SV 1000-tråden

Mürek

Gillar inte gubbar med keps!
Gick med
16 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
SV1000s
Hej!

Är det någon som har en extra passagerarsadel till min SV 1000s -03 som ligger och skräpar någonstans och vill tjäna en slant? Vet någon hur man kan får tag i en?

Ciao
 

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Har eventuellt 2st mycket fina GPR dämpare att sälja för den som känner för ett byte :)
 

lillen_le

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Hässleholm
Hoj
KTM 690 ENDURO-08 /Suzuki SV 1000S
Tjena alla sv åkare.

Är det någon som haft samma bekymmer som jag att hojen tvärdör ibland, samma kan vara att den inte vill tända upp instrumenteringen alltid då man vill starta den? vrider man lite på styret eller drar i kablarna på höger sida vid styrkrona så funkar den. någon som vet var det kan vara glapp???


ha d
 

Jompa81

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki SV 1000S -03
Tjena alla sv åkare.

Är det någon som haft samma bekymmer som jag att hojen tvärdör ibland, samma kan vara att den inte vill tända upp instrumenteringen alltid då man vill starta den? vrider man lite på styret eller drar i kablarna på höger sida vid styrkrona så funkar den. någon som vet var det kan vara glapp???


ha d

Jag har haft samma problem en gång att den var tvärdöd då jag starta upp den. Fick igång hojen då jag ryckte lite i kablaget strax efter tändningslåset, efter det så har det inte hänt igen. Jag har fortfarande garanti på hojen men svårt att lämna in den för nått som inte finns
 

lillen_le

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Hässleholm
Hoj
KTM 690 ENDURO-08 /Suzuki SV 1000S
Jag har haft samma problem en gång att den var tvärdöd då jag starta upp den. Fick igång hojen då jag ryckte lite i kablaget strax efter tändningslåset, efter det så har det inte hänt igen. Jag har fortfarande garanti på hojen men svårt att lämna in den för nått som inte finns

Felet som jag hade vilket säkert du även kommer få senare om det redan hänt en gång..

det sitter 3 kontaktstycken under tanken , (ovanför kylaren lättast att nå därifrån under en svart plastkåpa) Det gröna kontaktstycket glappade i honstiften, klippte bort gamla kontaktstycket och monterade nya bättre.
 

Jompa81

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki SV 1000S -03
Felet som jag hade vilket säkert du även kommer få senare om det redan hänt en gång..

det sitter 3 kontaktstycken under tanken , (ovanför kylaren lättast att nå därifrån under en svart plastkåpa) Det gröna kontaktstycket glappade i honstiften, klippte bort gamla kontaktstycket och monterade nya bättre.

Får ta och kolla upp det. Min garanti går ut i mitten an Juni, kanske ska ta och lämna in den på garantijobb då
 

Nicke_72

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Tiger 800XC -13
Någon som har tips på bra olja? Just nu vet jag inte vad det är för olja i min (nyköpt hoj). Funderar på OK-Q8:as SBK 10w-40, funkar denna olja bra eller finns det bättre/billigare?
 

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Hur är Sv1000 att köra på slangen, läste nånstans om problem med att oljan rinner bak i motorn och kan leda till tråkigheter.
 

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Ort
grotta på söder
Hoj
z1000 espressoblack-08
Hur är Sv1000 att köra på slangen, läste nånstans om problem med att oljan rinner bak i motorn och kan leda till tråkigheter.

Vore intressant att veta då jag ev.går i köptankar...:confused:
Alla nöjda med sin eller? Har sett en -07 som verkar fin. Har dock ej provkört än.Bra köp eller vanliga fel som kan bli dyra? Hur ter den sig på slingriga vägar alt bana?

Tacksam för ideer o tankar.:)
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag har hört att det gällde den äldre TL-motorn.
Min SV går på ett hjul ibland och lever fortfarande efter 7500 mil. :)
 

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Vore intressant att veta då jag ev.går i köptankar...:confused:
Alla nöjda med sin eller? Har sett en -07 som verkar fin. Har dock ej provkört än.Bra köp eller vanliga fel som kan bli dyra? Hur ter den sig på slingriga vägar alt bana?

Tacksam för ideer o tankar.:)

Jag har inte haft min sålänge men väldigt nöjd hitills. Dock är jag inte så modig ännu att dra upp den på slangen även fast jag skulle vilja och vet att den orkar det lätt. Känns skönt att susa fram på i låga/höga farter, dock är jag inte Rossi i kurvor så nån annan kanske kan säga nåt där. Ett litet reportage i senaste Bike om sv1000s och det som sades där va typ att man skulle byta bakdämparn så fick den finare vägegenskaper :)
 

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Ort
grotta på söder
Hoj
z1000 espressoblack-08
Jag har inte haft min sålänge men väldigt nöjd hitills. Dock är jag inte så modig ännu att dra upp den på slangen även fast jag skulle vilja och vet att den orkar det lätt. Känns skönt att susa fram på i låga/höga farter, dock är jag inte Rossi i kurvor så nån annan kanske kan säga nåt där. Ett litet reportage i senaste Bike om sv1000s och det som sades där va typ att man skulle byta bakdämparn så fick den finare vägegenskaper :)

Hmm...byta bakdämparen kan nog bli en slant.Ja,om det nu måste bytas då. Hoppas förs.kostnad är lägre än z1000. Eller samma klass?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hur mycket väger en sv1000s?

2003 uppgiven torrvikt 189 kg.

2004- uppgiven torrvikt 187 kg.

Angående att byta bakdämparen så behöver det inte bli så dyrt om man kan få tag på en bra begagnad dämpare till GSX-R till vettigt pris. Det finns beskrivning hur man gör. Låg tidigare på www.suzukisv1000.com. Verkar inte finnas längre. Kan ligga någon annanstans men hittar inte nu. Jag har dock den sajten nedtankad på datorn så om någon är intresserad så får ni höra av er så ska jag fixa fram info.
 

Jompa81

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki SV 1000S -03
2003 uppgiven torrvikt 189 kg.

2004- uppgiven torrvikt 187 kg.

Angående att byta bakdämparen så behöver det inte bli så dyrt om man kan få tag på en bra begagnad dämpare till GSX-R till vettigt pris. Det finns beskrivning hur man gör. Låg tidigare på www.suzukisv1000.com. Verkar inte finnas längre. Kan ligga någon annanstans men hittar inte nu. Jag har dock den sajten nedtankad på datorn så om någon är intresserad så får ni höra av er så ska jag fixa fram info.

www.sv-portal.com finns säkert en hel del info om det
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top