SV 1000-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ang. märkesförsäkring och privatimport, blev det nån klarhet i detta? Läste tidigare i tråden att de bara ville trafikförsäkra importerade.

Jag hade ju redan tecknat en försäkring på min privatimport när det här var uppe förra gången men ringde för säkerhets skull och kollade så att allt var OK innan jag sade upp min gamla försäkring till huvudförfallodagen som är 1 mars. Allt var OK! Ännu har jag dock inte fått några försäkringspapper eller avi för att betala premien så helt säker är jag ju inte.
 

Nicke_72

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Tiger 800XC -13
Tur att levantören hade skrivit ner värdet till 80 usd så jag slapp så mycket tull :)
Har dock inte monterat dom än men säsongen har ju inte börjat...




Vad blev det totala priset för ljuddämparna och vilken butik beställde du dem ifrån?
/Johan
Jag beställde dom från http://www.motofaster.com/
Rören inkl frakt kostade 3500 sek.
Tull gick på 362 sek.
Totalt ca 3900 :)

/Nicke
 
Last edited:

Nicke_72

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Tiger 800XC -13
Jag hade ju redan tecknat en försäkring på min privatimport när det här var uppe förra gången men ringde för säkerhets skull och kollade så att allt var OK innan jag sade upp min gamla försäkring till huvudförfallodagen som är 1 mars. Allt var OK! Ännu har jag dock inte fått några försäkringspapper eller avi för att betala premien så helt säker är jag ju inte.

Min hoj är också en import, dock importerad av ett företag (om det nu skulle spela någon roll), jag har den försäkrad hos Suzuki (hel/hel). När jag tecknade försäkringen så frågade jag det skulle vara något problem eftersom min hoj är import men det spelade ingen roll sa dom.

/Nicke
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Min hoj är också en import, dock importerad av ett företag (om det nu skulle spela någon roll), jag har den försäkrad hos Suzuki (hel/hel). När jag tecknade försäkringen så frågade jag det skulle vara något problem eftersom min hoj är import men det spelade ingen roll sa dom.

/Nicke

Det låter bra! Jag frågade aldrig men jag är övertygad om att de kan se det efter att man uppgett reg.nr. Min är ju också privatimporterad av en firma men det borde ju inte göra någon skillnad om det är så att de har något avtal med generalagenten och av det skälet bara vill försäkra hojar som är intagna av denne.

EDIT: Har nu kollat och de ligger efter med utskick av nya försäkringsbrev. Därför har jag inget fått. Försäkringen gäller dock som de sagt från 1 mars uppger de i mail. Sällan försäkringsbolag har så mycket att göra att de inte hinner få ut avier som ger dem kosing. Har jag aldrig varit med om då de brukar skicka ut mer än en månad i förväg.:)
 
Last edited:

dml

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2011 Street triple R
Hej, SV1000-ägare. Har en Firestorm -05:a, någon som vill byta? PM:a mig i så fall.
 

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
nån av er som testat både sv1000s och sv1000n? åker man mkt. bättre i motorvägsfart på kåpmodellen?
 

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
På landet
Hoj
SV1000N
Motorvägsfart är inga problem med naken-hoj. Klart lugnare med kåpan givetvis, en smaksak, bara att prova...

Själv gillar jag att vara kåplös. Känns säkrare då man inte behöver köra så rackarns fort. Vid ca 220 börjar hela jag (70kg) att lätta ifrån cykeln... =)

Edit: Någon som vet vart man kan få tag i 2-1 avgas till SV'n?
 
Last edited:

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Så, nu har jag en Sv1000S. Helt original, precis sim jag ville ha den. Nyss kört hem den, 17 mil i mörker och det blev lite kallt om tår, fingrar och knän de sista milen. Men helljuset var riktigt bra på den. Och komma från en Intruder till Sv1000 är en j*vla skillnad, stort flin när man vred lite på rullen :hihi.
 

Hasse_Ua

ninja
Gick med
5 May 2011
Ort
Uppsala
Hoj
ZX10-R -04
Så, nu har jag en Sv1000S. Helt original, precis sim jag ville ha den. Nyss kört hem den, 17 mil i mörker och det blev lite kallt om tår, fingrar och knän de sista milen. Men helljuset var riktigt bra på den. Och komma från en Intruder till Sv1000 är en j*vla skillnad, stort flin när man vred lite på rullen :hihi.

Tar det som att du är nöjd med köpet, kan tänka mig att det blev lite kyligt efter ett tag :)
 

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Jadå, jag är nöjd. Ska ha mycket roligt med den i sommar! Men som du sa, jag måste köpa mig en integralhjälm. Satt med snoken i visiret i 17 mil :D
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jadå, jag är nöjd. Ska ha mycket roligt med den i sommar! Men som du sa, jag måste köpa mig en integralhjälm. Satt med snoken i visiret i 17 mil :D

Kul att du är nöjd med hojen.:tummenupp Jag är också nöjd med min. Efter 4 år! Men min är ju inte original precis..:D Fast original är också bra! Jag anser att SV1000 är en underskattad hoj som är jäkligt bra. Åtminstone för de relativt små pengar den kostar. Sen har den förbättringspotential på vissa områden dom framförallt bakdämpare och broms. Det är helt klart, men dålig är den inte som original.
 

Nicke_72

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Tiger 800XC -13
Blev en 6 mila runda idag. Nyhetens behag, svårt att låta bli :rolleyes:. Jävla rolig hoj :brynad!

Grattis till ditt hoj-val! Själv är man sugen på att ta premiärturen snart men tror jag väntar tills hv71 åkt ur slutspelet (lär väl gå ganska snabbt i år igen...) :gnissla
 

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
13 mil idag och min första wheelie :hihi, den varade i säkert en hel sekund innan jag inte vågade mer :rolleyes:. Men, men med lite träning så :tummenupp.
Var till bikeport i Hudik och köpte mig en ny hjälm.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top