SV 1000-tråden

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Ska genast kika på den.

Den såg fin ut! har mailat dom, men prislappen var väldigt hög tycker jag.
vi får se vad dom svarar.

Jo, den var lite hög; men få ägare, låga mil, o jääävligt fint skick kan jag garantera....
Går säkert att göra några kronor då du kommer med inbyte också...
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jo, den var lite hög; men få ägare, låga mil, o jääävligt fint skick kan jag garantera....
Går säkert att göra några kronor då du kommer med inbyte också...

Har som sagt mailat dom nu. ger dom ett vettigt bud så åker jag och kikar på den efter helgen.

Har fått bud från en annan handlare men det visade sig vara en import och väntar på svar angående en hoj på mc-varuhuset.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jo, den var lite hög; men få ägare, låga mil, o jääävligt fint skick kan jag garantera....
Går säkert att göra några kronor då du kommer med inbyte också...

He he he... 25000 skulle jag få lägga :banana
Det är ju så klart inte aktuellt.
Hur mycket fick du för den egentligen?
 

Soka

Medlem
Gick med
7 Apr 2007
Ort
Kolbäck
Hoj
Suzuki GSX-R750 K6
Det skiljer på några punkter. Fotpinnarnas placering är lägre och mer framåt på N. N har inte clip-on. På S är instrumenten integrerade med kåpan..... Fyll gärna på med mer den som vet.

Hjulbas S 1430mm N 1445mm, längden på svingen som skiljer.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Hjulbas S 1430mm N 1445mm, längden på svingen som skiljer.

Det där låter otroligt att de skulle ha olika svingar på dem. Låter mer som felaktiga uppgifter.
Dessutom skulle det vara troligare att det var N-modellen som isf skulle ha kortare.
15 mm är ju mindre än skillnaden på en ny eller sliten kedja. :va

edit: Soka- jag betvivlar inte dig, Däremot din källa :D
edit2: Ja, 2003n 0ch 2006s har faktiskt olika reservdelsnummer. :va
edit3: 2003 och 2004 har samma resd.nr. både S & N.
 
Last edited:

Soka

Medlem
Gick med
7 Apr 2007
Ort
Kolbäck
Hoj
Suzuki GSX-R750 K6
Det där låter otroligt att de skulle ha olika svingar på dem. Låter mer som felaktiga uppgifter.
Dessutom skulle det vara troligare att det var N-modellen som isf skulle ha kortare.
15 mm är ju mindre än skillnaden på en ny eller sliten kedja. :va

edit: Soka- jag betvivlar inte dig, Däremot din källa :D
edit2: Ja, 2003n 0ch 2006s har faktiskt olika reservdelsnummer. :va
edit3: 2003 och 2004 har samma resd.nr. både S & N.

Naturligtvis kan jag ha fel men...

Går jag in på Suzukiparthouse och tittar så har SK3 ett artikelnummer, NK3/K4 ett annat artikelnummer och SK4 ett tredje.

Tittar jag i verkstadshandboken (iof nedtankad från nätet) så anger man 1430 resp 1445 förvisso för K3.

Antalet länkar för kedjan är för S 108 länkar resp N 110 länkar.

Huggern på min är köpt hos Suzuki, fick en hugger som var märkt att den skulle passa S-modellen, fick modda den för att stämma överens med skruvhålen på svingen, så något skiljer modellerna åt.

Tittar jag i handboken som tillhör cykeln så anges hjulbasen till 1445 (N-modellen 2004), någon som kan "kika" i sin handbok för S-modellen?

Sedan måste väl S-modellen ses som lite mer räcer, eftersträva kvickare styregenskaper genom kortare hjulbas.
Bakhjulstendeser brukar man ju försöka bota med längre sving men jag vet inte om vare sig S eller N är så "wheeliga".
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Naturligtvis kan jag ha fel men...

Går jag in på Suzukiparthouse och tittar så har SK3 ett artikelnummer, NK3/K4 ett annat artikelnummer och SK4 ett tredje.

Tittar jag i verkstadshandboken (iof nedtankad från nätet) så anger man 1430 resp 1445 förvisso för K3.

Antalet länkar för kedjan är för S 108 länkar resp N 110 länkar.

Huggern på min är köpt hos Suzuki, fick en hugger som var märkt att den skulle passa S-modellen, fick modda den för att stämma överens med skruvhålen på svingen, så något skiljer modellerna åt.

Tittar jag i handboken som tillhör cykeln så anges hjulbasen till 1445 (N-modellen 2004), någon som kan "kika" i sin handbok för S-modellen?

Sedan måste väl S-modellen ses som lite mer räcer, eftersträva kvickare styregenskaper genom kortare hjulbas.
Bakhjulstendeser brukar man ju försöka bota med längre sving men jag vet inte om vare sig S eller N är så "wheeliga".

Ska försöka reda ut begreppen, jag TROR jag har rätt:

En 2003 S-modell har ju högre bakram/sitthöjd/annan fjädring än övriga modeller, kanske därför baksvingen har eget reservdelsnummer (annan stötdämparinfästning el motsv?)

2004 fick även S-modellen samma lägre sving/bak som N-modellen.

2005 blev ju ramen och svingen svarta vilket återigen ger ny version av reservdelen...
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Naturligtvis kan jag ha fel men...

Går jag in på Suzukiparthouse och tittar så har SK3 ett artikelnummer, NK3/K4 ett annat artikelnummer och SK4 ett tredje.

Tittar jag i verkstadshandboken (iof nedtankad från nätet) så anger man 1430 resp 1445 förvisso för K3.

Antalet länkar för kedjan är för S 108 länkar resp N 110 länkar.

Huggern på min är köpt hos Suzuki, fick en hugger som var märkt att den skulle passa S-modellen, fick modda den för att stämma överens med skruvhålen på svingen, så något skiljer modellerna åt.

Tittar jag i handboken som tillhör cykeln så anges hjulbasen till 1445 (N-modellen 2004), någon som kan "kika" i sin handbok för S-modellen?

Sedan måste väl S-modellen ses som lite mer räcer, eftersträva kvickare styregenskaper genom kortare hjulbas.
Bakhjulstendeser brukar man ju försöka bota med längre sving men jag vet inte om vare sig S eller N är så "wheeliga".

Jag tror att du har rätt angående svingens längd. Det där med längden på kedjan visste jag och när jag kollar nu så har S 2004 en hjulbas på 143 cm.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jättesvårt att säga, då jag bytte in 2 hojar & fick en ny.....

Okej! jag är väldigt sugen på den, den ser grymt fin ut. 20.000 mellan går dom med på.

15 mellan får jag lägga för en sv1000-n på mcvaruhuset, men den är jag osäker på om den är importerad eller ej.

och 10 000 får jag lägga mellan hos mc-proffsen i Jönköping. men då vet jag att den är importerad.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Å har det blivit någon SV1000? I så fall upp med bilder!:)

Nej! jag var runt och tittade på flera stycken, men ingen av dom var i så pass gott skick att jag tyckte att dom var värda sitt pris. dock så kunde jag konstatera att det är en heeelt fantastisk maskin.

Men jag fick av en slump ett riktigt bra pris på en honda hornet -07- så jag slog till på den.
Men jag kommer med största sannolikhet att göra ett nytt försök till våren.
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Nej! jag var runt och tittade på flera stycken, men ingen av dom var i så pass gott skick att jag tyckte att dom var värda sitt pris. dock så kunde jag konstatera att det är en heeelt fantastisk maskin.

Men jag fick av en slump ett riktigt bra pris på en honda hornet -07- så jag slog till på den.
Men jag kommer med största sannolikhet att göra ett nytt försök till våren.

Från er6 till hornet..d måste va ett nerköp...från twin till en liten radfyra? ;) nejdå, hoppas du blir nöjd med den.....!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Okej! jag är väldigt sugen på den, den ser grymt fin ut. 20.000 mellan går dom med på.

15 mellan får jag lägga för en sv1000-n på mcvaruhuset, men den är jag osäker på om den är importerad eller ej.

och 10 000 får jag lägga mellan hos mc-proffsen i Jönköping. men då vet jag att den är importerad.

Om det bara är försäkringen som oroar dig med en hoj som inte är importerad via generalagent så måste det med Suzuki märkesförsäkring och att de inte försäkrar dessa hojar vara fel. Jag har pratat med flera som har direkimporter och Suzuki märkesförsäkring och senast förra veckan tecknade jag försäkring för min hoj som är en direktimport.

Premien sjönk från 4700 till 2500 (ca-priser) hel/hel. Dock några tusen högre självrisk på märkesförsäkringen än på Bilsport och MC.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Om det bara är försäkringen som oroar dig med en hoj som inte är importerad via generalagent så måste det med Suzuki märkesförsäkring och att de inte försäkrar dessa hojar vara fel. Jag har pratat med flera som har direkimporter och Suzuki märkesförsäkring och senast förra veckan tecknade jag försäkring för min hoj som är en direktimport.

Premien sjönk från 4700 till 2500 (ca-priser) hel/hel. Dock några tusen högre självrisk på märkesförsäkringen än på Bilsport och MC.

Mycket underligt! jag har pratat med dom flera ggr om detta.
Ska kolla med dom igen.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Mycket underligt! jag har pratat med dom flera ggr om detta.
Ska kolla med dom igen.

Hitta regnummer till en hoj som är direktimporterad och till salu och fråga bara pris på den. Nämn inget mer så får vi höra vad de säger.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top