SV 1000-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
@BJN, jo jag har TRE-mod också, får nog bli en ny gasrulle nu. Såg att det stod 80$ på G2's hemsida, fick du verkligen betala 800:- i sverige för en platsrulle?! =/

Jo, jag kollade nyss och med frakt till (Norge, Sverige går inte) så går den på 97 dollar. Lite drygt 650 kr och jag vill minnas att jag gav 750 något med frakt från Trollhättan. Kanske var 800 kr. Prisskillnaden Sverige-Usa brukar vara betydligt större än så. Plast? Det är aluminium!:)
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Så där ja kära sv vänner ja måste tyvärr säga att de inte blev någon sv för mig denna gång då ja bestämde mig för att köpa en st3:a ist Men ja har ett par org ljuddämpare liggandes här från min gamla sv 2003 som ligger på mc kyrkogården så om någon vill/behöver ett par sådana kan ni få köpa dem för en fin peng så e de bara att komma o hämta dem ( fins i Enköpings trakte ) kan även ta med mig dom till Sthlm ,Uppsala eller Västerås om det behövs

Alltså org ljuddämpare gått ca 1200-1300 mil fint skick finns någon repa på dem men som sagt fint skick
Hör av er om ni är intresserade
Ha de bäst så syns vi på vägen :yoparty
 

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Där du inte bor
Hoj
SV1000S -06
Skummaste skyltmodden någonsin??? :3freak


11988273.jpg
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jaha så har jag petat på originalskärmen bak... inte så snyggt, men snyggare är den taffliga "rensning" förra ägaren gjorde.
Så var införskaffar man ett snyggt arsle till hojen?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jaha så har jag petat på originalskärmen bak... inte så snyggt, men snyggare är den taffliga "rensning" förra ägaren gjorde.
Så var införskaffar man ett snyggt arsle till hojen?

Själv är jag jäkligt nöjd med min undertail som införskaffades från S-Racing. (Den röda) Hade det inte blivit den så hade det blivit den från Bikersneed. (Den blå)
 

Bifogat

  • udt suz sv650 1000 0309.jpg
    udt suz sv650 1000 0309.jpg
    57.3 KB · Visningar: 63
  • DSC_0079 copy.jpg
    DSC_0079 copy.jpg
    230.9 KB · Visningar: 71

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ja, den som jag har monterat hade verkligen bra passform! Den andra vet jag ju inte. Inte helt superenkelt att montera men den här monteringsanvisningen har alla lyckats följa och få bra resultat med.
 
Last edited:

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Ojdå...har återupptas diskussionen tack vare nya förmågor! :)

Gällande skyltställningar så ser ju den där BMW-lösningen horribel ut...
Kör själv med en ställning från Hamicad (http://www.hamicad.co.uk/SV_Fender.html, det är ju ingen hel undertail utan ersätter endast den där rutschkanan de monterat på fabriken men kvaliteten är enastående o stabil. Vill minnas att jag fick hem den på typ 1,5 dygn från England! Den finska regplåten är ju enorm (bra stänkskydd dock) så jag har kompletterat med en 3mm aluplåt som jag format efter just regplåten och nitat i skyltställningen. Sprutade plåten med stenskottsfärg som ger lagom diskret look och klibbade ihop med regplåten med dubbelsidig tejp emellan. Vita plastskruvar för regskyltar sitter också där men den skulle nog sitta lika bra även utan, kan ju bli roligt att se hur polisen tänker få loss min skylt ifall det blir aktuellt i något skede...:rolleyes:
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
O ja, me too!

Har dock inte haft mycket input i tråden att komma med på ett tag, har ägnat mer energi på ett fyrhjuligt fordon senaste året och ännu är det en bit kvar till...tja..."delmål 1"

Får väl passa på att fråga följande: hur ligger det till med bullerövervakning / kontroll i mitt västra grannland? Riskerar man hårda böter och körförbud om man väsnas för mycket? Finsk massmedia försöker skrämma upp mc-folket genom att hota med effektiverad bevakning och svåra påföljder. Hur det då går i praktiken är ju en annan sak, har svårt att tro att man inom polismyndigheten har tid att sätta sig in i alla lagar, förordningar och kryphål samt även tillämpa dem på ett ändamålsenligt sätt...hursomhelst får man väl konstatera att jag liksom "ligger i farozonen"...VÄLLJUDET till trots...:tummenupp Kör ni e-märkt?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
O ja, me too!

Har dock inte haft mycket input i tråden att komma med på ett tag, har ägnat mer energi på ett fyrhjuligt fordon senaste året och ännu är det en bit kvar till...tja..."delmål 1"

Får väl passa på att fråga följande: hur ligger det till med bullerövervakning / kontroll i mitt västra grannland? Riskerar man hårda böter och körförbud om man väsnas för mycket? Finsk massmedia försöker skrämma upp mc-folket genom att hota med effektiverad bevakning och svåra påföljder. Hur det då går i praktiken är ju en annan sak, har svårt att tro att man inom polismyndigheten har tid att sätta sig in i alla lagar, förordningar och kryphål samt även tillämpa dem på ett ändamålsenligt sätt...hursomhelst får man väl konstatera att jag liksom "ligger i farozonen"...VÄLLJUDET till trots...:tummenupp Kör ni e-märkt?

Har inte funderat så mycket på ljudet. PÅ besiktningen skrattade de ut mig för två år sedan när jag kom med original ljuddämpare på Trajan. I år hade jag Norman Hyde Togas med egna dB-killers. Inga problem. Förra gången hade jag Nikko-Racing dB-killers på SV:n och det var heller inga problem.

När man sen möter farbror blå ute i det fria så spelar man på deras känslor. " Hur tycker du egentligen att en sån här hoj ska låta?" Den låter helt OK, kör vidare bara är min uppfattning av vad de brukar säga.
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Mmm...absolut!

Missförstå mig nu inte, jag har inte funderat en sekund på att skruva bort det japanska titanet, hellre säljer jag hojen och tänker onda tankar kring maktmissbruk o dyl...:D

Dock kunde man kanske fundera på att investera i ett par killers ifall det blir trängt läge, tills vidare kan man ju skylla på att man just fått systemet från england och inte fått med några insatser, samt att de är beställda men inte kommit än blablabla...o dessutom som sagt: men hallå, lyssna o njut...:tummenupp

Har som sagt inte funderat så mycket på hojen över huvudtaget i vinter men visst värmer det i själen när man efter vårtvätt och första varmkörning kan dra lite på rullen och uppleva hur det skär i öronen och samtidigt kan skymta en blå/orange flamma i utblåsen, härligt! :3freak
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Mmm...absolut!

Missförstå mig nu inte, jag har inte funderat en sekund på att skruva bort det japanska titanet, hellre säljer jag hojen och tänker onda tankar kring maktmissbruk o dyl...:D

Dock kunde man kanske fundera på att investera i ett par killers ifall det blir trängt läge, tills vidare kan man ju skylla på att man just fått systemet från england och inte fått med några insatser, samt att de är beställda men inte kommit än blablabla...o dessutom som sagt: men hallå, lyssna o njut...:tummenupp

Har som sagt inte funderat så mycket på hojen över huvudtaget i vinter men visst värmer det i själen när man efter vårtvätt och första varmkörning kan dra lite på rullen och uppleva hur det skär i öronen och samtidigt kan skymta en blå/orange flamma i utblåsen, härligt! :3freak

Javisst är de härliga våra sporttwinnar. Jag tycker att det är så tråkigt att inte japsen fortsatte med konceptet. En Panigale 1199 är ju superfin men jag är inte beredd att lägga de pengarna på en hoj. Det behöver jag ju heller inte göra då jag är supernöjd med SV1000 i det utförande jag nu har den. Att den inte står så högt i pris är ju faktiskt ointressant då jag inte tänker sälja.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nya däck

Blev det inköpt igår natt när jag inte kunde sova. Dunlop Roadsmart 2 både fram och bak för totalkostnad 2500 kr inklusive frakt. Då får jag ju byta och balansera dem själv men det gör jag så gärna. Har alltid suttit Michelin (som jag varit jäkligt nöjd med) på SV:n så det ska bli kul att prova något nytt. Kör med Roadsmart på trajan och de fungerar ypperligt så Roadsmart 2 ska väl inte funka sämre.
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Ingen som har koll på var man hittar rutor till bra pris? Tycker 800 spänn för lite transparent plast känns sådär...
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Blev det inköpt igår natt när jag inte kunde sova. Dunlop Roadsmart 2 både fram och bak för totalkostnad 2500 kr inklusive frakt. Då får jag ju byta och balansera dem själv men det gör jag så gärna. Har alltid suttit Michelin (som jag varit jäkligt nöjd med) på SV:n så det ska bli kul att prova något nytt. Kör med Roadsmart på trajan och de fungerar ypperligt så Roadsmart 2 ska väl inte funka sämre.

alltid kul och prova nytt, själv köpte jag bridgestone s20, deras senaste sportdäck, tycker dom fungerar bra hittills men har inte hunnit prova dom på bana och se vad dom går för:)
 

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
På landet
Hoj
SV1000N
Nya Michelin PR3 för säsongen, fungerar kalas hittills. Skönt med runda däck igen! Innan satt Dunlop sportsmart, 2 år gammalt fram & ett år gammalt bak. Bakdäcket var platt & fram vart det slitet på sidorna så att däcket blev "vasst"... Gissa om det var intressant att köra med, känns som en ny hoj igen. =)
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top