SV 1000-tråden

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Nu har jag kört upp två tankar sen jag köpte SV:n och kan nu när jag bekantat mig med hojen konstatera att det var precis så bra som jag förväntat mig :tummenupp. Jag är lite sugen att gå en BKK med SMC för att verkligen testa på lite aktiv körning :squid.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Nu har jag kört upp två tankar sen jag köpte SV:n och kan nu när jag bekantat mig med hojen konstatera att det var precis så bra som jag förväntat mig :tummenupp. Jag är lite sugen att gå en BKK med SMC för att verkligen testa på lite aktiv körning :squid.
Vill du testa på aktiv körning har du ju ett stenkast ner till alperna. SVn är ju den optimala touringhojen och i hårnålarna över alpryggarna är den oslagbar på riktigt. Testa!
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Just den har jag aldrig testat. Hittade den inte heller bland de nedladdningsbara filerna. Varifrån köper du PCIII? Är det en map som den leverantören tagit fram själv?

En jag har testat är 314-002 och den ger bevisligen mer effekt än den individuella som är gjord i bänk till just min hoj. Åtminstone upp till 6k. Jag har mätt fram accelerationstider så jag är säker men det räcker annars med att skruva på gas. Med 314-002 gör den en Powerwheelie på ettan VARJE gång. Så inte alls med min bänkmappade. Jag föredrar dock den senare i a f för hojen går mjukare och gasresponsen är bättre över hela registret.

Testa, meddela och dela gärna med dig om den är bra.:)

EDIT: Ska tilläggas att min hoj är omdrevad. Två kugg mer bak och en mindre fram.

Sådärja, allt monterat och provkörde idag, jag la in 314-002 mapen direkt då den var vassare än 411 som fanns med, men jag tyckte den blev bra nu, jag åkte bakhjulet på 2an utan koppling men 1an var fan läskig nu då den åkte upp utan att jag röck med gasen, men jag tyckte den kändes som 002 vart mer över hela registret och ungefär samma kurva som orginal så det får bli den nu:)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Sådärja, allt monterat och provkörde idag, jag la in 314-002 mapen direkt då den var vassare än 411 som fanns med, men jag tyckte den blev bra nu, jag åkte bakhjulet på 2an utan koppling men 1an var fan läskig nu då den åkte upp utan att jag röck med gasen, men jag tyckte den kändes som 002 vart mer över hela registret och ungefär samma kurva som orginal så det får bli den nu:)

Kul!

Tja då får vi väl mynta ett uttryck.Du som bara tror på individuellt bänkmappad har troligen aldrig testat 002.:D
 

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
På landet
Hoj
SV1000N
Rylander & BJN...

Vad har ni på era cyklar?

Jag har Devil slip-ons med orginal luftfilter & individuell bänk-mapp... Skall ladda ner & jämföra lite mellan 002 & min bänk-mapp. Skillnader i olika slip-ons kanske är ganska försumbara eller? Speciellt då det står "orginal eller K&N typ luftfilter" på de flesta mappar...?! Luftfiltret borde väl göra ganska stor skillnad tycker jag?

Många frågor blir det. Funderar på att byta till K&N filter och kanske feta upp min mapp över hela registret alternativt testa "002"...
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Rylander & BJN...

Vad har ni på era cyklar?

Jag har Devil slip-ons med orginal luftfilter & individuell bänk-mapp... Skall ladda ner & jämföra lite mellan 002 & min bänk-mapp. Skillnader i olika slip-ons kanske är ganska försumbara eller? Speciellt då det står "orginal eller K&N typ luftfilter" på de flesta mappar...?! Luftfiltret borde väl göra ganska stor skillnad tycker jag?

Många frågor blir det. Funderar på att byta till K&N filter och kanske feta upp min mapp över hela registret alternativt testa "002"...

Jag har Venom bolton dämpare, k&n luftfilter, TRE-S, PCIII med 002 mapp, 16-42 drev, ska upp till andersson_turbo och köra min i bänk och göra custom map oxå.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Rylander & BJN...

Vad har ni på era cyklar?

Jag har Devil slip-ons med orginal luftfilter & individuell bänk-mapp... Skall ladda ner & jämföra lite mellan 002 & min bänk-mapp. Skillnader i olika slip-ons kanske är ganska försumbara eller? Speciellt då det står "orginal eller K&N typ luftfilter" på de flesta mappar...?! Luftfiltret borde väl göra ganska stor skillnad tycker jag?

Många frågor blir det. Funderar på att byta till K&N filter och kanske feta upp min mapp över hela registret alternativt testa "002"...

Jag har Nikko bolt-on och Piper-cross luftfilter. Filtret gör ingenting. Det är jag helt säker på. Min är mappad i bänk av BIKE i Trollhättan. Det är den mappen jag kör nu men 002 ger lite mer effekt.
 

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
På landet
Hoj
SV1000N
Ok, skall kolla på mapparna och se. Har också mappat på Bike.

Har bara tittat på 002 än sålänge & där har dom tagit bort MYCKET soppa gentemot andra "slip-on" mappar...?!!
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Ok, skall kolla på mapparna och se. Har också mappat på Bike.

Har bara tittat på 002 än sålänge & där har dom tagit bort MYCKET soppa gentemot andra "slip-on" mappar...?!!

läs lite i Sv-tråden, där har jag nyligen talat med en om acc pump osv.
 

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
På landet
Hoj
SV1000N
Har jämfört min custom map med 002... Ganska lika fast med mer soppa över hela brädet i custom. Dessutom har custom mycket mer i mellanregistret på halvgas.

Kul att man kan öppna två mappar, jämföra dom och sedan få ut ett mellanting (average map) att testa med... =)
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Hmmm... Har kikat nu en längre tid på denna fina hojmodellen. Har bara kört kåplöst innan. Blir mer och mer sugen på en SV1000. Men vill inte tappa vridet som är grymt bra 1400:an. Vad tror ni? Är det någon här dom kört GSX 1400 och SV, och kan ge en kortfattad jämnförelse. Det ligger en kopparfärgad K3:a på Blocket/Göteborg som ser toppenfin ut på bild i alla fall. Och han begär 42000 kr. Den har gått lite drygt 1000 mil. :)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Inte GSX 1400 men väl en modifierad XJR 1300 och det är ju klart att SV:n inte kan matcha det vridet. Dock gillar jag twinnen ändå. Kanske du också gör men du kommer inte att ha alls samma vrid att tillgå som i GSX 1400.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag hade en gsx 1400 fram till våren 2011.

Jag tycker att maskinen på gsx går mycket jämnare rakt igenom och den känns mycket starkare på låga varv.
sv´n däremot skjutsar på betydligt bättre när man varvar ur den.
Sv´n är betydligt roligare när det svänger då den inte är riktigt lika tung som gsx´n. och så ger ju kåpan ett riktigt bra skydd på motorvägen.

Summa sumarum så tycker jag att det är jämnt skägg mellan modellerna. gxn´n är dock mycket snyggare =)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag hade en gsx 1400 fram till våren 2011....

Summa sumarum så tycker jag att det är jämnt skägg mellan modellerna. gxn´n är dock mycket snyggare =)

Nja, det där sista håller jag ju inte med om.:) Fast GSX 1400 är ju rätt snygg den oxå.
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Hej på er. Tackar för era svar. Hojen i GBG är en direktimport från England med enligt säljaren full ägarhistorik och även spårad bakåt i tiden om eventuell reglering av försäkringsbolag.....klotning m.m. Skall åka och titta o känna lite på den tänkte jag. Det står säkert någonstan i er fina tråd... Men vilka typfel är SV:n känd för...vad skall man syna mer noggrant så att säga? Är fortfarande intresserad och tror att det kan bli en mycket bra efterföljare till min STORA DAM :):)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hej på er. Tackar för era svar. Hojen i GBG är en direktimport från England med enligt säljaren full ägarhistorik och även spårad bakåt i tiden om eventuell reglering av försäkringsbolag.....klotning m.m. Skall åka och titta o känna lite på den tänkte jag. Det står säkert någonstan i er fina tråd... Men vilka typfel är SV:n känd för...vad skall man syna mer noggrant så att säga? Är fortfarande intresserad och tror att det kan bli en mycket bra efterföljare till min STORA DAM :):)

Inga typfel vad jag vet. Dock är det t.ex. känt att bakfjädringen inte är den bästa. Inget fel men inte top of the line. Det är väl inte mycket som är top of the line förutom motorn då och resten godkänt. Fast det blir ändå en underbar hoj med en äkta sporttwin för ganska små pengar. Oerhört prisvärt!
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Hej på er. Tackar för era svar. Hojen i GBG är en direktimport från England med enligt säljaren full ägarhistorik och även spårad bakåt i tiden om eventuell reglering av försäkringsbolag.....klotning m.m. Skall åka och titta o känna lite på den tänkte jag. Det står säkert någonstan i er fina tråd... Men vilka typfel är SV:n känd för...vad skall man syna mer noggrant så att säga? Är fortfarande intresserad och tror att det kan bli en mycket bra efterföljare till min STORA DAM :):)

Ha i åtanke att det är ventiljustering vid 2400 milaservicen, om du inte gör sånt själv så är det en 7-8000 kronor
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top