde. Hade själv vid tidpunkten svår förkylning och lätt feber gjorde sig påmind samma kväll. Hade redan beslutat ta ut en ledig dag för säkerhets skull nästa dag, men vem har tid med feber när man är utan hoj? Ringde säljaren på morgonen 27.4 och undrade om det skulle gå bra att komma och titta på eftermiddagen (avstånd enkel resa 40 mil). Han lät rätt överraskad :)D) och på telefon lät det som om han blev rätt paff, prisdiskussionen var snabbt i princip klar om hojjen motsvarade mina förväntningar. Åkte snabbt in till jobbet för att låna paketbil, den hade ju förståss dubbdäck fortfarande så jag bytte till sommardäck i ilfart och satte kurs tvärs över landet. Återkom samma kväll efter en tung dag med SV i bagaget...:tummenupp
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Var väl i princip ganska snabb jag också. Följde ju upp SV-beståndet systematiskt under en längre tid men allvaret började när Kawan blev såld (köparen hämtade den på kvällen 26.4.2006). Hade ju sett samma SV över ett halvt år tidigare men den försvann snabbt från nätet då, den var dyr och i princip ny och kändes oåtkomlig då. En vecka innan Kawan blev såld noterade jag att SV kommit opp igen till ett mera humant pris, kontaktade säljaren omgående varpå denne skickade lite bilder men det var ju inte läge för vidare diskussioner innan man fått gamla hojen såld så jag antar att säljaren inte fäste så stort allvar vid mig i det läget...:D

Hursomhelst, Kawaköparen ringde den 25.4 från jobbet och kom förbi på kvällen. Han gillade vad han såg och lovade återkomma med skjuts och pengar nästa kväll, vilket också skedde. Hade själv vid tidpunkten svår förkylning och lätt feber gjorde sig påmind samma kväll. Hade redan beslutat ta ut en ledig dag för säkerhets skull nästa dag, men vem har tid med feber när man är utan hoj? Ringde säljaren på morgonen 27.4 och undrade om det skulle gå bra att komma och titta på eftermiddagen (avstånd enkel resa 40 mil). Han lät rätt överraskad :)D) och på telefon lät det som om han blev rätt paff, prisdiskussionen var snabbt i princip klar om hojjen motsvarade mina förväntningar. Åkte snabbt in till jobbet för att låna paketbil, den hade ju förståss dubbdäck fortfarande så jag bytte till sommardäck i ilfart och satte kurs tvärs över landet. Återkom samma kväll efter en tung dag med SV i bagaget...:tummenupp

Fast det där var ju lång betänketid.:) Jag hade ö h t inte hört talas om SV1000 innan jag såg den kl 15 torsdag. Såg den och en VTR1000 Firestorm på en annan firma. Firestorm hade jag kört. Det enda jag visste var att jag var tvungen att byta bort min XJR annars kör jag ihjäl mig. Ringde en kompis som är uppdaterad på alla hojar och frågade vilken han tycker. SV1000 så klart den är mycket modernare och roligare. Jag har inte en sekund ångrat mitt impulsköp.

Du har inte ångrat ditt köp heller vad jag kan förstå?
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Fast det där var ju lång betänketid.:) Jag hade ö h t inte hört talas om SV1000 innan jag såg den kl 15 torsdag. Såg den och en VTR1000 Firestorm på en annan firma. Firestorm hade jag kört. Det enda jag visste var att jag var tvungen att byta bort min XJR annars kör jag ihjäl mig. Ringde en kompis som är uppdaterad på alla hojar och frågade vilken han tycker. SV1000 så klart den är mycket modernare och roligare. Jag har inte en sekund ångrat mitt impulsköp.

Du har inte ångrat ditt köp heller vad jag kan förstå?

Jag fungerar i allmänhet så här, det både tar länge och går fort. Det kan ta länge att få upp ångan men sedan sker allt ganska snabbt...:va

Men jag vinner inga snabbhetspris...:D

Ångrat nej, absolut inte...dock är ju en viss framåtsträvan alltid närvarande. Har dock ingen aning om vad jag skulle kunna tänka mig att byta till i dagsläget, det känns som om erfoderlig penninginsats inte riktigt kommer att ge tillräckligt med "bang for your bucks" när det inte finns någon modell som väcker det riktiga ha-begäret...

Visserligen gillar jag den HRC-färgade Firebladen, men det är ju en fyra...
Årets RC8R i vitt blev ju snygg OCH har v-twin men det är något som fattas...
RSV4 är ju rätt snygg med gott ljud i motorn men jag vet inte...

Kunde även tänka mig en helomvändning i form av en Grand National Replica (Sportster/Buell-motor i dirttrackram byggd för gatan) men den kostar ju hur mycket som helst och förmodligen helt omöjlig att registrera i Finland...

Antar jag inte är den enda med dylika tankegångar, dock har jag löst den värsta hungern genom inköp av ny hobbybil för säsongen och då blir ju liksom de ekonomiska förutsättningarna dör hojbyte också utarmade, liksom mängden tillgänglig fritid.....:huvet
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag fungerar i allmänhet så här, det både tar länge och går fort. Det kan ta länge att få upp ångan men sedan sker allt ganska snabbt...:va

Men jag vinner inga snabbhetspris...:D

Ångrat nej, absolut inte...dock är ju en viss framåtsträvan alltid närvarande. Har dock ingen aning om vad jag skulle kunna tänka mig att byta till i dagsläget, det känns som om erfoderlig penninginsats inte riktigt kommer att ge tillräckligt med "bang for your bucks" när det inte finns någon modell som väcker det riktiga ha-begäret...

Visserligen gillar jag den HRC-färgade Firebladen, men det är ju en fyra...
Årets RC8R i vitt blev ju snygg OCH har v-twin men det är något som fattas...
RSV4 är ju rätt snygg med gott ljud i motorn men jag vet inte...

Kunde även tänka mig en helomvändning i form av en Grand National Replica (Sportster/Buell-motor i dirttrackram byggd för gatan) men den kostar ju hur mycket som helst och förmodligen helt omöjlig att registrera i Finland...

Antar jag inte är den enda med dylika tankegångar, dock har jag löst den värsta hungern genom inköp av ny hobbybil för säsongen och då blir ju liksom de ekonomiska förutsättningarna dör hojbyte också utarmade, liksom mängden tillgänglig fritid.....:huvet

För mig är det lätt. Kan jag byta båda mina hojar mot någon av dessa gör jag det varje dag i veckan. Andra hojar som är intressanta för mig finns inte. Inte att byta bort mina mot i a f.
 

Bifogat

  • Commando 961 Cafe Racer 1280x1024.jpg
    Commando 961 Cafe Racer 1280x1024.jpg
    180 KB · Visningar: 52
  • Commando 961 Cafe Racer Silver 1280x1024.jpg
    Commando 961 Cafe Racer Silver 1280x1024.jpg
    177.5 KB · Visningar: 37
  • Commando 961 Sport 1280x1024.jpg
    Commando 961 Sport 1280x1024.jpg
    195.9 KB · Visningar: 48
  • Commando 961SE 1280x1024.jpg
    Commando 961SE 1280x1024.jpg
    179.6 KB · Visningar: 42

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ojojoj...den röda tack! :drool

Jo, det är den jag också spanat in mig på. Fast kolla hojarna. Det finns ju en enda sak att göra med dem. Byta bromsvätskebehållaren. Hur ska man klara vintrarna utan att ha några förbättringsprojekt?
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Nu har moppen börjat bete sig märkligt. Det känns som den misständer/dör på en vid ca 5500 rpm . Märks tydligast vid motorvägskörning när man ligger på "rulle" .
Inga problem när man gasar på,svarar direkt. Vore det bränsle relaterat så borde den ju snarare storkna vid pådrag.
Jag skall prova att koppla bort TRE-modden o se omdet kan va nå glapp där.

Några förslag. Jag har surfat runt i övriga världen och letat,,men SH_ regerar ju..:p
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Jag köpte Leo Vince! rätt så nöjd? va satte du dit för burkar då? :banana




jag har originaldrevning vad jag vet och min lyfter om man gasar släpper gasar i alla fall. Är nog betydligt lättare med annan drevning:yoparty

Detta är säkert en dum fråga men frågar ändå:
slipon med DB-killer flödar fortfarande bättre än original eller? Hur stor inverkan har DB-killern på flödet igenom egentligen?

Ja satte på scorpion burkarmkt snygga . Hade tänkt att ja skulle lägga upp lite bilder men ja har inte hunnit hehe
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
ii'.jpg

här e mina fina burkar dom låter aggresivt till o med DB killer i o utan DB killer blir man döv :yoparty
 

Mäki1

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki SV1000S -04. Kawasaki ER6F -07
Var hittar man HÖGA dubbla pipor? Eller vilka märken hålls med sådana? Så jag vet vad jag ska söka efter?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top