SV 1000-tråden

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Oj det var mycket pengar för ventiljustering på två cylindrar. Betalade 1800 för ventiljustering på GSX:n vid 2400 milaservice här i Gbg området. Det är ju klart lite mer att demontera på en SV 1000 och givetvis så kostar det då mer. Go kväll på er :)
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Oj det var mycket pengar för ventiljustering på två cylindrar. Betalade 1800 för ventiljustering på GSX:n vid 2400 milaservice här i Gbg området. Det är ju klart lite mer att demontera på en SV 1000 och givetvis så kostar det då mer. Go kväll på er :)

Ja nu kollade jag ju bara med en verkstad så det är ju ingen ristad sanning.
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Lite nya mods idag, bytte till 314-005 map, acc.pump enable- gaskänslighet 75%, engine rev 20, Fuel 20% ökning. tog bort snorkeln till luftburken.
har inte kunnat provköra än men hoppas på lite bättre:)
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
testade 005 mapen idag, och det går lite bättre men framförallt så blev den roligare på högra varv så den får det bli just nu:)
 

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
På landet
Hoj
SV1000N
Oj det var mycket pengar för ventiljustering på två cylindrar. Betalade 1800 för ventiljustering på GSX:n vid 2400 milaservice här i Gbg området. Det är ju klart lite mer att demontera på en SV 1000 och givetvis så kostar det då mer. Go kväll på er :)

Har ingen aning om vad det kostar, jag gjorde det själv. MEN saken är att SV'n är ganska okomplicerad att justera. Tank, kylare & sadel får lyftas på men sedan är kammarna t.ex. kuggdrivna så att man inte behöver röra med kedjor osv. Betydligt enklare än de rad-fyror som jag har pillat med...
 

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Där du inte bor
Hoj
SV1000S -06
Tjena alla glada SV1000 ägare!

Nästa helg tänker jag eventuellt (med stor sannolikhet) bli SV1000 ägare jag med :yoparty
Aldrig suttit på en men jag tror verkligen det är en hoj för mig. Har tidigare ägt en Yamaha XT660X och blev snabbt trött på både fartvinden och den svaga motorn. Om det blir ett köp nästa helg så förbättras dessa två ting ganska rejält och jag så fram emot det! =)

Är väldigt tacksam för svedea försäkringar, enda bolaget där jag får ett vettigt pris för cykeln. 5056kr hel/hel. Bör sänkas ytterligare efter man har fyllt 30 nästa månad, kanske?

Ha det gott så länge :hej
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Tjena alla glada SV1000 ägare!

Nästa helg tänker jag eventuellt (med stor sannolikhet) bli SV1000 ägare jag med :yoparty
Aldrig suttit på en men jag tror verkligen det är en hoj för mig. Har tidigare ägt en Yamaha XT660X och blev snabbt trött på både fartvinden och den svaga motorn. Om det blir ett köp nästa helg så förbättras dessa två ting ganska rejält och jag så fram emot det! =)

Är väldigt tacksam för svedea försäkringar, enda bolaget där jag får ett vettigt pris för cykeln. 5056kr hel/hel. Bör sänkas ytterligare efter man har fyllt 30 nästa månad, kanske?

Ha det gott så länge :hej

Suzuki märkesförsäkring?
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Fan nu e de svårt ja kraschade ju min sv förra hösten i nu e ja hoj lös så ja började spåna på en sp3:a men om ja ska va ärlig så fattar ja inte vad de e för ståhej om sp3:an ja personligen tyckte inte att de va något märkvärdig .. Så nu vet ja inte om ja ska köpa en ny sv eller prova något annat . De ja gillade med sv va ju att den hade så mkt kraft i botten som ja saknade i sp3an :huvet
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Vitryker ur ena avgasröret

Jag har upptäckt att min SV1000 vitryker mer ur högra avgassystemet (sett bakifrån) när den är kall. När motorn är varm vitryker den inte ö.h.t. och går bra.

Någon som vet vad det kan vara, eller ska jag helt enkelt sluta noja? :tummenupp

// Afterburner
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Jag har upptäckt att min SV1000 vitryker mer ur högra avgassystemet (sett bakifrån) när den är kall. När motorn är varm vitryker den inte ö.h.t. och går bra.

Någon som vet vad det kan vara, eller ska jag helt enkelt sluta noja? :tummenupp

// Afterburner

samma på min, vet inte varför men när jag sätter handen och känner på avgasflödet så är det lika men jag tror inte det är nått att hänga upp sig på:)
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Fasen, där ser man! Kanske är något gemensamt fenomen för alla SV1000? Har en teori om att det är mer kondens i det röret p.g.a. längre avgassträcka, men jag har inte en aning. Men som sagt, den går ju bra så det är egentligen inget problem.

Jag har också känt på båda dämparna, och avgasfödet känns jämnt på båda.

samma på min, vet inte varför men när jag sätter handen och känner på avgasflödet så är det lika men jag tror inte det är nått att hänga upp sig på:)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Fan nu e de svårt ja kraschade ju min sv förra hösten i nu e ja hoj lös så ja började spåna på en sp3:a men om ja ska va ärlig så fattar ja inte vad de e för ståhej om sp3:an ja personligen tyckte inte att de va något märkvärdig .. Så nu vet ja inte om ja ska köpa en ny sv eller prova något annat . De ja gillade med sv va ju att den hade så mkt kraft i botten som ja saknade i sp3an :huvet

Ursäkta en säkert dum fråga men vad är en sp3? Det ringer ingen klocka någonstans!
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Så frågan är ju om ja ska köpa en ny sv 1000 eller ej ja kan ju omöjligt vara hoj lös i sommar så ge mig lite feedback :)
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Vi får hoppas det dyker opp en Honda SP3 småningom...en fortsättning på SP1:an och 2:an fast med nya V4:an enligt rykten på nätet...DÅ kan man eventuellt få allvarlig hojfeber...:rolleyes:
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top