Nu har jag beställt lite godsaker som PCIII och K&N high flow filter, men PCIII skulle levereras med en map som heter 314-411 och det stod att den passade bra med eftermarknadsdämpare och luftfilter, men är den någon annan som kört på den mapen och vet att den fungar bra?
Ja, har redan kollat om han vill byta, men icke... Gillar modellen på den sliponen, någon vet vilka det är? Vill just slippa mecket med att sälja privat, hade vart gött o bara bytt in. Har aldrig testat och nu vet jag varför, det kostar mer än det smakar känns det som...Försöka sälja privat och köpa denna: http://www.blocket.se/malmo/Suzuki_SV1000__uttag__dec___06__38711410.htm?ca=5&w=3? Jag har dock ingen aning om skicket på den, men den verkar stämma in rätt bra på din beskrivning och i denna affär kanske du tom. går nån tusing plus .
Just den har jag aldrig testat. Hittade den inte heller bland de nedladdningsbara filerna. Varifrån köper du PCIII? Är det en map som den leverantören tagit fram själv?
En jag har testat är 314-002 och den ger bevisligen mer effekt än den individuella som är gjord i bänk till just min hoj. Åtminstone upp till 6k. Jag har mätt fram accelerationstider så jag är säker men det räcker annars med att skruva på gas. Med 314-002 gör den en Powerwheelie på ettan VARJE gång. Så inte alls med min bänkmappade. Jag föredrar dock den senare i a f för hojen går mjukare och gasresponsen är bättre över hela registret.
Testa, meddela och dela gärna med dig om den är bra.
EDIT: Ska tilläggas att min hoj är omdrevad. Två kugg mer bak och en mindre fram.
Jag har alltid kört helsyntetisk olja i mina SV (650 såväl som 1000), men idag sa min lokala handlare att han INTE rekommenderar helsyntetisk olja till SV1000S p.g.a. kopplingen.
Vad kör Ni på för olja?
// Afterburner
Jag har alltid kört helsyntetisk olja i mina SV (650 såväl som 1000), men idag sa min lokala handlare att han INTE rekommenderar helsyntetisk olja till SV1000S p.g.a. kopplingen.
Vad kör Ni på för olja?
// Afterburner
Castrol gps 10w40 men ska prova shell advance 10w40, bägge är semisyntet.
Det argumentet har jag faktiskt aldrig hört att helsyntet ger problem med kopplingen. Är den klassad JASO-MA (MA2) så ska den ju vara OK för våtkoppling som har samma smörjmedel som motorn.
Jag har kört med MOTUL 5100 (delsyntet) och MOTUL 7100 (helsyntet) och jag har då inte märkt någon skillnad.
Tack för info! Jag blev rekommenderad den här: http://www.castrolmoto.com/se/products/power1_1.php Kan inte hitta GPS?
hehe skrev fel gps har utgått ur deras sortiment, det är power1 som jag haft
I see! Och du är nöjd? Du tycks ju köra bana en del också, vilket borgar för att den pallar med lite
K4 är en 04:a och K5 är 05:a osv och nya modellerna heter inte k11 k12 utom L1 L2 osvAfterburner > Vad menas när det står K4 efter SV1000S?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|