Står inte alla ägare på reg.beviset? Jag vet alltså inte. Bara undrar!
Ser hojen bra ut ( å det gör den ju på bilden i a f) och priset är rätt så skulle ju inte jag fundera så mycket på antalet tidigare ägare. Fast det är jag det och jag köper och behandlar allt som att jag aldrig ska sälja.
Priset blir ju oftast rätt för köparen i dessa tider. Det är rätt dött att sälja hoj nu vad jag har förstått.
Ett tips bara, å det gäller inte min hoj för den är inte till salu.
Pratar alltså inte i egen sak.
Det kan vara värt att betala lite extra för utbytta delar om det är rätt grejer som är gjorda. Rätt enligt köparen alltså.
Nu var hojen här en snygg N-modell å den har inga kåpor alls men de flesta som köper S vill faktiskt även ha kåpunderdelarna. Hade det inte suttit kåpunderdelar på min hoj vid köp så hade det blivet en skitsnygg N som stod bredvid.
Cirka 5000 kr i inköp för kåpunderdelarna om de ens går att få tag på .
Alla vill ha annat ljud. Sitter rätt grejer på är det värt en slant. ca 5000 kr i inköp.
Alla vill ha en hoj som går optimalt. Sitter det en mappad PC3 USB på så är det värt en slant. Kostnad ca 6000 kr. PC3 + mappning.
Alla vill ha en hoj med bra väghållning. Bytt stötdämpare bak och bytt styrdämpare är värt en god peng. Kostnad 5000 kr- 15000 kr beroende på vad som monterats.
Solocuts och hållare för ljuddämpare utan fotpinnar vill väl de flesta ha som inte kör skjuts. Kostnad ca 3500 kr.
En TRE-mod vill alla ha men om man är händig så gör man det för några kronor.
Sen finns det ju massor av annat man kan ösa på med, saker som nytt drevkit med rätt drevning, Speedohealer för att kunna ställa in rätt fart vid omdrevning. GIPRO (växelägesindikator med automatisk TRE), rökfärgat kåpglas, utbytta skruv, rostfria skydd för kedja och kylare.......
Bara den som köper vet vad han eller hon vill ha. Fast gå inte på myten att aldrig betala en spänn för bra delar som sitter på. De priser jag anger ovan är ju nypriser och det är givetvis inte vad som ska plussas på. Fast ta t.ex. 50% av detta och lägg på en originalhoj i för övrigt samma skick så tycker jag att att du gör ett kap om det är delar du vill ha.