SV 1000-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Problem.

3 gånger efter cirka 2 mils körning har min oljelampa tänts och FI har blinkat där kylarvattentempen står.

Första gången var hojen riktigt varm och då trodde jag att det berodde på de men de andra gångerna har den haft normal temp. Sist så stängde jag av motorn och satte på den igen och då släcktes oljelampan/FI.

Synglaset visar att den har normalt med olja.

Hoj: sv1000s -04, powercommander, kn, yoshimura 3/4-system.

:confused:

Det låter inte så kul. Kan nog inte hjälpa dig så mycket men jag skulle gjort så här.

1. Kollat oljetryckskontakten så att den fungerar.

2. Bytt olja och filter om jag inte precis nyligen gjort det.

3. Skaffat en extra tryckmätare för oljetryck och monterat denna.
Felet kan i princip bara vara av två slag. Antingen är oljetrycket för lågt eller är det något i kretsen för att visa för oljetryck som är galet.

Manual om du vill läsa mer själv finns här.

Tips! Lägg ut frågan i Teknik och mekforumet. Där är många fler som läser och några är riktigt duktiga.

Lycka till!
 

Soka

Medlem
Gick med
7 Apr 2007
Ort
Kolbäck
Hoj
Suzuki GSX-R750 K6
Problem.

3 gånger efter cirka 2 mils körning har min oljelampa tänts och FI har blinkat där kylarvattentempen står.

Första gången var hojen riktigt varm och då trodde jag att det berodde på de men de andra gångerna har den haft normal temp. Sist så stängde jag av motorn och satte på den igen och då släcktes oljelampan/FI.

Synglaset visar att den har normalt med olja.

Hoj: sv1000s -04, powercommander, kn, yoshimura 3/4-system.

:confused:

Hej!
Kolla kapitel 4 blad 24 i v-boken som BJN länkar till, där kan du läsa hur du får ut felkoder från "dealermode".

Dealermode tool/strömbrytaren går att ersätta med ett gem/"ledningsstump". Vet ej om du får alla funktioner med "gemet" men det skall i alla fall gå att läsa felkoden.

Koppla gemet enligt denna instruktion:
http://www.suzukisv1000.com/ välj FAQ sedan Checking/Adjusting the TPS

Hoppas att det löser sig!
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Ja, blev väldigt stor skillnad . Men min stod antagligen väldigt fel, för den gick ryckigt även vid 5000 rpm. Kändes nu som en helt ny moppe. :D
 

Hasse_Ua

ninja
Gick med
5 May 2011
Ort
Uppsala
Hoj
ZX10-R -04
Ja, blev väldigt stor skillnad . Men min stod antagligen väldigt fel, för den gick ryckigt även vid 5000 rpm. Kändes nu som en helt ny moppe. :D

Hehe okej. När jag kör på "tomgångsvarv" på ettan så rycker den ganska duktigt, liksom när jag glider på ettan utan att ge gas, så går den väldigt ojämt, ska testa att justera så som det visades i länken du postade så får vi se om det hjälper!!
 

Nicke_72

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Tiger 800XC -13
Igår opererade jag bort mitt Datatool larm :) Så j#!la skönt att slippa detta eviga pipande.. Larmet funkade som det skulle men jag tycker att det bara blev ett irritationsmoment i längden. Hade lite problem att hitta vart dom brutit upp kretsen för immobilizern men det löste sej med lite metodisk felsökning :)

Den som installerade larmet hade varit ganska seriös och spridit ut kopplingspunkterna för larmet i kabelhärvan vilket gav mej lite merabete. Tyvärr glömde jag kameran hemma så någon dokumentation blev det inte.. Om någon vill ha så har jag lite knapphändiga dokument om larmet.
 

Stagger

Gillar när det svänger...
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Honda CBR 929RR
Tjena.
Som SV-rookie behöver jag lite tips/råd av proffsen i denna tråd.

Jag vara och kollade på en beg SV1000S -03 igår och rakt nedanför oljepluggen samt från den upp till vattenpumpen på kopplings och vattenpumps-kåpan så var ”materialet” inte alls slätt och fint som på övriga delar utan knaggligt med vissa tendenser till lack släpp.


Någon som sett något liknande som stämmer in på beskrivningen?
Vad kan anledningen vara?

Är det något man behöver bry sig om ifall man kan leva med att det är fult?

Trodde först att kåpan vad av metall men efter lite Googlande så verkar den vara av plast, stämmer det?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tjena.
Som SV-rookie behöver jag lite tips/råd av proffsen i denna tråd.

Jag vara och kollade på en beg SV1000S -03 igår och rakt nedanför oljepluggen samt från den upp till vattenpumpen på kopplings och vattenpumps-kåpan så var ”materialet” inte alls slätt och fint som på övriga delar utan knaggligt med vissa tendenser till lack släpp.


Någon som sett något liknande som stämmer in på beskrivningen?
Vad kan anledningen vara?

Är det något man behöver bry sig om ifall man kan leva med att det är fult?

Trodde först att kåpan vad av metall men efter lite Googlande så verkar den vara av plast, stämmer det?

Du kan se bifogade bilder på min så kan du jämföra. Jag tycker inte att jag känner igen det. Någonstans är inte metallen slät men det är på undangömd plats.

Den delen är allt av metall på min hoj i a f.
 

Bifogat

  • DSC_0004.jpg
    DSC_0004.jpg
    235.1 KB · Visningar: 72
  • DSC_0018.jpg
    DSC_0018.jpg
    229.3 KB · Visningar: 78

Stagger

Gillar när det svänger...
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Honda CBR 929RR
Du kan se bifogade bilder på min så kan du jämföra. Jag tycker inte att jag känner igen det. Någonstans är inte metallen slät men det är på undangömd plats.

Den delen är allt av metall på min hoj i a f.

Tack för bilderna.

Din kopplings och vattenpumps-kåpa ser riktigt fräch ut (som nytt) i jämförelse med de delar jag såg på igår.

Detta är ju inget parti som skall "slitas" det är därför som jag är lite undrande över uteseendet. :confused:
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tack för bilderna.

Din kopplings och vattenpumps-kåpa ser riktigt fräch ut (som nytt) i jämförelse med de delar jag såg på igår.

Detta är ju inget parti som skall "slitas" det är därför som jag är lite undrande över uteseendet. :confused:

Ja, det verkar inte riktigt men det finns väl gott om SV1000 till salu så du lär ju kunna hitta en som är fräsch.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Minitouring med SV1000

SOKA (här i tråden) och jag beslutade att ta en sväng ihop. Då vi bor en bit ifrån varandra så beslöt vi att träffas i Töreboda. Det gjorde vi och sedan tog vi vägen över Tived till Askersund.

Efter lunch körde vi Åmmeberg-Zinkgruvan-Mariedamm-Godegård-Tjällmo-Borensberg-Fornåsa-Skänninge-Väderstad-Rök-Ödeshög-Gränna-Huskvarna-Jönköping.

Övernattade på A6 i Jönköping och körde västersidan Vättern tillsammans upp till Hjo och där skildes vi åt och var och en körde hem till sig.

Alla vägar vi körde första dagen är extremt bra hojvägar enligt både SMC och Ducatiklubben och det är det. Det är bara det att de senaste hårda vintrarna har gjort svåra tjälskador så det går inte att stå på riktigt fullt.

Kul som fan var det i a f för mig och jag tackar SOKA för riktigt trevligt sällskap. Bifogar några bilder på våra hojar.

1. På lunchen i Askerssund.
2. Två små blöta hojar på morgonen på A6.
3. Sista gemensamma fikan vid Hjo.
 

Bifogat

  • DSCN0097.jpg
    DSCN0097.jpg
    249.4 KB · Visningar: 129
  • DSCN0106e.jpg
    DSCN0106e.jpg
    243.8 KB · Visningar: 102
  • DSCN0111.jpg
    DSCN0111.jpg
    249.3 KB · Visningar: 90

Shutten

Mysåkarn
Gick med
18 Dec 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV1000 S -03
Hej alles!

Köpte en SV1000S för en månad sen och jag bara älskar det!

Läst en hel del i detta forum och förundras lite över hur mycket info och trevliga människor det samlas på detta forum!

Jag tänkte dela med mig av det jag har gjort precis, nämligen beställt lite saker till älsklingen.

Jag shoppade en PCIIIa tillsammans med ett K&N filter och en ny vindruta hos Solomotoparts.com och har inte ett enda klagomål.
Jag missade först i beställningen att lägga till filter och ruta, men efter snabb respons hos solomoto lade dom till det och skeppade, tog lite längre tid eftersom dom lade om ordern men idag kom paketet!

Rekommenderar sidan till dom som känner för import, sorterad sida och snabb respons på mailen. Betalade 288 kr i tullavgift här hemma, totalt kostade hela paketet drygt 3000 kr. :banana

Om någon i Göteborgstrakten någon gång känner för att åka lite, släng iväg ett PM! Är jag hemma är jag laddad för åk! :yoparty
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Tjo någon sv åkare som bor i närheten av Enköping ?? Har nämnlige precis flyttat dit o känner inte en käfft hade vart nice att ha någon som kan visa mig runt samt att någon att kör med
 

Shutten

Mysåkarn
Gick med
18 Dec 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV1000 S -03
Godis till hojen

Har precis som många andra slängt på en PC3a och ett K&N filter på min pärla. Första test turen blev direkt efteråt idag och nu går den fantastiskt jämnt! Slängde in en mapp ställd mot mina LeoVince men kan inte känna så mycket skillnad mot förut, rappare i mellanregistret på låga växlar möjligen...

Blir en mappning i Dyno-bänk vid tillfälle .. återkommer efter det!
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Fråga till er med sv 1000

Jag kollar på annonser på modellen och har fattat att det finns en N och en S-variant,
S varianten är den som intresserar mig.
Frågan gäller kåpan, en del har bara en liten kåpa och andra en helkåpa (som på bilden i inlägget en bit upp)
är det original eller kan man komplettera med helkåpa i efterhand?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top