SV 1000-tråden

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Hej!

Jag går i köptankar på en SV1000S och idag var jag och tittade på en som var i helt OK skick.
Dock fanns det ett minus: Tomgången tycktes väldigt låg, den kämpade för att inte stanna. Enligt säljaren kunde den stanna på tomgång emellanåt, speciellt när den är kall.

Vad kan detta vara? Är det bara att lägga ner och se sig efter andra objekt?

// Afterburner
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hej!

Jag går i köptankar på en SV1000S och idag var jag och tittade på en som var i helt OK skick.
Dock fanns det ett minus: Tomgången tycktes väldigt låg, den kämpade för att inte stanna. Enligt säljaren kunde den stanna på tomgång emellanåt, speciellt när den är kall.

Vad kan detta vara? Är det bara att lägga ner och se sig efter andra objekt?

// Afterburner

Nu förstår jag inte. Om den stannar för att tomgången är för låg är det väl bara att höja den? Eller är det något jag missar?
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Hej!

Jag går i köptankar på en SV1000S och idag var jag och tittade på en som var i helt OK skick.
Dock fanns det ett minus: Tomgången tycktes väldigt låg, den kämpade för att inte stanna. Enligt säljaren kunde den stanna på tomgång emellanåt, speciellt när den är kall.

Vad kan detta vara? Är det bara att lägga ner och se sig efter andra objekt?

// Afterburner

Ingen panik, bara att justera upp den lite med en stjärnmejsel...:tummenupp

Säljaren kan inte sina Suzukis verkar det som...:arsele
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
På riktigt!?

Det är ju insprutning, så jag förväntade mig det värsta...

// Afterburner

Ingen panik, bara att justera upp den lite med en stjärnmejsel...:tummenupp

Säljaren kan inte sina Suzukis verkar det som...:arsele

Nej, du är rätt på det. Hade faktiskt inte en aning att den var justerbar, och då har jag ändå haft 2 SV650S innan... #FAIL

Nu förstår jag inte. Om den stannar för att tomgången är för låg är det väl bara att höja den? Eller är det något jag missar?
 
Last edited:

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
På riktigt!?

Det är ju insprutning, så jag förväntade mig det värsta...

// Afterburner



Nej, du är rätt på det. Hade faktiskt inte en aning att den var justerbar, och då har jag ändå haft 2 SV650S innan... #FAIL

Jepp!

Ingen kärnfysik här inte...:D

img1050w.jpg
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Borde vi två skapa ett gemensamt konto tro?? :huvet
Ja, det blev lite dubbelt där.:D

Fast du hade en tydligare bild men jag hade med rekommenderad tomgång så inläggen kompenserar ju varandra lite.:)

Ja, det blev lite dubbelt där.:D

Fast du hade en tydligare bild men jag hade med rekommenderad tomgång så inläggen kompenserar ju varandra lite.:)

EDIT:Kul med en ny i tråden i a f. Fast han som ägde hojen innan var kanske med han också. Det vet ju inte jag.
 
Last edited:

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Bättre att vara övertydlig... ;)

Men angående skruven. Reglerar den spjällen, eller hur funkar det?

Ja, det blev lite dubbelt där.:D

Fast du hade en tydligare bild men jag hade med rekommenderad tomgång så inläggen kompenserar ju varandra lite.:)



EDIT:Kul med en ny i tråden i a f. Fast han som ägde hojen innan var kanske med han också. Det vet ju inte jag.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Bättre att vara övertydlig... ;)

Men angående skruven. Reglerar den spjällen, eller hur funkar det?

Ja, det är väl egentligen bara en stoppskruv som gör att spjällen inte stänger helt. Så finns det en s k "Fast idle" också som automatiskt höjer tomgången lite olika beroende på motorns temperatur.

Här står vilka värden den ska ha och hur man justerar den. SOKA kan dock ett mycket enklare sätt att justera den men jag har aldrig justerat och testat själv.

EDIT: Tja, bilden vill tydligen inte bli uppladdad nu.
EDIT2: Nytt försök på morgonen gick bättre!
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2011-09-26 kl. 20.43.28.jpg
    Skärmavbild 2011-09-26 kl. 20.43.28.jpg
    86.9 KB · Visningar: 55
Last edited:

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Hej!

Jag går i köptankar på en SV1000S och idag var jag och tittade på en som var i helt OK skick.
Dock fanns det ett minus: Tomgången tycktes väldigt låg, den kämpade för att inte stanna. Enligt säljaren kunde den stanna på tomgång emellanåt, speciellt när den är kall.

Vad kan detta vara? Är det bara att lägga ner och se sig efter andra objekt?

// Afterburner

Är det nån av hojarna på blocket du kikat på?
Jag letar själv efter en, fast i Stockholmstrakten då =)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ha ha aha! den ser faktiskt riktigt fin ut!
tyvärr är det lite väääl långt till Malmö för min del.

Men snälla, här har du ju en SV1000 som på bild ser riktigt fin ut. Till ett riktigt bra pris. Malmö är väl inget avstånd? Själv skulle jag prutat ett par tusen om inte ventilkollen vid 2000 mil är gjord. Skulle bett att få några fler bilder och sen slagit till om allt verkar OK. ( Väl medveten om att säljaren också läser detta men det står bvsa :))
 

_tobbe_

Bonkypagies
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Svedala
Hoj
sv1000s
Men snälla, här har du ju en SV1000 som på bild ser riktigt fin ut. Till ett riktigt bra pris. Malmö är väl inget avstånd? Själv skulle jag prutat ett par tusen om inte ventilkollen vid 2000 mil är gjord. Skulle bett att få några fler bilder och sen slagit till om allt verkar OK. ( Väl medveten om att säljaren också läser detta men det står bvsa :))

haha.. mycke kloka ord=)
:tummenupp
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Priser nu

Ärligt talat så fattar jag inte vad många av er som vill köpa hoj nu är ute efter. Hoj gratis? En Sv 1000 med max 2 k på mätaren och en prislapp på 40 k tycker jag är oerhört prisvärt. En välskött hoj som gått det fyrdubbla är värd de pengarna anser jag. Min är en 2004 med 1400 mil på mätaren. Påkostad en hel del och jag skulle aldrig ens fundera på att sälja den under 60 k. Fast den är inte till salu och finns inte på annons. Tur för mig då ingen ens verkar vilja ge ens 40 k för ett bra ex. Tur att jag inte vill sälja alltså.

Köparens marknad! Tråkigt för alla er som måste/vill sälja.
 

_tobbe_

Bonkypagies
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Svedala
Hoj
sv1000s
:yoparty
Ärligt talat så fattar jag inte vad många av er som vill köpa hoj nu är ute efter. Hoj gratis? En Sv 1000 med max 2 k på mätaren och en prislapp på 40 k tycker jag är oerhört prisvärt. En välskött hoj som gått det fyrdubbla är värd de pengarna anser jag. Min är en 2004 med 1400 mil på mätaren. Påkostad en hel del och jag skulle aldrig ens fundera på att sälja den under 60 k. Fast den är inte till salu och finns inte på annons. Tur för mig då ingen ens verkar vilja ge ens 40 k för ett bra ex. Tur att jag inte vill sälja alltså.

Köparens marknad! Tråkigt för alla er som måste/vill sälja.

Japp helt klart köparens marknad. Jag tycker jag säljer en vettig hoj till ett vettigt pris, men ändå är det bara två som har varit o tittat.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top